וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: חיפה השפילה את חולון, 114:118 מטורף לנהריה על ראשון לציון

הירוקים פירקו את הסגולים האומללים במשחקו האחרון של מתן חרוש. המותחן בעין שרה הוכרע לאחר שלוש הארכות. 77:79 לב"ש על אשדוד לאחר שלשת ניצחון של דשון באטלר

גרגורי ורגאס שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
קונצרט של הירוקים. גרגורי ורגאס/ברני ארדוב

המחזור ה-11 בליגת העל המשיך הערב (ראשון) עם שלושה משחקים נוספים, שניפקו דרמות, תוצאות לא צפויות ומשחקים סוערים. מכבי אשדוד רשמה מפח נפש כשספגה שלשה על הבאזר מידיו של דשון באטלר וירדה מנוצחת 79:77 מידי הפועל באר שבע. מכבי חיפה של דניאל סאואנה סיימה את הסיבוב הראשון בטעם טוב לאחר שהביסה 60:92 את הפועל חולון האומללה במשחקו האחרון של מתן חרוש כמאמן הקבוצה. עירוני נהריה, שעברה גם היא סיבוב לא מוצלח, סיימה אותו עם משחק מטורף שהוכרע רק בתום שלוש הארכות, כשהסגולים של דני פרנקו גברו על אלו של גיא גודס 114:118.

מתן חרוש מאמן הפועל חולון. קובי אליהו
משחקו האחרון בחולון הסתיים בהשפלה. מתן חרוש/קובי אליהו

מכבי חיפה - הפועל חולון 60:92

הפועל חולון הודיעה מוקדם יותר על החתמתו של המאמן היווני סטפנוס דדאס, אך נראה שהבעיה של הסגולים עמוקה הרבה יותר מזהותו של המאמן. השחקנים של מתן חרוש, במשחקו האחרון כמאמן ראשי, חטפו הערב מכה קשה לאחר שהובסו 92:60 ברוממה מול מכבי חיפה במשחק בו פיגרו בפער דו ספרתי מהרבע הראשון ואפילו לא היו קרובים לניצחון. ג'יימס יאנג היה ענק אצל המארחת עם 32 נקודות ו-8 ריבאונדים, כשגרגורי ורגאס מוסיף להיות המנוע של הירוקים עם 15 נקודות ו-14 אסיסטים. בחולון מרכוס פוסטר (21) וראיין תומפסון (14) היו היחידים שקלעו בספרות כפולות, ולסגולים צפויה עוד הרבה עבודה כדי לנסות להתאושש מהמצב אליו נקלעו.

קלעו לחיפה: ג'יימס יאנג 32 נקודות ו-8 ריבאונדים, גרגורי ורגאס (14 אסיסטים, 5 ריבאונדים) 15 נקודות, רומן סורקין 10 נקודות, נסטור קולמנרוס 9 נקודות ו-6 ריבאונדים, יונתן מור 7 נקודות ו-6 ריבאונדים, ווילי וורקמן (8 ריבאונדים) וגיל אמיתי (5 ריבאונדים) 6 נקודות כ"א, סקוט סאגס 4 נקודות, דייויד כהן 3 נקודות

קלעו לחולון: מרכוס פוסטר 21 נקודות ו-5 ריבאונדים, ראיין תומפסון 14 נקודות ו-5 ריבאונדים, טי. ג'יי. קליין 8 נקודות, יוגב אוחיון 4 נקודות, טרוי קופיין 3 נקודות, עמית שמחון ושלומי הרוש 2 נקודות כ"א

מהלך המשחק:

המארחת פתחה טוב יותר ועלתה ל-2:8 בפתיחה. גרגורי ורגאס כרגיל הוליך את הירוקים והריץ את חבריו ל-9:19 מהיר. חולון חזרה לעניינים בעזרת יכולת טובה של מרכוס פוסטר, אך חיפה המשיכה להראות נהדר ברבע הראשון וברחה ל-14:24. סל משוגע של גרגורי ורגאס על הבאזר קבע 18:28 לחיפה בסיום הרבע הראשון.

מכבי חיפה ברחה ליתרון בן 13 נקודות אך האורחת ענתה עם חמש נקודות והורידה את ההפרש לחד ספרתי בדקות הראשונות של הרבע השני. חולון קיוותה להוריד את הפער הירוק עוד יותר, אך השחקנים של סאואנה ידעו ללחוץ בכל פעם שהאורחת ניסתה לרוץ ושמרו על יתרונם. בסיום מחצית טובה של המארחת ומבולבלת מאוד של חולון הוליכה מכבי חיפה 34:45.

מכבי חיפה ברחה לאורחת האומללה כשההפרש צמח וצמח בעוד חולון נראית חסרת אונים. בסיום רבע ביזיוני של חולון, אשר במהלכו קלעה רק 9 נקודות וספגה 27 נקודות הוליכו השחקנים של דניאל סאואנה 43:72, ואנחנו בדרך לרבע אחרון שכולו גארבג' טיים. ברבע האחרון שיפרו השחקנים את נתוניהם ובעיקר העבירו את הזמן, 60:92 למכבי חיפה בסיום.

עוד בוואלה! ספורט

הפועל חולון מינתה את סטפנוס דדאס היווני למאמנה

לכתבה המלאה
דומיניק ווטרס שחקנה של עירוני נהריה. ברני ארדוב
התעלה במאני טיים. דומיניק ווטרס/ברני ארדוב

עירוני נהריה - מכבי ראשון לציון 114:118 (לאחר שלוש הארכות)

וואו, איזו דרמה קיבלנו הערב בעין שרה. מכבי ראשון לציון רצתה לסגור סיבוב ראשון מוצלח עם ניצחון חוץ מול נהריה, אך השחקנים של דני פרנקו הגיעו נחושים ופשוט לא היו מוכנים לוותר על המשחק, שהוכרע רק בתום שלוש הארכות בתוצאה 114:118 לקבוצה הצפונית, שלא נכנעה גם למשחק עצום של ג'ורדן סווינג בראשון, שסיים עם 35 נקודות ו-7 ריבאונדים, אך זה לא עזר מול משחק אדיר של דומיניק ווטרס (23) שקלע על הבאזר והציל את קבוצתו מהפסד בתום ההארכה הראשונה, וגם פספס הזדמנות לנצח את המשחק בתום ההארכה השניה. גם איגור קולשוב היה נהדר נגד קבוצתו מהעונה שעברה וקלע 14 נקודות להם הוסיף 10 ריבאונדים. האורחת עם הפסד שלישי העונה בליגה.

קלעו לנהריה: דומיניק ווטרס (7 ריבאונדים, 7 אסיסטים) 23 נקודות, טוני גפני (12 ריבאונדים) וג'רל מקניל 22 נקודות כ"א, איגור קולשוב 14 נקודות ו-10 ריבאונדים, טראוויס ווריק 13 נקודות, אייל שולמן 8 נקודות, איתי שגב 7 נקודות ו-10 ריבאונדים, ג'ף אדריאן 6 נקודות, ניב משגב 3 נקודות

קלעו לראשון לציון: ג'ורדן סווינג 35 נקודות ו-7 ריבאונדים, ג'ונתן וויליאמס (8 ריבאונדים) 21 נקודות, ג'יימס קלי 19 נקודות ו-8 ריבאונדים, אלכס המילטון (10 אסיסטים, 5 ריבאונדים) 13 נקודות, עוז בלייזר 10 נקודות ו-5 ריבאונדים, אדם אריאל 8 נקודות, נועם דוברת 6 נקודות, נמרוד טישמן 2 נקודות

מהלך המשחק:


המארחת פתחה טוב מעבר לקשת כשג'רל מקניל וטוני גפני צולפים שלוש שלשות בפתיחה. הכתומים לא איפשרו לנהריה לברוח ונצמדו ליריבתם. אלכס המילטון העלה את ראשון לציון ליתרון בפעם הראשונה כשדייק מהקו וקבע 13:14. השחקנים של גיא גודס השלימו ריצת 0:13 בהובלת אלכס המילטון המצויין ועלו ל-13:19, מה שגרם לדני פרנקו להזעיק פסק זמן. נהריה הצליחה להרגיע מעט את המומנטום הכתום ובסיום הרבע הראשון הוליכה מכבי ראשון לציון 18:21.

נהריה החזירה לעצמה את היתרון בפתיחת הרבע השני, אך ראשון לציון ענתה עם שתי שלשות של נועם דוברת ואדם אריאל והיתרון שוב כתום. ההפרש של השחקנים של גודס עלה שוב לאיזור ה-7-8 הפרש, ועל אף ניסיונות של נהריה להיצמד לכתומים, ירדו האורחים למחצית ביתרון 41:49.

ראשון עלתה ליתרון 11 בתחילת הרבע השלישי לאחר שלשה של ג'ורדן סווינג. נהריה ירדה לפסק זמן וחזרה ממנו אחרת, והצליחה לעלות ל-56:58. נקודות מהקו של נמרוד טישמן עצרו ריצת 0:13 מקומית. בסיום הרבע השלישי הוליכה נהריה 62:63 ואנחנו בדרך לרבע אחרון מרתק.

ראשון לציון הגיעה לשתי הדקות האחרונות של המשחק ביתרון 73:77 אך שוב איפשרה לנהריה לרוץ ולעלות ליתרון נקודה. הכתומים החזירו לעצמם את היתרון והגיעו להתקפה האחרונה עם כדור ביד במצב של 80:80 אך שלשה של המילטון טיילה על הטבעת ויצא החוצה - הארכה בעין שרה.

ראשון לציון שלטה בהארכה הראשונה אך במצב של 94:96 כתום דומיניק ווטרס קלע בדיוק על הבאזר כדי לקבוע 96:96 ולשלוח את המשחק להארכה שנייה. בהארכה השנייה היתה זו נהריה שהובילה לכל אורכה וראשון לציון היתה זו שרדפה. דומיניק ווטרס קיבל הפעם הזדמנות לנצח את המשחק אך החטיא במצב של 103:103 והמשחק נגרר להארכה שלישית.

ספנסר וייס הפועל באר שבע. קובי אליהו
ניצחון דרמטי על האקסית. ספנסר וייס/קובי אליהו

מכבי אשדוד - הפועל באר שבע 79:77

מכבי אשדוד רשמה הערב הפסד נוסף, אך בניגוד לתבוסות האחרונות, הפעם רשמה נועלת הטבלה מפח נפש כשחטפה שלשה על הבאזר מידי דשון באטלר וירדה מנוצחת בפעם העשירית העונה, 79:77. אלייז'ה ג'ונסון (15) וצוף בן משה (15) בלטו אצל אשדוד אך לא יכלו למשחק ענק של דשון באטלר שבנוסף לסל הניצחון קלע 25 נקודות והיה ללא ספק איש המשחק.

קלעו לאשדוד: אלייז'ה ג'ונסון (6 ריבאונדים) וצוף בן משה (6 ריבאונדים, 4 אסיסטים) 15 נקודות כ"א, סטו דגלאס 14 נקודות ו-5 ריבאונדים, לה דונטיי הנטון 12 נקודות ו-6 ריבאונדים, אלכס צ'וברביץ' 9 נקודות ו-5 ריבאונדים, ליאור אליהו (9 ריבאונדים, 5 אסיסטים) 8 נקודות, עודד ברנדוויין 4 נקודות

קלעו לבאר שבע: דשון באטלר (9 ריבאונדים, 5 אסיסטים) 25 נקודות, ג'ון פטרוסלי 15 נקודות ו-5 ריבאונדים, ספנסר וייס 14 נקודות, פיליפ הרץ 8 נקודות, ג'ורג' זאק 7 נקודות ו-9 ריבאונדים, עדי כהן סבן (8 אסיסטים, 5 ריבאונדים) 6 נקודות, בן אלטיט 4 נקודות

מהלך משחק:

דשון באטלר הגיע חד למשחק בשורות הפועל באר שבע וקלע שמונה נקודות קלילות ללא החטאה כדי להעניק לאורחת 0:8 מהיר. עודד ברנדווין העלה לראשונה את המארחת על הלוח וקטע ריצת 0:11 אדומה כשדייק פעמיים מהקו. המארחת נכנסה אט אט לעניינים כששלשה של אלייז'ה ג'ונסון צימקה את הפיגור של אשדוד ל-16:13. בסיום הרבע הראשון הוליכה הפועל באר שבע 17:21.

באר שבע ברחה שוב ליתרון דו ספרתי בפתיחת הרבע, אך אשדוד הורידה שוב לשלוש הפרש לאחר שתי קליעות עונשים מדוייקת של לה דונטיי הנטון. המארחת השלימה ריצת 0:10 ועלתה ל-34:35, כששתי הקבוצות מאבדות כדורים ומפספסות הזדמנות לפתח מומנטום. בסופו של דבר היתה זו אשדוד שסיימה טוב יותר את הרבע השני וירדה למחצית ביתרון 41:46.

שוב האורחים נראו טוב יותר בפתיחת הרבע, והצליחו להשוות ל-50:50 תוך שתי דקות, ובראד גרינברג העצבני קרא לשחקניו לפסק זמן. בשלב מסויים היה נראה שאשדוד שוב מתפרקת ברבע השלישי, בדומה למשחקים הקודמים, אך על אף שנקלעה לפיגור 10, חזרה המארחת עד 60:62. לקראת הרבע המכריע הוליכה באר שבע 60:64.

הרבע הרביעי היה צמוד ומותח כשהאורחת לא מצליחה לברוח. שתי הקבוצות הגיעו לדקות האחרונות כשבאר שבע ביתרון מזערי, ואשדוד הצליחה להפוך כש-2.6 שניות לסיום קבע אלייז'ה ג'ונסון 76:77. באר שבע הלכה ספסנר וייס שמצא את דשון באטלר שקלע שלשת ניצחון גדולה על הבאזר, ובסיום 77:79 דרמטי לשחקנים של רמי הדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully