וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפל עליה מהשמיים: כך הצליחה מכבי תל אביב להביא את ארון ג'קסון

17.12.2019 / 8:55

הרכז הוותיק לא היה המועמד המוביל של הצהובים, מילאנו הציעה יותר, אך לחץ מצד הצוות, ההנהלה ואפילו מספר שחקנים עשה את ההבדל. ווילבקין לא חושש מהעומס, האנטר יצטרך להתמודד עם הקו הקדמי של זניט (19:00, ספורט5)

צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: עמית שמחה

מכבי תל אביב תעלה הערב (שלישי, 19:00, ספורט 5) למשחקה ה-14 העונה ביורוליג כשתתארח בסיבור ארינה בסנט פטרסבורג אצל זניט. הצהובים מגיעים למשחק אחרי ההחתמה של ארון ג'קסון אמש עד לסיום העונה ועם רצף של שלושה ניצחונות במפעל, שמעמיד אותם על מאזן 4:9, ובמקום הרביעי בטבלה.

הצהובים הגיעו אמש בטיסה ישירה לסנט פטרסבורג בשעות אחר הצהריים עם עשרה שחקנים כשירים בלבד, כשטאריק בלאק, עומרי עספי ונייט וולטרס נשארו בתל אביב. הראשון, בניגוד לצמד חבריו, עשוי לשחק ביום חמישי מול פנאתינייקוס, אך עדיין נמצא בספק. היום תערוך האלופה הישראלית יערכו אימון קליעות באולם, ולאחריו תדריך וידאו שלישי ואחרון.

"אני מרגיש טוב, מרגיש שאני מוכן שהשבוע הכפול הזה יתחיל", סיפר סקוטי ווילבקין לקראת ההתמודדות, "יש הרבה משחקים. אני לא יודע איך אנחנו ביחס לשנה שעברה, אבל בהחלט מרגיש שהשנה יש יותר משחקים. המאמן עושה עבודה טובה בחלוקת הדקות, למשל אני שיחקתי מעט בדרבי. אנחנו רק צריכים לנצל את הזמן שיש לנו למנוחה ואת הזמן שיש לעבודה".

במכבי תל אביב ינסו למצוא פתרונות למשחק הפנים החזק של הקבוצה הרוסית שמציגה שני סנטרים גדולים - גוסטבו איון המקסיקני וקולטון אייברסון האמריקאי, המוכר לצהובים היטב. בקבוצה מקווים כי אותלו האנטר יוכל להתמודד עם דקות משחק רבות מול השניים, אך גם קווינסי אייסי וג'ייק כהן יצטרך לתרום דקות בעמדת הסנטר. בנוסף, שני שחקנים נוספים שהאלופה הישראלית תנסה לעצור הם הפורוורד הפולני מתיוש פוניטקה, שצפוי לשוב אחרי זעזוע מוח, והגארד האמריקאי אוסטין הולינס שלהט בכמה משחקים, אך בשבועות האחרונים נחלש.

"אם נגד צסק"א הגענו כמו חיה פצועה, פה למרות הסגל החסר יש תחושה שאנחנו צריכים לעבור את המשחק הזה", סיפרו במכבי אמש. "אבל מי שחושב שאנחנו הולכים לאיזה טיול עם כמות אוהדים הגדולה שמצטרפת אלינו, טועה. זניט רואה את המשחק הזה כהזדמנות שלה לעשות ניצחון גדול ביורוליג, והם ינסו לנצל את נקודות התורפה שלנו בסגל החסר. זה ממש לא הולך להיות קל".

שחקן מכבי תל אביב קולטון אייברסון. מגד גוזני
מרכיב יחד עם איון קו קדמי חזק בזניט. אייברסון/מגד גוזני

12 ימים אחרי הפציעות של ג'ון דיברתולומאו ונייט וולטרס, מצאה האלופה חיזוק לקו האחורי בדמות ארון ג'קסון. הרכז האמריקאי הוותיק לא היה המועמד הרציני הראשון של מכבי תל אביב, ולמעשה, כמו שהודו בקבוצה אמש, די "נפל להם מהשמיים" בסוף השבוע שעבר כשביקש לעזוב את הליגה הסינית.

"מהרגע שג'קסון יצא לשוק, ישבנו עליו וחשבנו איך עושים את זה", סיפרו אתמול בקבוצה, "ניקולה וויצ'יץ' לא ישן כמה ימים ברציפות, סמנכ"ל הכספים דורון לב חיפש את הפתרונות למהלך, וכולם ביחד לחצו ועבדו כשהמטרה ברורה - להביא אותו כמה שיותר מהר".

שלשום בשעות הצהריים היה נראה כי ג'קסון יעדיף את ההצעה של מילאנו, שעמדה על כ-700 אלף דולר עד לסיום העונה, על פני ההצעה של הצהובים, קצת יותר מ-450 אלף דולר, אלא שאנשי הקבוצה לא ויתרו. "זה היה מאמץ של כולם - החל מהצוות המקצועי, דרך ההנהלה ואפילו עזרה של כמה שחקנים שמכירים אותו טוב מאוד. לא היה רחוק שהוא היה מגיע למקום אחר, אבל אף אחד לא רצה לתת לו לברוח".

ג'קסון אמור להגיע לישראל במהלך השבוע הבא אחרי שאשתו תלד, ובמכבי תל אביב שזה יקרה מספר ימים לפני משחק היורוליג נגד אנאדולו אפס ביום חמישי הבא, כדי שיוכל להיקלט בקבוצה. ההחלטה העקרונית במועדון היא כי יירשם גם למשחקי הליגה ויהיה הזר השמיני בסגל, אך הדבר ויוחלט סופית רק עם הגעתו ארצה.

עוד בוואלה!

ארון ג'קסון חתם עד תום העונה במכבי תל אביב: "נרגש ללבוש את החולצה הצהובה"

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב ארון ג'קסון. אתר רשמי
נפל מהשמים. ג'קסון/אתר רשמי

זה היה סיום של שבוע מהטובים שרשמה מכבי תל אביב בשנים האחרונות. הוא החל בניצחון על צסק"א בסגל חסר, המשיך עם סגל חסר יותר וניצחון בדרבי, הארכת החוזה של יאניס ספרופולוס והסיום עם החתמתו של ג'קסון עד לסיום העונה.

את כל הדברים הללו עושה מכבי בתוך מציאות לא פשוטה. אחד הבעלים של הקבוצה דיוויד פדרמן נמצא כבר כמה שבועות בהתאוששות בלונדון אחרי שעבר אירוע לב, הקבוצה מתפקדת ללא מנכ"ל בפועל מתחילת העונה אחרי שאלי דריקס סיים את תפקידו והלחץ להמשיך את העונה הטובה רק גובר ממשחק למשחק. "היינו במצב דומה בעונה שעברה, ונעשו פעולות אבל הקבוצה הייתה במצב שונה והתחושות היו שונות אז כתוצאה מכך גם ההתנהלות והדחיפות הייתה קצת אחרת", הודו במכבי השבוע, "כשאתה במצב שלנו, ויש לך את האפשרות לשמור את עצמך בטופ, אתה עושה את זה. עכשיו הכדור חוזר למגרש והשחקנים צריכים להמשיך לעשות את מה שהם עשו עד היום".

צפו בתמונות מאימון הבוקר של מכבי תל אביב בסנט פטרסבורג

אתר רשמי, האפליקצייה של מכבי תל אביב

סימום בספורט: פרשת רוסיה, סוני וימס, שיר צדק, ועוד | הפודיום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully