וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זאק לואו: "כולם יכולים לזלזל, אבל דיוויד בלאט הוא גאון כדורסל"

הפרשן הבכיר של ESPN התייחס לתגובות העוקצניות למינויו של בלאט, בניו יורק בטוחים: זה לא אומר שום דבר על העתיד של סטיב מילס

טוויטר

דייויד בלאט הצטרף אתמול (רביעי) להנהלת ניו יורק ניקס בתפקיד יועץ מקצועי, ואוהדי הקבוצה תוהים: מה זה אומר על ההיררכה הניהולית במועדון הכושל? בלאט, כידוע, היה מועמד רציני פעמיים בעבר לתפקיד המאמן של הניקס - גם ב-2016 וגם ב-2018 - אבל בסופו של דבר המועדון מניו יורק העדיף את ג'ף הורנסק ואת דייויד פיזדייל.

בניו יורק מבהירים שעל אף הניסיון הגדול שלו, "בלאט לא צפוי להיות חלק מצוות האימון של הקבוצה", ואולי בגלל זה במסגרת ההודעה שלו על המינוי הישראלי הבהיר שהוא פורש מאימון, כדי שלא יהווה איום על המאמן שירגיש שמונחת עליו איש מקצוע שאורב לו.

דייויד בלאט מאמן קליבלנד עם לברון ג'יימס. GettyImages
הפעם החוויה ב-NBA תיראה אחרת? בלאט עם לברון/GettyImages

"לדייויד בלאט יש ראש כדורסל מבריק, ואנחנו כבר מצפים לצרף אותו למועדון", אמר הג'נרל מנג'ר של הניקס סקוט פרי, וכבר אתמול בלאט נראה במשרדי הקבוצה משוחח עם שניים מחבריו לשעבר, שכיום עובדים לצדו: לבלאט יש קשר קרוב גם עם נשיא הקבוצה סטיב מילס, עמו שיחק באוניברסיטת פרינסטון, וגם עם סגן נשיא הניקס, קרייג רובינסון, סגן הנשיא לפיתוח שחקנים, שגם איתו הוא שיחק בפרינסטון.

בארה"ב מעריכים כי ייתכן שלמחלה של בלאט גם יש חלק במהלך. באוגוסט האחרון הודיע בלאט שהוא מתמודד עם מחלת טרשת נפוצה, וכעת הוא מחפש אפשרויות חדשות לקריירה חדשה. תפקיד ניהולי שכזה, שלא דורש התמודדות מלחיצה עם משחקים ושחקנים, היא פתרון טוב עבורו.

ומה זה אומר בנוגע לעתיד המועדון? על פי העיתונאי איאן בגלי, "עכשיו יעלו המון ספקולציות שלפיהן למינוי הזה יש משמעויות עמוקות יותר בנוגע למעמד של הנשיא סטיב מילס, שרבים במועדון טוענים שהוא יוחלף אם הקבוצה לא תשנה את פניה ותעשה מהפך. עם זאת, ההנחה היא שצירופו של בלאט לא ישפיע על המעמד של מילס.

"זה רק נותן לבלאט, ששיחק ביחד עם מילס ורובינסון בפרינסטון, אפשרות לייצר מסלול חדש בקריירת פוסט האימון. לבלאט יש יחסים קרובים עם רובינסון ועם מילס, והוא זוכה להערכה על ידי אחרים בהנהלה, בהתחשב בעובדה שהיה מועמד רציני מאוד לאימון פעמיים בעבר. אבל קשה להניח שלמינוי של בלאט יהיה אימפקט רציני על העתיד של ההנהלה של המועדון".

גם פרשני NBA בכירים התייחסו למינוי. הפרשן הבכיר של ESPN זאק לואו אמר בתוכנית The Jump ש"אפשר לזלזל במינוי הזה ולהאמין שזה עוד ניסיון של סטיב מילס להפוך את הניקס למועדון חברים, אבל האמת היא שדיוויד בלאט הוא מומחה כדורסל, אפילו גאון כדורסל, והוא בהחלט יכול לעזור להם. אף פעם לא מזיק שיושב איתך מוח כזה בחדר".

גם פול פירס אמר ש"לבלאט יש המון ידע והמון ניסיון בכדורסל, והניקס במצבם צריכים לנסות כל מיני דברים, אז זה בהחלט משהו שיכול לעזור. אין להם לאן לרדת יותר מכאן, אז בטוח שבלאט רק יסייע".

עוד בוואלה!

דיוויד בלאט מונה ליועץ מקצועי בניו יורק ניקס, ופרש רשמית מאימון

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully