וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: תומאס רובינסון וקנת' פאריד מועמדים

27.12.2019 / 8:59

שחקני ה-NBA לשעבר מועמדים לחזק את הצהובים בעקבות פציעת בלאק, גם שמו של מקאדו הוזכר. ג'ייק כהן לאחר התבוסה לאנאדולו: "זה היה כמו כדור שלג"

צילום: דני מרון, עריכת וידאו: עמית שמחה

בווידאו: התגובות לניצחון של מכבי תל אביב על פנאתינייקוס

מכבי תל אביב ספגה אמש (חמישי) את הפסדה החמישי העונה ביורוליג כשהובסה 99:79 על ידי אנאדולו אפס באיסטנבול. הקבוצה של יאניס ספרופולוס שהגיעה למשחק עם סגל חסר של עשרה שחקנים זה המשחק השלישי ברציפות, נראתה טוב ברבע הראשון, אבל איבדה במהלכו את סקוטי ווילבקין וראתה את אנאדולו תופסת את השליטה על המשחק וגומרת אותו ברבע השלישי בו רשמה 17:32.

ווילבקין, שסיים את המשחק עם 12 נקודות ב-17 דקות, לא הצליח לשחזר את יכולתו הגבוהה כשחזר מהפציעה לקראת סיום המחצית, וברבע הרביעי נח וראה את סנדי כהן, אנג'לו קלויארו וג'ייק כהן נאבקים מול סגנית אלופת היורוליג. ג'ייק כהן הוביל את קלעי מכבי עם 15 נקודות, וקלואירו הוסיף 10 נקודות ו-6 ריבאונדים משלו. דני אבדיה רשם 6 נקודות, 6 ריבאונדים ו-6 אסיסטים.

בסיום המשחק שוחח המאמן עם שחקניו וביקש מהם לא להוריד את הראש וציין שיעבדו על הטעויות מהמשחק עם החזרה לתל אביב. "באנו כדי להלחם, אבל הם קלעו הרבה מאוד זריקות קשות", סיכם אלייז'ה בריאנט את ההתמודדות. "היינו צריכים לעשות עבודה טובה יותר בהגנה, זו עונה ארוכה וזה רק משחק אחד. העונה הזאת היא כמו מרתון. נבין מה אנחנו צריכים לעשות טוב יותר לקראת המשחק הבא. למרות שהפער היה גדול בסוף, שחקנים שלא משחקים הרבה קיבלו דקות ואפשר לקחת את החלק החיובי הזה מכאן הלאה".

אנאדולו נראתה כמו אחת מקבוצות העלית של היבשת כשהיא מקבלת 23 נקודות מואסילי מיצ'יץ', 22 נקודות מרודריג בובואה, 19 נקודות מקרונוסלב סימון ו-15 נקודות משיין לארקין. בסך הכל קלעה הקבוצה הטורקית 16 שלשות מ-28 נסיונות.

"אני מרגיש שהיו לנו דקות טובות מאוד במהלך המשחק, אבל הם ניצלו את הדקות הרעות שלנו ברבע השלישי. אי אפשר לתת לקבוצה כל כך טובה להיכנס לקצב שלה", סיכם ג'ייק כהן מצידו, "עשינו דברים טובים אבל יש לנו הרבה מה ללמוד מהמשחק הזה, במיוחד מהרבע השלישי. זה היה כמו כדור שלג, עשינו טעויות בהגנה וזה השפיע על ההתקפה והשפיע על ההגנה בחזרה. אנחנו צריכים לדעת לעצור את המומנטום, במיוחד מול קבוצות טובות כאלה".

תומאס רובינסון שחקן חימקי מוסקבה. GettyImages
גם הוא מועמד. רובינסון/GettyImages

הקבוצה תשוב לתל אביב כשלשחקנים אין יותר מדי זמן להתאושש וכבר ביום ראשון יצאו למשחק חוץ נגד הפועל באר שבע. לרשות ספרופולוס עומדים בשלב זה בליגה רק שמונה שחקני בוגרים, בנוסף לדורי סהר שמצטרף מהכרטיס הכפול, ובמשחק הקרוב הוא אולי יצטרך לתת מנוחה לקרסול הפגוע של ווילבקין.

במהלך הנסיעה לאיסטנבול קיבלו לידיהם ראשי המועדון רשימות של שחקנים שיש אפשרות להביאם כדי לחזק את הסגל בעקבות ההעדרות הממושכת של טאריק בלאק ועומרי כספי, ובמכבי תל אביב צפויים לנסות ולהאיץ את הנושא הזה כבר לקראת סוף השבוע.

בין השמות שנמצאים על הפרק שני שחקני NBA לשעבר - תומאס רובינסון וקנת' פאריד. הראשון, ששיחק לפני שנתיים במדי חימקי מוסקבה, הוא הבחירה החמישית מדראפט 2012, אך לא הצליח לממש את הפוטנציאל הגדול הטמון בו ב-NBA. את העונה הנוכחית פתח בסין, אך טיילר הנסבורו הועדף על פניו והוא מוצא את עצמו מחוץ לתוכניות של סיצ'ואן. רובינסון לא נחשב לשחקן יקר מדי, אך יכולותיו, כמו גם העובדה שהוא לא סנטר במהות שלו, מעלות תהיות.

פאריד בן ה-30, המכונה המאנימל, נפלט מה-NBA אחרי קריירה די מוצלחת במדי דנבר ואת העונה הנוכחית פתח במדי זצ'יינג הסינית, אך אחרי חודש אחד בלבד עזב. במועדון מעריכים את יכולותיו של פאריד, אך ככל הנראה הדרישות הכספיות שלו בשלב הזה לא עומדות בקנה אחד עם מה שבמועדון יכולים לשלם.

במכבי תל אביב לא פוסלים לשלם דמי שחרור על שחקן מהקבוצה, אך מודעים לכך שבשלב מוקדם של העונה יהיה קשה להוציא שחקן שחתום במועדון אחר שכן רוב הקבוצות לא ויתרו עדיין על ההישגיות. בין השחקנים האפשריים נמצא ג'יימס מקאדו, שחקנה של בשיקטאש, אך מהלך כזה עשוי לעלות לצהובים מעל ל-350 אלף דולרים עד לסיום העונה, סכום גבוה יותר ממה שבמועדון מתכננים להוציא.

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. דני מרון
הבטיח את המקום החמישי, לפחות. ספרופולוס/דני מרון

מה שכן יכול לעודד את הצהובים אחרי ההפסד באנאדולו הוא שערב המחזור האחרון בשלב הבתים ביורוליג הם הבטיחו לעצמם את המקום החמישי לפחות בתום הסיבוב, ובמרחק של שלושה משחקים לפחות מהמקום שלא מוביל לפלייאוף בתום העונה הסדירה. ההערכות הן ש-18 ניצחונות יספיקו בסבירות די גבוהה כדי לעלות לפלייאוף ו-19 בוודאות, מה שאומר שרק כדי להגיע לפלייאוף תצטרך מכבי תל אביב לנצח בין 7 ל-8 משחקים מתוך ה-18 שנותרו לה, משימה סבירה לחלוטין.

עם זאת, לאור פתיחת העונה המצוינת והחולשה של חלק מיריבות הצמרת ביורוליג, בסביבת הקבוצה לא חששו לדבר בתקופה האחרונה על אפשרות להיכנס לפלייאוף עם יתרון ביתיות. "אם המטרה עכשיו הייתה רק פלייאוף, יכול להיות שהיו מחכים עוד כמה שבועות עם בלאק, היינו מנצחים פה ושם משחקים וגומרים עם זה. יש תחושה שאפשר להגיע רחוק מאוד", אמר אחד מאנשי הקבוצה.

ארון ג'קסון, שבמהלך הלילה נולד בנו, צפוי לנחות בישראל בתחילת השבוע הבא ויערוך את הבכורה שלו נגד ז'לגיריס קובנה בחוץ ביום חמישי, משחק אותו מגדירים בקבוצה כחשוב מאוד כדי למנוע כדור שלג שלילי.

מכבי תוציא לקראת המשחק טיסה מיוחדת לאוהדים עליה תעלה גם הקבוצה עצמה. הטיסה תצא ביום רביעי, ה-1 בינואר, יום לפני המשחק בשעה 15:00 ותחזור ביום לאחר המשחק, ה-3 בינואר ב-11:00. במועדון מציעים חבילה עם העברות ושהייה במלון של שלושה או ארבעה כוכבים החל מ-499 יורו. הרשמה באתר הרשמי של המועדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully