וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט מונה ליועץ מקצועי בניו יורק ניקס, ופרש רשמית מאימון

מאמן אולימפיאקוס עד תחילת העונה קיבל תפקיד בניקס והודיע רשמית על עזיבת האימון: "אני מחכה בקוצר רוח לאתגר שעומד בפניי, מודה על ההזדמנות שקיבלתי". בלאט צפוי להיות אחראי על קבוצת ה-G ליג והסקאוטינג הבינלאומי

עריכת וידאו: ניר חן

דיוויד בלאט מונה הערב (רביעי) רשמית לתפקיד היועץ המקצועי בניו יורק ניקס. המאמן בן ה-60, שפתח את העונה באולימפיאקוס ממנה פוטר לאחר זמן קצר, הודיע על פרישה מאימון ומעבר לתפקיד חדש.

בלאט אמר לאחר המינוי: "אני מצפה ומתרגש לקראת הצעד הבא בקריירה שלי כשאני פורש רשמית מאימון והולך אחר הזדמנויות אחרות בכדורסל. במשך זמן רב התעניינתי בתפקיד בהנהלה ואני מודה לסטיב מילס וסקוט פרי על ההזדמנות שניתנה לי להיות חלק מצוות ההנהלה".

מטעמם של נשיא הניקס סטיב מילס והמנהל המקצועי סקוט פרי נמסר: "דיוויד בלאט הוא מוח כדורסל נהדר ואנחנו מחכים להוסיף אותו לארגון שלנו. הוא יהיה נכס נהדר למשרדים שלנו, לקבוצת ה-G ליג ולסקאוטינג הבינלאומי".

בלאט הוזכר בשנים האחרונות לא פעם כמועמד לתפקיד המאמן בניקס, אבל בקבוצה בחרו מועמדים אחרים. לבלאט יש קשר קרוב עם נשיא הקבוצה סטיב מילס, עמו שיחק באוניברסיטת פרינסטון. לבלאט גם יש קשר קרוב עם סגן נשיא הניקס, קרייג רובינסון, סגן הנשיא לפיתוח שחקנים, שגם הוא שיחק בפרינסטון ביחד עם השניים.

מאמן אולימפיאקוס דיוויד בלאט. GettyImages
שיהיה בהצלחה. בלאט/GettyImages

הניקס, כמעט כרגיל, היא אחת הקבוצות החלשות בליגה ואחרי שליש עונה רושמת מאזן חלש של 21:7 וממוקמת במקום ה-13 במזרח. בקיץ היא איבדה את קריסטפס פורזינגיס לטובת דאלאס ומי שמובילים אותה העונה הם מרכוס מוריס, ג'וליוס רנדל ואר ג'יי בארת' הרוקי שנבחר במקום השלישי בדראפט האחרון וקולע מעל 14 נקודות למשחק. מעבר לשחקנים האלו, אין בקבוצה שמות בולטים במיוחד.

בלאט, 60, רשם קריירת אימון מפוארת במיוחד שכללה מספר קדנציות במכבי תל אביב (כולל זכייה מדהימה באליפות אירופה) והשיא היה כשמונה למאמן קליבלנד מה-NBA והעפיל עמה לגמר, שם היא הפסידה לגולדן סטייט.

בלאט חזר מארה"ב לטורקיה, שם הוא זכה עם סקוטי ווילבקין ביורוקאפ ועונה לאחר מכן מונה למאמנה של אולימפיאקוס, אותה הוא אימן גם העונה. בין הישגיו הבולטים היו כמובן הזכייה עם מכבי תל אביב ביורוליג ב-2014 ואליפות אירופה עם רוסיה ב-2007. בסך הכל זכה בלאט בחמש אליפויות בישראל ונבחר למאמן העונה ארבע פעמים.

באוגוסט האחרון הודיע בלאט שהוא מתמודד עם מחלת טרשת נפוצה, אך למרות זאת היה נחוש להמשיך לעבוד ולהתמודד עם הלחצים שכרוכים בכך, עד שפוטר לפני כחודשיים מתפקידו כמאמן אולימפיאקוס.

עוד בוואלה!

מה המחלה שתקפה את דיוויד בלאט וכמה היא מסוכנת?

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully