וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני אבדיה: "יש משהו בלחימה שלנו", קווינסי אייסי: "הייתה אווירה של פלייאוף"

20.12.2019 / 7:55

מכבי תל אביב חגגה את הקאמבק הגדול על פנאתינייקוס, כשהכישרון הצעיר סוחט מחמאות: "אני מתחיל להיכנס לעניינים, מקווה לעזור לקבוצה". ווילבקין העייף סירב לצאת בהצהרות: "לא שומע דיבורים על פיינל פור, בטוח שג'קסון יעזור"

צילום: דני מרון, עריכת וידאו: עמית שמחה

בווידאו: התגובות לאחר ניצחונה של מכבי תל אביב

הריצה המרשימה של מכבי תל אביב ביורוליג לא נעצרה גם אמש (חמישי) כשהצהובים גברו בבית 79:88 על פנאתינייקוס בתום ערב דרמטי. בזכות הניצחון ברחה מכבי מיריבתה והתבססה במקום הרביעי בטבלה עם 11 ניצחונות לעומת 4 הפסדים בלבד, כשהיא מסיימת את משחקי הבית בסיבוב הראשון ביורוליג עם מאזן מושלם של 8 ניצחונות מ-8 משחקים.

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. דני מרון
יצא מגדרו בחגיגות. יאניס ספרופולוס/דני מרון

כמו בניצחון בשבוע שעבר על צסק"א מוסקבה, גם השבוע המשחק לא נפתח כפי שמכבי רצתה, בלשון המעטה. פנאתינייקוס שלטה בהתמודדות וברחה ליתרון 13:31, כשהצהובים זורקים מבחוץ בלי הפסקה ולא קולעים. אלא שמכבי הוכיחה הרבה אופי וחזרה עד המחצית לפיגור קטן, 46:43. המהפך הושלם ברבע הרביעי, כשסקוטי ווילבקין, שזרק 15 שלשות וקלע רק 4, מוביל את המהפך בריצת 2:14 שנעלה את המשחק.

בסיום ההתמודדות חגגו אנשי מכבי בחדר ההלבשה, אלא שהחגיגה הגדולה הייתה של המאמן יאניס ספרופולוס, שממשיך את התקופה המרשימה שלו מבחינה אישית. בתחילת המשחק הניפו אוהדי הקבוצה שלט ענק בדמותו, ובסיום קראו האוהדים בשמו כשהמאמן חוגג עם האוהדים.

"במחצית השנייה פשוט העלינו את האנרגיות ועשינו הגנה טובה יותר", אמר בסיום קווינסי אייסי שזכה למחמאות ממאמנו על היכולת ההגנתית, "נלחמנו עד הסוף מול קבוצה טובה, הייתה אווירה של פלייאוף עם כל האוהדים, הם הרימו לנו את האנרגיות כי היינו קצת עייפים".

"זה ניצחון גדול יותר משבוע שעבר. כל משחק הופך להיות גדול יותר וחשוב יותר מהמשחק הקודם. הייתה לנו התחלה רעה מאוד, אולי ההתחלה הכי גרועה שלנו העונה. צריך לתת לנו קרדיט על כמה אנחנו רוצים לנצח", הוסיף ווילבקין והסתכל על הסטטיסטיקה שלו, שהובילה את מכבי למספר השלשות הגבוה ביותר שהרימה אי פעם ביורוליג במשחק אחד, 37, "15 שלשות? זה נורא. ניסיתי להיות אגרסיבי, השלשות לא נכנסו, אבל המשכתי לשחק את המשחק שלי, יש לי ביטחון בעצמי וביכולת שלי, ברוב המשחקים זה לא יהיה ככה".

מי שעוד התקשה לתאר את מה שקרה במחצית השנייה היה דני אבדיה: "יש משהו בלחימה שלנו, משהו שאני לא יכול להסביר, משהו בכימיה ובוייב. צריך להודות לקהל, הם מרימים אותנו וזה חלק מהטירוף שלנו על המגרש".

רצף הניצחונות האחרון לא גרם לשחקני הקבוצה לצאת בהצהרות מפוצצות מדי: "אני לא שומע דיבורים על פיינל פור, אני יודע שאנחנו קבוצה טובה, אבל אנחנו רחוקים מזה. אנחנו כעת נתרכז על המשחק בליגה נגד גליל ואז אפס", אמר ווילבקין.

טיילר דורסי שחקן מכבי תל אביב עם דני אבדיה. דני מרון
"משחקו הטוב ביותר ביורוליג". דני אבדיה/דני מרון

בין השחקנים שקיבלו את המחמאות בסיום המשחק היה כאמור אבדיה, שהביא את המפנה מהספסל במהלך הרבע השני וסיים את המשחק עם 7 נקודות ו-4 ריבאונדים. "זה היה משחקו הטוב ביותר עד כה ביורוליג", אמר בסיום ספרופולוס.

"תמיד כשאני נכנס למשחק אני משתדל לתת 100 אחוז. אני שמח בשביל כולם, אנחנו מאוד מותשים מהלו"ז הזה, לבוא ולעזור לחבר'ה לחזור למשחק, אין יותר כיף מזה", אמר אבדיה בסיום המשחק, "לאט לאט, אני עוד צעיר ולא היו לי הרבה משחקים ביורוליג, עוד לא צברתי הרבה ביטחון, ראיתם את ההבדלים אצלי בין הליגה ליורוליג, אני מתחיל להכנס לעניינים, מקבל ביטחון ומקווה לעזור עוד לקבוצה".

כשהכישרון הצעיר של הצהובים, שגם אמש במשחק זכה לביקור של אנשי ה-NBA שבאו לראות ולבחון אותו, נשאל על איך שחקני הקבוצה נשארים ברמת מוכנות גבוהה, הוא הוסיף: "אנחנו קבוצה שתומכים אחד בשני, בסך הכל המאמן תמיד אמר לנו להיות מוכנים, אנחנו מרימים את הראש אחרי המשחקים גם אם לא הלך לנו כי אנחנו יודעים שההזדמנות הבאה תגיע".

כשנשאל מאמן פנאתינייקוס ריק פיטינו על כל הטירוף סביב אבדיה והבחירה לדראפט הוא סיפר: "אני לא אומר שזה המקרה סביב אבדיה, אבל ראיתי כבר הרבה מאוד שחקנים שהגיעו לאימונים לפני הדראפט ונראו אחרת לגמרי ממה שחשבו בהתחלה, וזה מה שחשוב. הוא יצטרך להגיע לפני הדראפט ולהוכיח שמה שאומרים עליו זה נכון".

קווינסי אייסי שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
שבחים מהמאמן על תצוגה הגנתית. קווינסי אייסי/דני מרון

אחרי תקופה עמוסה של משחקים, שכללה ארבעה משחקים בשמונה ימים, מכבי תזכה בשבועות הבאים לקצת פחות עומס של משחקים. בשבוע הבא תפגוש ביום שני את גלבוע/גליל, וביום חמישי תצא למשחק מול מוליכת היורוליג, אנדולו אפס.

נראה כי לפחות למשחק הליגה בגן נר תגיע מכבי עם הסגל החסר של השבועות האחרונים, כשגם אם טאריק בלאק יהיה כשיר להתמודדות, בקבוצה לא יסתכנו כי יפצע. לקראת המשחק בשבוע הבא באיסטנבול צפוי ארון ג'קסון להצטרף, כשבמועדון מחכים להודעה על כך שאשתו ילדה בכל יום. בנוסף תשובה לגבי מועד חזרתו של עומרי כספי צפויה להגיע במהלך השבוע הבא, כשלפי אנשי הקבוצה הוא מתקדם בצורה טובה בשיקום שלו.

ווילבקין, שאמש שיחק 34 וחצי דקות של כדורסל, היה נשמע מאוד מרוצה מהגעתו של ג'קסון שאמור להוריד ממנו את העומס הגדול: "אין לנו שחקנים כרגע, אז ג'קסון יעזור, הוא שחקן סולידי, שיחקתי נגדו כשהוא היה בצסק"א, ניקח כל עזרה שאנחנו יכולים לקבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully