וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכטר ומכבי תל אביב מסבירים: כך הזעזוע נגד אום אל פאחם שיפר אותנו

29.12.2019 / 7:11

אחרי ה-0:4 על כפר סבא ולקראת משחק העונה, שכטר מסביר איך התחולל השינוי התודעתי ולמה "מכבי זה תמיד מכבי תל אביב, לא מכבי חיפה", יונתן כהן מדבר על הסטירה השנייה שחטף, ואיביץ' מתקבע גם על הרכב וגם על מחליפים. האם הערעור על הרדיוס יתקבל?

עריכת וידאו: נועה לוי, אפטר: אביחי ברוך

עיקרי הדברים

- איתי שכטר משוכנע: "ההפסד בגביע זיעזע אותנו. נבוא למכבי חיפה צנועים"

- לקראת מכבי חיפה: איביץ' צפוי להמשיך באותו הרכב משחק שלישי ברציפות

- מכבי תל אביב מקבלת את יונתן כהן לוהט ברגע הכי נכון מבחינתה

- במכבי יודעים: המבחן הגדול של ההגנה הוא מול ההתקפה המוכשרת של חיפה

- במכבי לא מרוצים ממה שקורה בבלומפילד בגשם, אבל יגישו את הערעור כדי להימנע מרדיוס

seperator

1. שכטר: "גם לפני המפגש הראשון אמרו שמכבי חיפה פייבוריטית"

אחרי הניצחון 0:4 על הפועל כפר סבא 0:4 שהיה יכול להסתיים בתוצאה גבוהה יותר, חשים במכבי תל אביב שמשהו חיובי קרה לקבוצה אחרי ההדחה מגביע המדינה. איתי שכטר שכבש את השער הראשון אתמול, סיפר בסיום: "מה שקרה נגד אום אל פאחם שינה בנו משהו. ההפסד הזה זיעזע אותנו. יש דברים בכדורגל שאתה צריך לפעמים להיענש עליהם כדי להתעורר. הייתי רוצה שנקבל את העונש במשחק אחר ולא במשחק גביע כל כך חשוב שאין ממנו דרך חזרה, אבל ידענו שמהמשחק הזה אנחנו חייבים להרים את עצמנו לגבהים אחרים. זה הכדורגל ובכדורגל יש הפתעות. מועדונים יותר גדולים ממכבי תל אביב בעולם הופתעו בגביע, ולכן חשוב היה להרים את עצמנו ולהסתכל קדימה בכל הכוח. אנחנו עם הפנים קדימה".

זה היה כתם.

"הגזמתם קצת עם ההגדרות כאילו זה המשחק הכי שחור של מכבי תל אביב בעשור הזה. אני לא חושב שצריך לקרוא לזה הכתם הכי גדול שהיה עלינו, כי לא שיחקנו נגד קבוצה מליגה ב'. שיחקנו נגד קבוצה מהליגה השנייה עם שחקנים ששיחקו בליגת העל. אין ספק שזה כתם ואנחנו לא בורחים מזה, אבל אני חושב שאנשים קצת איבדו את הפרופורציות. הפסדנו לקבוצה שאסור היה לנו להפסיד לה, אבל לא שיחקנו נגד שחקנים מליגה ב' או ליגה ג'. אום אל פאחם היא קבוצת צמרת בליגה הלאומית והפתעות כאלה בגביע כבר היו. באנגליה זה קורה כל הזמן, וגם בגרמניה או ספרד יש קבוצות מהליגה השנייה שמדיחות קבוצות גדולות. נכון שזה לא היה צריך לקרות לנו ואיבדנו את הביטחון. יש דברים שאי אפשר להסביר".

מיד אחרי הגביע קיבלתם שני משחקי ליגה תוך ארבעה ימים והתאוששתם.

"היה לנו חשוב אחרי ההדחה לחזור מהר, לשחק טוב ולנצח. כבר אחרי שלושה ימים קיבלנו את בני יהודה שזו קבוצה שלא עושה לנו חיים קלים בשנים האחרונות ובאנו כמו גברים למשחק. אנשים הרימו את עצמם".

ובמשחק הזה נגד כפר סבא הבקעת את הראשון, מה שוודאי יוסיף לך לביטחון.

"אחרי תקופה שנעתי בין הספסל לדשא, אני שמח מאוד לכבוש וזה נותן לי ביטחון. נשמח יום או יומיים על שלוש הנקודות, ונמשיך קדימה".

מרגישים מוכנים למשחק מול מכבי חיפה?

"אנחנו באים מוכנים לחיפה. נדבר רק אחרי המשחק. נבוא צנועים, רעבים וחרוצים".

בתקשורת טוענים שלכם יש הגנה חזקה, אבל למכבי חיפה התקפה הרבה יותר כישרונית. מה דעתך על זה כמי שצריך להוביל את ההתקפה של מכבי תל אביב?

"זה בסדר שאומרים בתקשורת שלנו יש הגנה טובה יותר ולהם התקפה טובה יותר. אני יודע שכל חלקי הקבוצה עובדים יחד, גם בהתקפה וגם בהגנה. אנחנו ניתן לכם בתקשורת לפרשן. אנחנו נדבר אחרי המשחק. גם במשחק הקודם אמרו במכבי חיפה ובתקשורת שהם הפייבוריטים, ואנחנו באנו צנועים בלי לדבר יותר מדי".

בימים האחרונים עולה השאלה מי היא מכבי האמיתית. מכבי תל אביב או מכבי חיפה.

"מה זה מכבי? מכבי זה מכבי תל אביב. גם כשהייתי במכבי חיפה, מכבי זה היה מבחינתי מכבי תל אביב".

עד כמה אתם רוצים שישנו את העונש שקיבלתם, כי כרגע לא תארחו את בית"ר ירושלים בבלומפילד.

"אולי יצליחו לשנות את ההחלטה בערעור, כי העונש הזה פוגע בכל הקהל. אני מקווה שישנו את ההחלטה ויפחיתו את העונש למשהו פחות חמור".

עוד בוואלה!

מכבי תל אביב הביסה 0:4 את הפועל כפר סבא

לכתבה המלאה
איתי שכטר עם אנריק סבוריט שחקני מכבי תל אביב חוגגים. לירון מולדובן
"מכבי תמיד היתה מכבי תל אביב מבחינתי, גם כששיחקתי במכבי חיפה". שכטר חוגג/לירון מולדובן

2. איביץ' כבר בחר הרכב ומחליפים

ולאדן איביץ' שלח אתמול לדשא את אותם שחקנים שעלו בהרכב מול בני יהודה באמצע השבוע שעבר. גם שלושת המחליפים אתמול היו זהים לאלה שעלו מהספסל מול בני יהודה.

אחד משחקני מכבי תל אביב אמר אמש: "ברור שמעכשיו יהיו פחות שינויים. גם לפני החודש האחרון היו מעט שינויים. אנשים שוכחים שכאשר מכבי תל אביב רצה טוב העונה וניצחה את מרבית המשחקים, המאמן כמעט לא שינה את ההרכב. עכשיו אחרי שהוא נתן להרבה שחקנים הזדמנות בגביע והם איכזבו, יש לו לגיטימציה מלאה ללכת רק עם ההרכב שמנצח אפילו בלי להחליף שחקן אחד".

במכבי תל אביב כבר העריכו אמש שמי שפתח בשני המשחקים האחרונים, יפתח גם מול מכבי חיפה אלא אם איביץ' ירצה יותר לחץ על בלמי מכבי חיפה ובמקרה כזה ייתכן שהוא יעלה דווקא עם צ'יקו אופואדו כחלוץ המטרה.

ולאדן איביץ' מאמן מכבי תל אביב בגשם. לירון מולדובן
יש לו את הפריבילגיה לדבוק באותו הרכב. איביץ'/לירון מולדובן

3. יונתן כהן בשיאו אחרי "הסטירה"

יונתן כהן חזר לעצמו כבר נגד בני יהודה בשבוע שעבר, אבל את הקאמבק האמיתי שלו הוא עשה אתמול עם שער, בישול ומשחק מצוין. אחרי שאמר בסיום הדרבי שהוא קיבל סטירה מהמאמן בתחילת העונה כשאיביץ' העלה אותו ליציע, הפעם השתמש כהן באותו מונח כדי לתאר את מה שהסרבי עשה לו בחודש האחרון. כך או אחרת, מכבי תל אביב צריכה את יונתן כהן, ואם יצא לה משהו טוב מסדרת החינוך של איביץ', אז לבטח שגם לכהן יצא משהו טוב והוא יגיע מאוד חד למשחק מול מכבי חיפה.

יונתן כהן שחקן מכבי תל אביב חוגג שער. לירון מולדובן
עוד סטירה, עוד התעוררות. יונתן כהן חוגג/לירון מולדובן

4. איתן טיבי, תחנה אחרונה

בזמן שמכבי חיפה ספגה אתמול בקרית שמונה שער מצמק, מכבי תל אביב סיימה אתמול עם שער נקי במשחק נוסף ובחמישה עשר משחקי ליגה היא ספגה רק שער בודד. מי שהיה אתמול מעל כולם בחלק האחורי פעם נוספת הוא איתן טיבי שהיה כל כך חסר למכבי תל אביב בעפולה מול אום אל פאחם. לא שכפר סבא סיכנה את מכבי תל אביב יותר מדי, אבל בכל פעם שהשחקנים של אופיר חיים ניסו לצאת קדימה, איתן טיבי ניקה את הכל. אין ספק שהאתגר של הגנת מכבי תל אביב יהיה מול השחקנים ההתקפיים המוכשרים כל כך של מכבי חיפה, ובמשחק הזה ביום שני הבא, אפשר יהיה לבחון עד כמה ההגנה של מכבי תל אביב בליגה היא באמת הגנת ברזל.

אוהדי מכבי תל אביב עם מטריות, גשם, אצטדיון בלומפילד. לירון מולדובן
מה יהיה עם הגשם בבלומפילד? אוהדי מכבי תל אביב אמש/לירון מולדובן

5. למרות התנאים בגשם, מכבי תילחם על הרדיוס בערעור

אי אפשר היה להתעלם אתמול מהמראות בבלומפילד. זו לא רק העובדה שבנו את האיצטדיון ללא גג במרבית היציעים, זו גם העובדה שבשערים עצמם ובשורות בתוך היציעים, היו המון שלוליות ולא היה נעים אפילו לעמוד שם, היכן שאין גג. בעיריית תל אביב מיהרו לפתוח את בלומפילד כדי שהקבוצות התל אביביות יחזרו הביתה כבר בעונה הזו, אבל גורם בכיר בעיריית תל אביב שהיה אתמול באיצטדיון, הודה שצריך לחשוב על הקמת הגג בהקדם ולא לעבור עוד חורף כמו זה גם בעונה הבאה. ולמרות הסלידה ממה שקרה אתמול, במכבי תל אביב מתכוונים להגיש היום או לכל המאוחר מחר את הערעור לבית הדין העליון על העונש שספגה הקבוצה בשבוע שעבר ובתוכו משחק רדיוס אותו אמורה מכבי תל אביב לקיים מול בית"ר ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully