וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחשב העל" בחן ובדק מי גדול יותר: כריסטיאנו רונאלדו או ליאו מסי

השאלה הנצחית נבחנה באקדמיה על ידי פרופסורים ואנשי דאטה באוניברסיטה בבלגיה. התוצאות מראות שמסי טוב יותר, ההפתעה היא הפער העצום ביניהם

עריכת וידאו: ניר חן

בווידאו: מסי זוכה בכדור הזהב בפעם השישית בקריירה

אז מי גדול יותר, כריסטיאנו רונאלדו או ליאונל מסי? השאלה הנצחית נבדקה בכלים "מדעיים" בבלגיה. מספר פרופסורים באוניברסיטת לובן בשיתוף מומחי דאטה מחברת "SciSports" מצאו דרך חדשה לבחון את הסוגיה שמשגעת את חובבי הכדורגל. פרופסור ג'סי דייויס הסביר איך המערכת עובדת: "הערך של שחקן כדורגל נבחן בדרך כלל על ידי גולים ובישולים. גול הוא אירוע נדיר, כי במשחק מתרחשות בממוצע 1,600 פעולות. המודל שלנו בוחן כל פעולה ופעולה - בעיטה, מסירה, דריבל, תיקול - ומחשב את הערך של כל אלה".

הבדיקה על שני השחקנים נעשתה על התקופה שבין תחילת עונת 2013/14 עד לסוף 2017/18, כשרונאלדון עזב את הליגה הספרדית ועזב לאיטליה. המחשב גילה תוצאה נחרצת: מסי תורם הרבה יותר מרונאלדו. ההפתעה היא עד כמה.

על פי הבדיקה, בשקלול כל הפעולות, מסי מקבל ציון של 1.21 למשחק, בעוד הציון של רונאלדו הוא חצי: 0.61. טום דקרוס, דוקטורנט שהיה מעורב במחקר, הסביר את הממצאים: "בעונות הראשונות הציונים של מסי ורונאלדו היו קרובים מאוד אחד לשני. אבל מעונת 2015/16 מסי פתח פער מיריבו.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה עם כריסטיאנו רונאלדו 2017. AP
המספרים משקרים? רונאלדו ומסי/AP

"אנחנו רואים מגמה בקרב רוב השחקנים: או שהם עושים המון המון פעולות עם ערך נמוך - שזה המקרה עם פול פוגבה לדוגמה; או שיש שחקנים שלא נוגעים הרבה בכדור אבל יש להם השפעה גדולה. ואלה חלוצים טיפוסיים כמו הארי קיין, מוחמד סלאח או רונאלדו. אבל מסי הוא יוצא דופן בתחום הזה: לארגנטינאי יש גם מספר גדול של פעולות - וגם הן בערך גבוה!".

יש לציין כי על פי הבדיקה - על אף שבאותה התקופה רונאלדו היה זה שמושווה למסי במרדף אחר התואר לכדורגלן הטוב בעולם, לאדן הזאר מצ'לסי היה מדד טוב יותר. הבלגי, שמאז כבר חתם בריאל מדריד ולקח את המספר 7 בבלאנקוס, העמיד בתקופה הנ"ל ציון מדד 0.64 למשחק. איך זה קרה? "רונאלדו הוא סקורר קלאסי", הסביר לוטה בראנסן מחברת "SciSports", "הערך שלו בעיקר נמדד בזכות הבעיטות הטובות שלו. אבל הזאר הוא שחקן שיותר מעורב במשחק. הערך שלו נמדד ביותר מסירות, דריבלים ובעיטות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully