וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפיצה משולשת: שלוש המשימות של מכבי חיפה בדרבי

24.12.2019 / 14:00

הדרבי חשוב למכבי חיפה לא רק בגלל המרוץ לאליפות ושבירת בצורת של כמעט ארבע שנים, אלא משום שדווקא בו בלבול יוכל אולי למצוא את החיזוק לינואר. ניצחון של סילבס, מנגד, ייתן כיוון לעונה של הפועל חיפה. ולמה דווקא משחק מול בני יהודה יכול להיות טוב למכבי תל אביב?

יוסי ציפקיס

בוידאו: התגובות מהדרבי החיפאי בסיבוב הקודם

יש בינינו אנשים, ולא ננקוב בשמות מחמת החשש לביישם, שזוכרים היטב את ערב המחזור הקודם של אמצע השבוע. למשל, אותם אנשים שראו בניצחון של בני יהודה בבאר שבע בשבת שקדמה לו עוד סמן למעשי הקסמים של יוסי אבוקסיס. המציאות התיישרה מאז עם אבוקסיס ובני יהודה, ולא בכיוון הנכון. שלושה ימים אחרי באר שבע הזהובים גירדו בקושי תיקו ביתי מרעננה ונראו נורא בתבוסה בחיפה ובהפסד בקרית שמונה.

בני יהודה, במיוחד תחת אבוקסיס, היא הסדין האדום של מכבי תל אביב. בשנה שעברה היא הייתה אחראית ל"דאבל" על הצהובים - הקבוצה היחידה שהנחילה הפסד ליגה לאלופה וגם נישלה אותה מהגביע. אבוקסיס, כמו בימים שלו כשחקן, מקבל מוטיבציה מכל מפגש כזה. הוא הצליח לא אחת להוציא את ולאדן איביץ' מהכלים, על המגרש ומחוצה לו. מכבי תל אביב נותנת לו דלק, והדלק הזה עובר גם לשחקנים.

דור ג'אן שחקן בני יהודה. סוכנות ג'יני
המומנטום שינה כיוון. שחקני בני יהודה מאוכזבים לאחר ההפסד בקרית שמונה/סוכנות ג'יני

המשותף לבני יהודה ולמכבי תל אביב הוא ששתיהן לא ממש חזרו מהפגרה. ההדחה המבישה על ידי אום אל פאחם הייתה רק גולת הכותרת לחודש הגרוע ביותר של מכבי תל אביב בעידן איביץ'. שרשרת התקלות שהחלה אחרי הדרבי - הניצחון המגומגם בקרית שמונה, התיקו הביתי מול מכבי נתניה ונס ציונה וההפסד בגביע - משדרת שלא צריך לפחד ממכבי תל אביב. אלה עלולות להיות חדשות לא טובות דווקא עבור הקבוצה שהכי לא מפחדת ממנה.

הרי שתי הקבוצות נמצאות במשבר ודרוכות לקראת ההתמודדות הערב, וברור לכולנו למי יש יותר כלים לצאת ממנו. המוליכה חייבת ניצחון כדי לא לאבד את האחיזה בפסגה, בני יהודה תסתפק גם בתיקו. אחרי שהצהובים קיבלו כמה שיעורים קשים מאבוקסיס ובני יהודה ועם האקס הזהוב יונתן כהן, שלא פתח מאז הדרבי, בהרכב, יכול להיות שבאופן אירוני דווקא מפגש עם הגיהינום הפרטי שלהם יחזיר אותם למסלול.

עוד בוואלה!

יאניק וילדסחוט עבר מבחן כשירות, בלבול מתלבט אם לפתוח איתו בדרבי

לכתבה המלאה
יונתן כהן, אבי ריקן, שחר פיבן שחקני מכבי תל אביב חוגגים. ניב אהרונסון
אולי איתו בהרכב זה ייראה אחרת. יונתן כהן/ניב אהרונסון

אחרי המעידה של מכבי תל אביב מול נס ציונה, הציפייה ממכבי חיפה הייתה לניצחון קל על הפועל רעננה, אבל השנה אין באמת משחקים קלים ותחת המוטיבציה של מאמן חדש, רעננה של ניסו אביטן הצליחה לחלץ נקודה מהשחקנים של מרקו בלבול. כמו מכבי תל אביב, גם מכבי חיפה נקלעה לתקופה של חוסר יציבות. הבעיה איתה היא שלמרות הריצה היפה, המחמאות והתמיכה המאסיבית מהקהל, סף השבירות שלה עדיין לא ברור, כשמול מחליפי נס ציונה היא לא הייתה רחוקה מאותו גורל של מכבי תל אביב.

הבעיה המקצועית של מכבי חיפה היא הסגל הקצר. בחיפה כבר מבינים שמכבי תל אביב פגיעה, לא מתביישים לדבר על אליפות והכריזו באופן גלוי על הרצון להתחזק בינואר. לפעמים החיזוק בא מתוך המועדון עצמו, ובדרבי הערב צפויים שני שחקנים, ירדן שועה וז'אנדו פוקס, לקבל הזדמנות להוכיח את עצמם.

שחקני מכבי חיפה ז'אנדו פוקס, סינטאיהו סלליך. אדריאן הרבשטיין
בגביע הוא פתח, עכשיו הגיע הזמן לצ'אנס בליגה. פוקס/אדריאן הרבשטיין

לגבי שועה, הסיפור די ברור: מכבי חיפה לא תשחרר אותו לשום מקום. עם או בלי הקפריזות שלו, הסכום ששולם עבורו לא מאפשר ליעקב שחר להיפרד ממנו. ברמת הכישרון, אין שאלה מה שועה יכול לתרום. התהייה במקרה שלו היא מנטאלית. משחק טוב שלו הערב יכול לפתוח מערכת יחסים חדשה עם מרקו בלבול ולתת לירוקים תוספת כוח לקראת המחצית השנייה של העונה.

הסיפור המעניין יותר הוא פוקס. הקשר הקמרוני כמעט לא ראה מגרש העונה. לו בלבול היה מחליף מאמן אחר, אפשר היה איכשהו לתרץ את זה בכך שהוא עושה לפוקס מונס דאבור ומייבש אותו סתם כי הוא לא מוצא חן בעיניו מקצועית. אלא שבלבול הוא האיש שהביא אותו, ואפשר רק לנחש שלפני שיפתחו במכבי חיפה את הארנק, הם יעלו בפני המאמן את התהייה מדוע לא שיתף את הרכש שהוא עצמו הביא. היו בעבר לא מעט מקרים שבהם שחקן שלא נספר שינה קבוצה. אם פוקס יגלה יכולת טובה, ייתכן שהקשר, שביקש לחזור לצרפת בגלל עניינים משפחתיים, ישתכנע בכל זאת להישאר, מהלך ממנו יכולים שני הצדדים להרוויח.

חיים סילבס מאמן הפועל חיפה. אדריאן הרבשטיין
ניצחון יכול לתת כיוון לעונה של הפועל חיפה. סילבס/אדריאן הרבשטיין

זה נשמע קצת מוזר, אבל הניצחון האחרון של מכבי חיפה בדרבי בליגה נרשם במרץ 2016, לפני כמעט 4 שנים. מאז התקיימו שבעה מפגשים בין הקבוצות, ארבעה מהם הסתיימו בניצחון של הפועל ושלושה נגמרו בתיקו. זו מחשבה בלתי נתפסת אחרי השליטה המוחלטת שמכבי הפגינה במשך למעלה משני עשורים.

כשאתה לא מנצח יריבה, במיוחד בדרבי, הלחץ רק גובר. אמנם הסגלים של מכבי חיפה השתנו בשנים האחרונות, ועדיין, גם בסיבוב הראשון הפועל חיפה הצליחה להקשות עליה. סיטואציה שבה הירוקים לא ינצחו הערב, במיוחד אחרי תיקו החוץ ברעננה והמשחק הלא משכנע מול נס ציונה בגביע, יכולה להגביר את חוסר שביעות הרצון מהקבוצה ולשנות לחלוטין את המומנטום החיובי שצברה.

בצד השני, הקבוצה של חיים סילבס צריכה להחליט מה היא. הפועל חיפה נמצאת כרגע בעמדת זינוק טובה לפלייאוף העליון. בשנה שעברה היא הייתה עם 19 נקודות לאחר 14 מחזורים, שתיים פחות מהעונה הנוכחית, במומנטום הרבה יותר טוב תחת שרון מימר ועדיין סיימה בפלייאוף התחתון (בו הדריך אותה סילבס). אגב, עם מימר היא רשמה רצף של 11 משחקים ללא הפסד, שנפתח ב-1:3 גדול בדרבי.

סילבס לא יכול להרשות לעצמו להיסחף לאנקדוטות. הוא לא צריך רצף ארוך שיסתיים בעוד עונה סתמית. ניצחון שלו הערב יכול לא רק ליצור פיצוץ אצל היריבה העירונית, אלא גם להעניק להפועל חיפה עמדת זינוק נוחה ביותר לפלייאוף העליון. כמו תמיד, הזרקורים בדרבי הזה יופנו למכבי, אבל הוא לא פחות חשוב עבור הפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully