וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארסנל היא קרקס, זה גדול על פרדי ליונברג וכולם בגדו בו"

התותחנים הובסו ע"י סיטי והפרשנים מבקרים: "קבוצה שתתמודד נגד הירידה". גווארדיולה החמיא לדה בראונה ואמר: "נגד יונייטד שיחקנו טוב יותר"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: טל רזניק

מנצ'סטר סיטי הביסה אתמול (ראשון) 0:3 את ארסנל במסגרת המחזור ה-17 בפרמיירליג. קווין דה בראונה נצץ עם צמד (2 ו-40) ובישול לראחים סטרלינג (15) ורק בזכות תצוגה מצוינת של ברנד לנו התותחנים לא ספגו תבוסה בקנה מידה היסטורי באצטדיון הביתי.

המספרים:

* ארסנל הפסידה למנצ'סטר סיטי בחמשת המשחקים האחרונים נגדה. זה רצף ההפסדים הארוך ביותר של התותחנים מול יריבה מסוימת בליגה הבכירה מאז רצף של חמישה הפסדים למנצ'סטר יונייטד בין ספטמבר 1983 ואוגוסט 1985.

* ארסנל עם משחק ביתי שישה ברציפות ללא ניצחון בכל המסגרות. זה הרצף הארוך ביותר שלה ללא ניצחונות ביץ מאז דצמבר 1994-פברואר 1995 תחת ג'ורג' גרהאם, אז הרצף נגמר בשמונה משחקים.

* ארסנל ספגה שלושה שערים במחצית הראשונה במשחק ביתי בפעם השנייה בפרמיירליג. הפעם הקודמת הייתה גם נגד מנצ'סטר סיטי במרץ 2018.

* ארסנל בעטה רק פעם אחת למסגרת - הכי מעט שלה במשחק ביתי (קרה גם נגד אברטון ב-2010 ונגד צ'לסי ב-2015 וב-2016).

פפ גווארדיולה מאמן מנצ'סטר סיטי עם פרדי ליונברג מאמן ארסנל. רויטרס
פפ גווארדיולה עם פרדי ליונברג לפני שריקת הפתיחה/רויטרס

קווין דה בראונה, שהיה בלי שום ספק המצטיין, אמר אחרי המשחק: "פרט לחמש הדקות הראשונות, שיחקנו מצוין וגם הצלחנו לכבוש מהמצבים הראשונים שהגענו אליהם. 20 הדקות הראשונות של המחצית השנייה היו קצת חלשות, אבל 25 הדקות אחריהן היו טובות מאוד. יכולנו לכבוש יותר, אבל לנצח 0:3 וכמובן לשמור על רשת נקייה זה ערב מוצלח מאוד בשבילנו".

דה בראונה ניתח את השער הראשון, אותו כבש בנגיעה עם המון טכניקה ורגש: "הכדור קצת קיפץ, ניסיתי להישאר רגוע ולא להישען יותר מדי לאחור. הדבר הקשה ביותר עם הכדור הזה היה לנסות להשאיר אותו כמה שיותר נמוך והצלחתי להשאיר אותו מספיק נמוך בדיוק כדי שיהיה מתחת למשקוף. בשער השני השוער לא ממש ראה את הכדור כי הוא היה נמוך, לא היה לו זמן להגיב. היה יכול להיות נחמד לכבוש שלושער, אבל לכבוש צמד ולנצח אחרי כמה תוצאות לא טובות זה חשוב מאוד. חלק מהקבוצות שצמודות אלינו איבדנו נקודות, אז טוב שניצחנו".

פיל פודן הוסיף: "הבעיטה שלו היא פשוט מדהימה. כשיש לך שחקן כזה בקבוצה, אתה יודע שהכול יכול לקרות עם כמות המצבים שהוא יוצר וכובש. תענוג לשחק לצידו".

מאמן סיטי פפ גווארדיולה אמר: "שיחקנו הרבה יותר טוב נגד יונייטד והיו לנו גם יותר מצבים במשחק הקודם למרות ההפסד". על דה בראונה אמר המאמן: "הוא שחקן יוצא דופן. הוא רואה את המסירות ופועל בדרכים ששחקנים אחרים לא יכולים לראות. יש לו ראייה מיוחדת".

על המשחק עצמו הוסיף גווארדיולה: "לארסנל הייתה את ההזדמנות הראשונה, לנו הייתה את השנייה וכבשנו. זה אף פעם לא מקום קל לבוא אליו. השער הראשון וגם השלישי היו פנטסטים, שני השערים של קווין. רצינו ללחוץ גבוה יותר, למסור יותר ממה שמסרנו, אבל בסדר. זה תמיד משחק חוץ קשה. לא הייתי מתוסכל, אבל השחקנים עשו כמה טעויות, דיברנו על למצוא מרווחים שלא הצלחנו למצוא, אבל 25 הדקות האחרונות של המשחק היו קלות. שיחקנו טוב יותר, במיוחד אחרי שברנרדו סילבה נכנס".

עוד בוואלה!

פרמיירליג: מנצ'סטר סיטי הביסה 0:3 את ארסנל בחוץ

לכתבה המלאה
מאמנה הזמני של ארסנל פרדי ליונברג עם פר מרטסאקר. רויטרס
"אני לא רוצה להביע חוסר כבוד כלפי השחקנים שלי, אבל הם ילדים". ליונברג עם מרטסאקר על הספסל/רויטרס

מאמנה הזמני של ארסנל פרדי ליונברג אמר: "זה מראה על האיכות שיש לסיטי. התחלנו את המשחק עם מצב של אחד על אחד אליו הגיע מרטינלי, אבל אז הם הענישו אותנוו בצד השני. עבדנו על המבנה שלנו, היינו חמישה מול שניים ובכל זאת ספגנו. אחרי שני השערים המוקדמים המשחק היה גמור. אני חושב שהם ספגו חמישה כרטיסים צהובים על עבירות במשחק המעבר וזה משהו שצריך ללמוד. אני גאה בשחקנים שלנו, הם עשו את המיטב שלהם למרות שהם צעירים מאוד.

"הרגשתי שהצלחנו לשמור על הכדור בסדר, סיטי לפעמים מחזיקה בכדור כל המשחק. אבל לא הצלחנו למצוא את הניצוץ הזה בסיום וכשאתה מפגר 3:0 בשלב מוקדם זה מוציא את כל הניצוץ מהמשחק. הם יכלו לשחק עם חופש, אבל אני חייב להגיד שהשחקנים הצעירים הראו רוח. השחקנים שלנו צעירים, אבל נקווה שילמדו מדברים".

השבדי נשאל על החילוף של מסוט אוזיל, שהיה עצבני ובעט בכפפות שלו: "הוצאתי אותו כי רציתי יותר אנרגיה בקבוצה. אם הוא מגיב כך אז זה עניין שלו ונטפל בזה אחר כך. אם אתם מסתכלים על השחקנים ותג המחיר של אלה שישוו על הספסל, אז אני לא רוצה להביע חוסר כבוד כלפי השחקנים שלי, אבל הם ילדים. אפשר לומר ששיחקנו דומה לאיך ששיחקנו נגד ווסטהאם. שם ניצחנו 1:3 והפעם זה לא הלך".

ליונברג הגיב לשאלה האם הוא חושב שהוא צריך להישאר בתפקיד ואמר: "אמרתי כבר להנהלה שהם צריכים לקבל החלטה. כולנו רוצים לעזור, אבל פר (מרטסאקר) עושה עבודה נוספת במקביל ועושה כל מה שהוא יכול כדי לעזור לי, כל שאר הצוות וכולם מנסים לעזור, אבל צריך לקבל החלטות כדי שיהיו לנו את אותם המשאבים שיש לקבוצות אחרות. זה לא קל לפר, אנחנו צריכים לתקן את זה".

מסוט אוזיל שחקן ארסנל. GettyImages
"זה נראה כמו קרקס". אוזיל בועט בכפפות אחרי החילוף/GettyImages

פרשן "סקיי" ובלם העבר של ליברפול ג'יימי קראגר אמר: "הרגשתי שבהתחלה לא היו הבדלים גדולים בין שתי הקבוצות. היו הרבה איבודים ואני חושב שבשלב מסוים ארסנל אפילו החזיקה יותר בכדור, דבר שאתה לא רואה הרבה. אבל דה בראונה היה ההבדל. הוא השחקן הטוב ביותר בעולם מבחינה התקפית מבין הקשרים. אני לא חושב שיש מישהו טוב ממנו, הוא בדרגה או מעל כולם בפרמיירליג או אפילו באירופה בעמדה הזו".

על ארסנל אמר קראגר: "זה פשוט רע. אפשר להשתמש בקאלום צ'יימברס כאיזה שעיר לעזאזל ולהפיל הכול עליו, אבל ארסנל לא יכולה להתגונן כך. הם פשוט הולכים אחורה ואחורה, בורחים מהכדור. בכל פעם שאני צופה בהם משחקים, הם פשוט בורחים מהכדור בהגנה. זה משהו שצריך לשפר באימונים. לשמור על קו ההגנה וללחוץ. הם הולכים אחורה כשהם צריכים ללחוץ ולוחצים כשהם צריכים לסגת, זה כאילו שהם לא יודעים מה הם עושים".

כתב ופרשן "מירור" ג'ון קרוס, שנחשב מקורב מאוד לארסנל, כתב: "זה היה חסר רחמים, ברוטאלי ומביך. וזה הוכיח שארסנל לא יכולה להמשיך ללכת תוך כדי שינה לאורך העונה עם פרדי ליונברג כמאמן זמני. לרוע המזל נראה שזה גדול על ליונברג והוא נבגד על ידי יותר מדי שחקנים שלא נראים כאילו זה אכפת להם בכלל. אחד המועמדים לאמן את ארסנל הוא מיקל ארטטה, שמשמש כעוזרו של גווארדיולה, ובטח הסתכל על הקבוצה הזו בה שיחק בעבר ותהה מה נהיה מהמועדון שלו לשעבר.

"כן, סיטי הייתה נהדרת ודה בראונה סיפק תצוגת ענק, אבל ארסנל הפכה את זה לקל מאוד. ברנד לנו הצליח להציל אותה מתבוסה הרבה יותר קשה, אבל המשחק היה גמור כבר במחצית. היו יותר מדי שחקנים בארסנל שלא כיבדו את החולצה עם הופעה שלא הראתה שום תשוקה או גאווה ובסופו של דבר שחקן עבר אגדי לא מצליח לדרבן את השחקנים. חוסר הוודאות זה משהו שגם פוגע בליונברג ונראה שלמועדון אין תכנית.

"זה נראה כמו קרקס שהשער השלישי הגיע בזמן שסיאד קולאשינץ נפצע ובוקאיו סאקה לא היה מוכן עדיין להיכנס. שכחו מהטופ 4, אם ארסנל תמשיך כך היא תמצא את עצמה מהר מאוד במאבקי הישרדות בליגה. ההגנה הייתה קרקס, פייר אמריק אובמיאנג נראה כמישהו שהגיע מבית הספר למנהיגות של ג'רמי קורבין. אוזיל ידע שהוא יהיה תחת אור הזרקורים אחרי שהתייצב באומץ לצד הקהילה המוסלמית אויגור. אז מה הוא עשה? לא עשה כלום במשחק, זחל החוצה בצורה שתסכלה את האוהדים ואז בעט בעצבים בכפפות שלו. פאתטי. המאמן הזמני של אברטון דאנקן פרגוסון הצליח לנצח את צ'לסי ולסיים בתיקו באולד טראפורד, מוריניו ניצח בחמישה משישה משחקי פרמיירליג עם טוטנהאם וליונברג לא מסוגל להוציא כלום מהקבוצה הזו. אל תאשימו את ליונברג בכל זה. לארסנל חסרים דמויות, מנהיגים וגאווה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully