וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הפועל אום אל פאחם: "נס זה רק בשמיים ואנחנו כאן בארץ"

19.12.2019 / 14:45

מוחמד אבו אלעם לא בונה על סנסציה נגד מכבי תל אביב, אבל מתכונן לחגיגה ("נקבל את האלופה בכבוד, יש לנו את הקהל הכי מתורבת במדינת ישראל") וחולם על דו קיום: "אני מרגיש הכי חופשי בתל אביב ואשמח אם היהודים ייכנסו אלינו"

מנהלת הליגות

להפועל אום אל פאחם שתארח ביום שבת את מכבי תל אביב בגביע המדינה, יש שני יושבי ראש. מוחמד אבו אלעם ומוחמד סולימאן המכונה גם אבו שלמה. עבור השניים שדוגלים בדו קיום וגם עושים עסקים עם החברה היהודית, המשחק הזה מחרתיים חשוב מאוד. גם העובדה שבקבוצה משחקים לא פחות מ-18 שחקנים יהודיים והמאמן שלה הוא ניר ברקוביץ', הופכת את המפגש הזה בגביע מול האלופה לחלון ראווה שהשניים רוצים להתגאות בו.

אבו אלעם, חולם על סנסציה והפתעה שתרעיש את המדינה?

"אנחנו יותר קטנים בהרבה ממכבי תל אביב. אני לא מאמין בסנסציות. המשחק הזה הוא יותר בשביל החגיגה. אין לי ציפיות מהתוצאה".

לא יכול להתרחש נס?

"נס זה רק בשמיים ואנחנו כאן בארץ".

איך האווירה בעיר אום אל פאחם?

"יש טירוף בעיר. לצערי אלפים לא יוכלו להגיע ויסתפקו בצפייה בטלוויזיה. אני מצטער על כך. התכולה בעפולה היא של 3,000 מקומות בלבד. המשחק הזה היה מביא 15 אלף איש מאום אל פאחם לחיפה, אם היה מתאפשר לנו לשחק שם, אבל בהתאחדות לא אישרו ואנחנו שומרי חוק. קיבלנו את התקנון ונמשיך לכבד אותו".

אחמד אבו אלעם יושב ראש הפועל אום אל פאחם. אתר רשמי
"המשחק הזה הוא יותר בשביל החגיגה. אין לי ציפיות מהתוצאה". אבו אלעם/אתר רשמי

מה דרישת האבטחה?

"ביקשו 100 שוטרים ו-100 סדרנים. לנו יהיו 2,000 אוהדים ולמכבי תל אביב 1,000".

תהיה הפרדה?

"כל קהל יהיה בצד אחר של המגרש".

לא תהיה אווירה אלימה? המשחק יעבור בשקט?

"הקהל של אום אל פאחם היום הוא הקהל הכי מתורבת שיש במדינת ישראל. אנחנו היחידים שלא הגענו לוועדת משמעת עם כל הגודל של הקהל שלנו וכל הכמויות. כל הקבוצות היו בוועדת משמעת חוץ מאום אל פאחם. גם המשטרה מבסוטית. הם אומרים שלא משנה מה קורה במגרש ומה התוצאה, הקהל שלנו ממשיך לעודד. הקהל שלנו רואה בכדורגל חוויה. הוא שינה את התדמית שלו. אני מבטיח לך שלא תראו אצלנו אבוקות ורימוני עשן וגם לא קללות גזעניות. הקהל שלנו יעביר את המשחק הזה בשלום. נקבל את מכבי תל אביב בכבוד. נחלק לאוהדים בקלאוות וכנאפה לפני המשחק. מגיע למכבי תל אביב כבוד כי היא האלופה".

כמה תושבים יש היום באום אל פאחם?

"56 אלף תחת עיריית אום אל פאחם ובסך הכל 100 אלף כולל הכפרים בסביבה".

אם הייתי עושה סקר את מי תושבי אום אל פאחם אוהדים מלבד הקבוצה המקומית, מה הייתי מגלה?

"יש באום אל פאחם אוהדים של מכבי תל אביב, אבל הרוב אוהדי מכבי חיפה והפועל תל אביב. אני מאמין שיש בעיר כ-500 מנויים של מכבי חיפה וכ-400 מנויים של הפועל תל אביב. במשחקים שלהן אתה רואה המון שנוסעים ובבתי הקפה יש חגיגה. אבל יש גם שאוהבים את מכבי תל אביב".

שחקני הפועל אום אל פאחם חוגגים עם הקהל. לילך וייס רוזנברג
הרבה אנשים ייאלצו לצפות במשחק בטלוויזיה. אום אל פאחם/לילך וייס רוזנברג

אלפי יהודים נוסעים בכל יום מהמרכז לצפון דרך ואדי ערה ומפחדים לעצור באום אל פאחם. אולי רק עוצרים לאכול במסעדת אל באבור על הצומת.

"אחרי מהומות אוקטובר היה סדק בין היהודים לתושבי אום אל פאחם ובכלל לערבים הישראלים. היה משבר בין המגזר היהודי לערבי. אני חושב שהיום יש כבר שינוי ורואים תנועה של יהודים שנכנסים לתוך העיר בשבתות. לזה כיוונו ואנחנו רוצים שכמה שיותר יהודים ייכנסו לאום אל פאחם. אנחנו חיים באותה הארץ ובאותה המדינה. אני מרגיש הכי חופשי בתל אביב ואני אשמח אם היהודים ייכנסו אלינו. עוד לא שמעתי שיהודי נפגע בתוך אום אל פאחם. גם הדור החדש הוא דור שונה מדורות שלפני. כולם רוצים להתחבר. אתה רואה מה שקורה בבתי החולים, בתי המשפט ובהיי טק. יש הרבה שיתופי פעולה בין הערבים ליהודים".

באצטדיון דוחא היו המון בעיות בעבר בין אוהדים של בית"ר ירושלים ומכבי תל אביב לאוהדי סכנין. מה היה קורה אם המשחק היה באום אל פאחם ולא בעפולה?

"שמע, חבל שאי אפשר לשחק את המשחק אצלנו באצטדיון אז היית רואה איזו הכנסת אורחים. האצטדיון שלנו נכנס לשיפוץ גדול באחד בינואר והוא יהיה ראוי לליגת העל. זה שבסכנין היו בעיות זה לא אומר שיהיו בעיות אצלנו. אנחנו מחכים עשרות שנים לארח קבוצות גדולות באום אל פאחם. אסור שתהיה דעה קדומה על אנשים".

מה הכוונה?

"יש לי היום 18 יהודים בקבוצה. אתה מבין מה זה אומר? תשאל אותם איך הם מרגישים אצלנו. באו שחקנים עם דעה קדומה אולי רק בשביל החוזה והם עצמם אומרים שהם שינו אותה. הם מבינים איזה דו קיום יש כאן. היהודים שמשחקים כאן הם השגרירים הכי טובים של הקבוצה".

אבל עדיין יש פער גדול.

"זה בגלל שראשי הפירמידה אצלנו לא הצליחו לשווק את אום אל פאחם תקשורתית כמו שצריך. אם היו יודעים לשווק את העיר הזו במגזר היהודי, הכל היה טוב. אני מדבר כמובן על ראשי הפירמידה הפוליטית בעיר שלנו. הם היו יכולים לשנות את השם שלנו".

אז אתה ממליץ לאוהדי מכבי תל אביב לעצור באום אל פאחם בדרך לעפולה בשבת?

"בוודאי. שמע, אני מסתובב בתל אביב ואני רואה את המחירים. יש אצלנו את אותם מותגים בקניון במחיר שפוי ונורמלי. בתל אביב זה מחיר מופקע ואצלנו מחיר ריאלי. שייצאו מוקדם בשבת וייכנסו אלינו לעיר לאכול ולקנות. הם ייהנו בוודאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully