וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוריס ג'ונסון: "אין לגזענות מקום במגרשי הכדורגל או בכל מקום אחר"

ראש ממשלת בריטניה הוציא הודעה בעקבות אירועי רודיגר. מוריניו: "החברה והכדורגל זקוקים לעזרה". גווארדיולה: "חייבים להילחם בזה"

מתוך אתר ארסנל

הסערה סביב הגזענות שהופנתה כלפי אנטוניו רודיגר ממשיכה להעסיק את כלי התקשורת, המועדונים והפוליטיקאים באנגליה. היום (שני) הוציא דוברו של ראש ממשלת אנגליה, בוריס ג'ונסון, הודעה בעקבות האירועים.

ההודעה טוענת שהממשלה עוקבת אחרי התגובה של הרשויות ותהיה מוכנה לנקוט בצעדים נוספים אם יידרשו כאלה. "אין לגזענות מכל סוג שהיא מקום במגרש הכדורגל או בכל מקום אחר ואנחנו חייבים להתעמת ולצאת נגד התנהגות בזויה כזו. ברור שיש לרשויות הכדורגל הרבה עבודה כדי לטפל בנושא הזה ואנחנו מוכנים לעזור להן. ההתאחדות לכדורגל, הפרמיירליג והרשויות העלו הילוך במלחמה שלהם נגד גזענות, אבל אנחנו מצפים מהן להמשיך ולשים את הדגש הזה ולהתייעץ גם עם השחקנים וגם עם ארגוני האוהדים. נמשיך לעבוד עם הרשויות על זה, כולל עם ארגון השחקנים ואנחנו לא פוסלים נקיטה בצעדים נוספים".

דובר ההתאחדות האנגלית הוציא הודעה בה כתב: "בעקבות האירועים במשחק בין טוטנהאם לצ'לסי, אנחנו עובדים עם שופטי המשחק, המועדונים והרשויות הרלוונטיות כדי לבדוק את העובדות ולנקוט בצעדים נוספים".

אנתוני טיילור שופט כדורגל עם ז'וזה מוריניו, פרנק למפארד. GettyImages
השופט אנתוני טיילור מסביר למוריניו ולמפארד מה קרה במהלך המשחק/GettyImages

מי שהתנצל היום היה דייב ג'ונס, שהנחה את הדיון ב"סקיי" במהלכו נשא גארי נוויל את הנאום נגד הגזענות. ג'ונס קטע אותו באמצע ואמר: "אני מחויב לומר שאלה הדעות שלך, גארי נוויל, ולא של סקיי ספורט, זה התפקיד שלי". לאחר מכן התנצל המגיש וכתב בטוויטר שלו: "אני מצטער כל כך שהפרעתי לדיון כל כך חשוב נגד הגזענות. הייתי חייב להתערב כשגארי אמר שיש להאשים את שתי המפלגות הגדולות ולא הבהרתי את זה טוב מספיק. אני מתנצל. לא הייתי צריך לסגור את הדיון על הגזענות. אני עובד בסקיי כבר 20 שנה ויודע שכולם שם חולקים איתי את אותה עמדה לפיה אין לסבול גזענות משום סוג. אין ויכוח בכלל. לכן אני כל כך מצטער".

ז'וזה מוריניו כבר הספיק להתראיין לקראת המשחק הבא של טוטנהאם, עקב חג המולד, ואמר: "אני יכול לחזור על מה שכבר אמרתי. אני לחלוטין לחלוטין נגד כל גזענות בחברה שלנו וכמובן נגד גזענות בעולם הכדורגל שלי. זה מצער אותי מאוד בכל פעם שמשהו כזה קורה ואני תמיד אתמוך בכל החלטה שהרשויות יקבלו. החברה זקוקה לעזרה והכדורגל הוא מיקרו חברה. האם אנחנו זקוקים לעזרה? כן. אבל החברה צריכה עזרה. אנחנו צריכים לטפל בכל סוג של הפליה וכאן אנחנו מדברים על גזענות. הכדורגל והחברה זקוקים לעזרה. זה קרה בעבר וזה הולך לקרות שוב בעתיד, זו הבעיה. לשחקנים יש את החופש לעצור וללכת לשופט ולמאמנים שלהם. זה צעד אחד ואני אתמוך בכל מה שייעשה. אני אנטי גזען בכל מאודי. המסר שלי הוא שזה לא הוגן לומר אוהדי טוטנהאם. אוהד אחד הוא לא אוהדי טוטנהאם. מאז שאני כאן האוהדים מדהימים, במשחקי בית וגם במשחקי חוץ, הם תומכים בקבוצה ומכבדים את היריבות".

עוד בוואלה!

גארי נוויל: "שתי המפלגות הגדולות והמנהיגים תדלקו וקיבלו גזענות"

לכתבה המלאה
אנטוניו רודיגר בלם צ'לסי מתלונן על גזענות נגדו מצד אוהדי טוטנהאם. צילום מסך
רודיגר מסביר לקפטן שלו אספיליקואטה מה האוהדים עשו לו/צילום מסך

פפ גווארדיולה אמר: "אני תומך בכל יוזמה נגד הגזענות. חייבים להיאבק בזה בכל יום. זה לא מועדון אחד או משהו ספציפי שקרה, הרבה דברים קורים. אנחנו חייבים להילחם בזה בבתי הספר ובמשפחות למען הדור הבא. אנחנו נתמוך בכל יוזמה. זו הייתה בעיה במשך עשורים ומאות. עכשיו שמים על זה דגש כי התקשורת קרובה יותר ומודעת לבעיה. צריך להילחם בזה, ללמד את הילדים הקטנים בבית הספר ואם זה קורה חייבים להיות תקיפים. אני לא חושב שזה ייעלם לחלוטין, אנחנו צריכים הרבה זמן".

גם מאמן ניוקאסל סטיב ברוס התייחס לסוגייה הבוערת ואמר: "זה מחליא ומעציב אותי מאוד. אנחנו מבקרים את אירופה וחלקים ממנה, אבל לרוע המזל זה מכרסם במשחק שלנו. זה דבר חברתי ואני חושב שלא ייקח הרבה זמן עד שקבוצות יירדו מהמגרש. אף אחד לא רוצה לראות את זה קורה. אתה לא מאמין שמישהו מגיע למשחק כדורגל ועושה את זה למישהו אחר. אני כמו כולם, חושב שצריך למצוא את האחראי ולהשעות אותו לכל החיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully