וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאבור, קגאווה וסעיף שחרור נמוך: הכירו את הרכש החדש של ליברפול

טאקומי מינאמינו הגיע למרסיסייד כדי לעבור בדיקות רפואיות ולהצטרף לאלופת אירופה. המספרים מרשימים, קלופ מאוהב והעתיד ורוד

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: טל רזניק

טאקומי מינאמינו הגיע היום (רביעי) לליברפול כדי לעבור בדיקות רפואיות ולעבור לאלופת אירופה. היפני של רד בול זלצבורג יהפוך רשמית לשחקנה של ליברפול כשחלון ההעברות של החורף ייפתח, ב-1 בינואר. הקשר ההתקפי יעזוב את אלופת אוסטריה אחרי חמש שנים מוצלחות מאוד ויחבור ליורגן קלופ, שעקב אחריו זמן רב והיה זה שדחף לרכישתו. זו הזדמנות טובה להכיר את הרכש החדש של אלופת אירופה.

טאקומי מינאמינו שחקן רד בול זלצבורג לפני ג'ורדן הנדרסון שחקן ליברפול. רויטרס
כבר הרשים באנפילד. מינאמינו/רויטרס

*** למינאמינו היה סכום שחרור פעוט של 7.25 מיליון ליש"ט. זו אחת הסיבות המרכזיות לקלות בה ליברפול מצרפת אותו. זלצבורג רכשה אותו בינואר 2015 תמורת 800 אלף יורו.

*** מינאמינו יהיה הכדורגלן היפני הראשון בתולדות ליברפול.

*** מינאמינו כבר כיכב באנפילד והוא עשה את זה ממש לא מזמן; שער ובישול בהפסד של רד בול 4:3 בליגת האלופות בתחילת אוקטובר.

*** קלופ רואה בו מעין ממשיך דרך ליפני אחר שפרח תחתיו: שינג'י קגאווה. כמו כוכב בורוסיה דורטמונד לשעבר, גם מינאמינו התחיל את הקריירה בסרזו אוסאקה.

*** מינאמינו זכה עם רד בול זלצבורג בחמש אליפויות ואם לא תתרחש סנסציה של ממש, יהיה לו חלק בכיר גם באליפות העונה.

טאקומי מינאמינו שחקן נבחרת יפן. GettyImages
הפך בחודשים האחרונים לשחקן הכי חשוב של נבחרת יפן. מינאמינו/GettyImages

*** למרות שלנבחרת יפן לא חסרים כוכבים גדולים, מינאמינו הפך בחודשים האחרונים לשחקן המרכזי שלה בחלק הקדמי. הוא מוביל את הכובשים של יפן בקמפיין מוקדמות מונדיאל 2022 עם 5 שערים.

*** מינאמינו רשם 199 הופעות בכל המסגרות במדי רד בול זלצבורג. הוא כבש 64 שערים והיה מעורב ב-44 נוספים (בישולים וסחיטת פנדלים שהסתיימו בשער).

*** השותף האולטימטיבי של מינאמינו בקריירה הקצרה שלו היה מונס דאבור. ב-82 המשחקים בהם הם שיתפו פעולה, זלצבורג ניצחה 61 פעמים והפסידה רק ב-7. הם בישלו אחד לשני 15 שערים - שיתוף הפעולה הכי מניב של היפני.

*** היפני יהיה רשאי לשחק במדי ליברפול בליגת האלופות למרות שהוא כבש לבש את מדי זלצבורג במפעל הזה העונה. אופ"א שינתה העונה את החוקים ולקבוצות מותר לרשום שלושה שחקנים שכבר שיחקו באותו מפעל במדי קבוצה אחרת.

טאקומי מינאמינו שחקן רד בול זלצבורג. GettyImages
בישלו אחד לשני 15 שערים. מינאמינו ודאבור/GettyImages

*** באוגוסט 2019 כתבו עליו ב"זלצבורגר נאחריכטן": "מינאמינו הוא השחקן הכי טוב של זלצבורג כרגע. עד העונה שעברה הוא חי בצלם של ג'ונתן סוריאנו ומונס דאבור, אבל כעת הוא הופך לסופר סטאר של הקבוצה".

*** המספר של מינאמינו ברד בול זלצבורג תמיד היה 18 והוא שיחק איתו גם בחלק ממשחקי נבחרת יפן. בשנתיים האחרונות קיבל את המספר 9 במדים הלאומיים. ה-9 בליברפול תפוס על ידי רוברטו פירמינו, ה-18 פנוי.

*** לפחות שתי קבוצות בבונדסליגה האוסטרית יהיו מאוד שמחות מהעזיבה של היפני: אדמירה ואקר נגדה הוא כבש 8 שערים ואוסטריה וינה מולה הבקיע 6 שערים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully