וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה האירופית: שער לשון וייסמן, מנשנגלדבאך ספגה בדקה ה-90 והודחה

שון וייסמן עלה בהרכב וכבש (64), קלוז' עלתה לאחר 0:2 על סלטיק וניר ביטון. דאבור עלה כמחליף והחמיץ פנדל. בשאקשהיר הפתיעה 1:2 את מוליכת הבונדסליגה

שחקן וולפסברגר שון וייסמן. GettyImages
בא על שכרו לבסוף. שון וייסמן חוגג באולימפיקו/GettyImages

המחזור השישי והאחרון בשלב הבתים של הליגה האירופית הביא איתו לא מעט דרמות הערב (חמישי). שון וייסמן כבש באולימפיקו ברומא ועזר לקבוצתו וולפסברגר לסיים ב-2:2 מול רומא. מונס דאבור החמיץ פנדל במשחק חסר החשיבות של סביליה שאמנם הפסידה 1:0 לאפואל ניקוסיה, אך שתי הקבוצות הבטיחו את העלפתן טרם המחזור. ההפתעה הגדולה הגיעה מכיוון בורוסיה מנשנגלדבאך מוליכת הליגה הגרמנית, שהודחה במפתיע מול בשאקשהיר הטורקית לאחר שספגה שער דרמטי בדקה ה-90. מנצ'סטר יונייטד הביסה 0:4 את אלקמאר במשחק שלא קבע לשתי הקבוצות שכבר הבטיחו את העפלתן. מאלמו עשתה את העבודה לאחר ניצחון 0:1 בדנמרק על קופנהאגן, ארסנל חילצה 2:2 בבלגיה מול סטנדרד ליאז' לאחר שפיגרה 2:0, בעוד ויטוריה גימראייש אמנם סיימה אחרונה בבית ו', אך סיפקה משחק מהנה לאחר שניצחה 2:3 בחוץ את איינטרכט פרנקפורט עם מהפך מאוחר. לאציו הפסידה 2:0 לראן והודחה.

הגרלת שלב הנוקאאוט הראשון תיערך ביום שני בשעה 14:00 שעון ישראל בניון שבשוויץ. בשלב הנוקאאוט הראשון יוגרלו 32 קבוצות שיחולקו לשני דרגים: בדרג הראשון יהיו 12 מנצחות הבתים וארבע המודחות מליגת האלופות שהשיגו את כמות הנקודות הגדולה ביותר מבין המודחות. בדרג ב' יהיו ארבע מודחות נוספות מליגת האלופות עם מאזן הנקודות הכי פחות טוב מבין המודחות ו-12 הסגניות.

דרג א': אייאקס, ארסנל, פ.צ. באזל, בנפיקה, סלטיק, אספניול, אינטר, לאסק לינץ, מאלמו, זלצבורג, סביליה, בראגה, מנצ'סטר יונייטד, איסטנבול בשאקשהיר, גנט, פורטו.

דרג ב': אפואל ניקוסיה, באייר לברקוזן, קלוז', קלאב ברוז', פ.צ. קופנהאגן, איינטרכט פרנקפורט, חטאפה, אולימפיאקוס, שחטאר דונייצק, ספורטינג ליסבון, ריינג'רס, לודוגורץ, וולפסבורג, רומא, וולבס, אלקמאר.

שחקן סביליה מונס דאבור. AP
עלה כמחליף והחמיץ פנדל. מונס דאבור/AP

בית א'

אפואל ניקוסיה - סביליה 0:1

לאחר שקיבל לראשונה דקות במשחק הליגה האחרון של סביליה, נכנס הערב מונס דאבור כמחליף במחצית השנייה ובדקה ה-56 קיבל הזמדנות נהדרת להעלות את קבוצתו ליתרון בפנדל, אך שוערה של ניקוסיה הדף את הבעיטה של הישראלי. בדקה ה-61 הספרדים נענשו על ההחמצה כשוויאדין סאביץ' כבש בנגיחה והעלה את אפועל ל-0:1. האנדלוסים אמנם פיספסו הזדמנות לעלות לשלב הבא עם מאזן ניצחונות מושלם, אך הבטיחו את עלייתם מהמקום הראשון טרם המחזור, וירכזו את מירב המאמצים למשחק הליגה הקרוב.

קרבאח - דודלאנז' 1:1

לקרבאח: מגאי גיי (90), (קארה קראייב (כרטיס אדום, 46), לדודלאנז' (סאביר בוגרין 63)

עוד בוואלה!

העברות בעולם, 11.12: ליברפול, מנצ'סטר סיטי וצ'לסי פנו לפ.ס.ז' בנוגע לניימאר

לכתבה המלאה
מרקו אראטורה שחקן לוגאנו. רויטרס
כבש שער לזכות לוגאנו וסיבך את דינמו קייב. מרקו אראטורה/רויטרס

בית ב'

פ.צ. קופנהאגן - מאלמו 1:0

שתי הקבוצות עלו בסופו של דבר בעקבות הפסדה הביתי של דינמו קייב, אך השבדים עשו זאת בסטייל, במשחק הפרישה של מרקוס רוזנברג האגדי לאחר שניצלו שער עצמי של סוטיריס פאפאיאנופולוס בדקה ה-77 ועלו מהמקום הראשון בבית.

דינמו קייב - לוגאנו 1:1

האוקראינים היו צריכים לנצח ושמאלמו לא תנצח בקופנהאגן כדי לעלות לשלב הבא, אך לא עמדו בלחץ וסיימו ב-1:1 ביתי בלבד מול השוויצרים. קייב סיימה קמפיין מאכזב בליגה האירופית ותיאלץ להתרכז מעתה בליגה המקומית. בדקה ה-42 המארחת עוד הספיקה לחגוג שער יתרון לאחר שויטלי בויאלסקי דחק מקרוב, אך השער נפסל בעקבות טענה לנבדל. שלוש דקות בלבד לאחר שנשלל מהם שער, ראו שחקני דינמו קייב איך לוגאנו דווקא היא זו שעולה ל-0:1 משער נגיחה של מרקו אראטורה לאחר פעולת הכנה נהדרת של ניקולה דלמונטה. ויקטור ציגאנקוב השווה עבור המקומיים בתוך תוספת הזמן אך כאמור, זה לא עזר לדינמו קייב.

נמניה מקסימוביץ' שחקן חטאפה. רויטרס
ניצחון גדול לחטאפה שעלתה בסטייל. נמניה מקסימוביץ' מול קסנודאר/רויטרס

בית ג'

חטאפה - קרסנודאר 0:3

הספרדים היו עולים גם אם היו מסיימים בתיקו מול האורחים מרוסיה אך הביסו 0:3 את קרסנודאר. חטאפה סיימה שנייה ולא הצליחה לתפוס את המקום הראשון עקב ניצחונה של באזל על טרבזונספור. המחצית הראשונה הסתיימה ללא שערים, אך במחצית השנייה המארחת הביאה את יתרונה האיכותי לידי ביטוי בסופו של דבר עם שלושה שערים ברבע השעה האחרונה של המשחק. בדקה ה-76 העלה לאנדרו קאבררה את המקומיים ל-0:1 כשחורחה מולינה קובע 0:2 שתי דקות לאחר מכן. קנדי הברזילאי חתם את תוצאת הסיום בדקה ה-86 לאחר מבצע אישי נאה שהסתיים בבעיטה חדה מחוץ לרחבה.

פ.צ. באזל - טרבזונספור 0:2

השוויצרים כבר הבטיחו את עלייתם לשלב הבא טרם המחזור וידעו שאם יצליחו לנצח את הטורקים במשחק הבית, יסיימו את שלב הבתים במקום הראשון, ואכן באזל השלימה את העבודה. בדקה ה-21 דחק סילבן ווידמר מקרוב את ה-0:1 לבאזל לאחר שהכדור נהדף אליו על ידי שוערה של המארחת. בדקה ה-72 ולנטין שטוקר הכפיל את יתרונה של המארחת לאחר בישול של נואה אוקאפור וחתם את תוצאת המשחק, 0:2 לבאזל.

שחקני באזל חוגגים. רויטרס
שחקני באזל חוגגים מול טרבזונספור/רויטרס

בית ד'

לאסק לינץ - ספורטינג ליסבון 0:3
ללינץ: גרנוט טראונר (23), ז'ואאו קלאוס (38, בפנדל), מרקו רגוז (90)

פ.ס.וו איינדהובן - רוזנבורג 1:1
לאיינדהובן: פאל אנדרה הלאנד (22), לרוזנבורג: מוחמד איחטארן (63)

לואיס אלברטו שחקן לאציו. רויטרס
לאציו הודחה. לואיס אלברטו/רויטרס

בית ה'

קלוז' - סלטיק 0:2

הרומנים היו עולים גם אם היו מסיימים תיקו מאחר ולאציו איכזבה והפסידה בצרפת, אך הרומנים לא רצו להיות תלויים באף אחד והשלימו את העבודה בעצמם לאחר 0:2 מרשים על הסקוטים שעלו עם ניר ביטון בהרכב. בדקה ה-49 קלוז' עלתה ל-0:1, לאחר שאנדריי בורקה ניצל כדור קרן נהדר של ציפריאן דיאק ונגח פנימה. בדקה ה-70 דמיאן דג'וקוביץ' ניצל בישול נוסף של ציפריאן דיאק ודחק פנימה את ה-0:2 לרומנים, כל הדרך לשלב הבא.

ראן - לאציו 0:2

הרומאים היו צריכים לנצח ושקלוז' תפסיד בבית לסלטיק, אך אף אחד מהתרחישים האלה לא קרה בסופו של דבר, כשלאציו נראתה אנמית והפסידה 2:0 בצרפת לראן. בדקה ה-31 קבע ז'וריס גנאניון 0:1 למארחת לאחר שבעט מתוך הרחבה לאחר ערבוביה והכניע את סילביו פרוטו. הצרפתים חתמו את תוצאת המשחק בדקה ה-87 לאחר שגנאניון השלים צמד וחתם 0:2 למקומיים.

דאיצ'י קמאדה שחקן איינטרכט פרנקפורט. רויטרס
הפך את התוצאה זמנית לזכות פרנקפורט, אך קבוצתו הודחה. דאיצ'י קמאדה/רויטרס

בית ו'

סטנדרד ליאז' - ארסנל 2:2

התותחנים, שחזרו סוף סוף לנצח בליגה, ידעו שתיקו או הפסד של פרנקפורט יעלה אותם גם במידה ולא ינצחו בבלגיה, ואכן שחקניו של פרדי ליונברג השלימו עלייה לשלב הבא. ליאז' הייתה צריכה ניצחון לצד הפסד של פרנקפורט, אך שמטו יתרון בן שני שערים והודחו. בדקה ה-47 שחרר סמואל בסטייאן בעיטה לא חזקה מחוץ לרחבה, אך הכדור שלו פגע באחד משחקני ההגנה של התותחנים, הטעה את אמיליאנו מרטינז בין הקורות וחדר פנימה - 0:1 לבלגים. בדקה ה-69 סלים אמלאח קבע 0:2 למארחת עם בעיטה לפינה לאחר הרחקה רעה של הגנת התותחנים. בדקה ה-78 בוקאיו סאקה בישל לאלכסנדר לקאזט שנגח לרשת מקרוב וצימק ל-2:1, כש-3 דקות בלבד לאחר מכן, השוותה ארסנל ל-2:2: בוקאיו סאקה, שבישל את השער הראשון של התותחנים מצא את הרשת לאחר צירוף מסירות יפה עם מרטינלי

איינטרכט פרנקפורט - ויטוריה גימראייש 3:2

עד הדקה ה-85 הגרמנים נראו בדרך לניצחון, אך למרות שספגו שני שערים דרמטיים עד הסיום והפסידו, עלו המארחים מהמקום השני לאור התיקו בין ליאז' לארסנל. בדקה ה-8 רוצ'יניה קבע 0:1 לויטוריה גימראייש לאחר מסירה נהדרת שקיבל מדניה פוהה. בדקה ה-31 דני דה קוסטה השווה ל-1:1 לאחר שנגח בצורה קשתית אך שוערה של גימראייש עם טעות גדולה נתן לכדור לעבור בין ידיו לחדור לרשת. שבע דקות לאחר מכן דאיצ'י קמאסה השלים מהפך וקבע 1:2 לפרנקפורט. היפני קיבל מסירת רוחב נהדרת מפיליפ קוסטיץ' וכבש בקלילות. הפורטוגלים השיגו בדקה ה-85 שער שוויון דרמטי לאחר בעיטה של עלי אלמוסראטי שפגעה בשחקן הגנה והטעה את השוער - 2:2. שתי דקות בלבד לאחר מכן וזה 2:3 מדהים לגימראייש! מרכוס אדווארדס עם בעיטה מחוץ לרחבה. בסופו של דבר הפורטוגלים הודחו בעוד הגמרנים ממשיכים לשלב הבא.

טיקיניו סוארס שחקן פורטו. רויטרס
חמישה שערים במחצית הראשונה. טיקיניו סוארס חוגג/רויטרס

בית ז'

פורטו - פיינורד 2:3

הפורטוגלים השלימו את העבודה ועלו מהמקום הראשון בבית, בעוד ההולנדים המאוכזבים יחזרו למאבקים בליגה המקומית. בדקה ה-14 מארולנדה לואיס דיאז קבע 0:1 למארחת לאחר שבעט חלש למרכז השער, אך השוער הדף רע את הכדור שהתגלגל פנימה. המארחת השיגה את ה-0:2 בדקה ה-16 לאחר טעות אומללה נוספת בהגנת פיינורד כשטיקיניו סוארס הוציא כדור רוחב אותו דחק בשלומיאליות טיירל מלאסיה לשערו. בדקה ה-19 השיגה האורחת שער מצמק מהיר, לאחר שבוטגין הברזילאי קבע 2:1. שלוש דקות לאחר מכן זה כבר 2:2 לאחר שמלאסיה כיפר על שערו העצמי עם בישול לסאם לארסון שכבש את השוויון. טיקיניו סוארס קבע בדקה ה-34 2:3, כשאנחנו רק במחצית הראשונה, לאחר שדחק פנימה לאחר הדיפה רעה נוספת של שוער פיינורד.


ריינג'רס - יאנג בויז 1:1

לקבוצה של סטיבן ג'רארד היה מספיק תיקו כדי לעלות בעוד השוויצרים היו צריכים לנצח או להשיג תיקו בצירוף הפסד של פורטו. בסופו של דבר הסקוטים, שהוליכו במרבית המשחק לאחר שער של אלפרדו מורלוס בדקה ה-30, חטפו שער שוויון דרמטי בדקה ה-89, בעקבות שער עצמי של בורנה בארישיץ', אך עלו מהמקום השני, בעוד השוויצרים הודחו.

נמניה מאטיץ' שחקן מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
ניצחון קליל לשדים האדומים. נמניה מאטיץ'/רויטרס

בית ח'

לודוגורץ - פרנצווארוש 1:1

המארחת השיגה את התוצאה הרצויה מבחינתם, על אף שחטפו שער שוויון בתוספת הזמן, והעפילו לשלב הבא, כשאף אחד מבין שלושת הישראלים לא נטל חלק במשחק. ההונגרים הודחו וסיימו את דרכם בליגה האירופית.

אספניול - צסק"א מוסקבה 1:0
לצסק"א: ניקולה ולשיץ' (84)

שחקני בשאקשהיר חוגגים. רויטרס
איזו דרמה. שחקני בשאקשהיר חוגגים/רויטרס

בית ט'

גנט - אולכסנדריה 1:2
לגנט: לאורנט דפורטיר (7 ו-16), לאולכסנדריה: דניס מירושניצ'נקו (54)

וולפסבורג - סנט אטיין 0:1
לוולפסבורג: מריו אוטביו (52)

לארס סטינדל שחקן בורוסיה מנשנגלדבאך. רויטרס
גלדבאך תסתפק במאבקים בליגה. לארס סטינדל מאוכזב/רויטרס

בית י'

בורוסיה מנשנגלדבאך - איסטנבול בשאקשהיר 2:1

מוליכת הבונדסליגה היתה מבטיחה עלייה לשלב הבא לו רק הייתה מסיימת בתיקו את משחקה הביתי ויכלה לעלות במקרה שגם רומא תפסיד, אך זה לא קרה ומוליכת הבונדסליגה רושמת הפסד דרמטי בדקה ה-90 וסיימה את דרכה באופן מפתיע בליגה האירופית ותתרכז במאבקי הצמרת בגרמניה.

בדקה ה-33 העלה מרכוס תוראם את המארחת ל-0:1 לאחר בישלו של סטפן ליינר, אך בדקה ה-44 השיגו הטורקים את ה-1:1 לאחר שאירפאן קאחווצ'י בעט ממרחק כדור לא קשה מידי, אך השוער יאן סומר השמיט את הכדור בשלומיאליות לתוך שערו. גלדבאך יכלה גם להסתפק בתיקו, אך ספגה שער דרמטי בדקה ה-90 מרגלי אנזו קריבלי הצרפתי והטורקים מסיימים את בית י' במקום הראשון!


רומא - וולפסברגר 2:2

האיטלקים אמנם לא השיגו ניצחון, אך תוצאת התיקו הספיקה להם כדי לעלות מהמקום השני. שון וייסמן פתח בהרכב, כבש בדקה ה-64 והיה פעיל מאוד כשבנוסף לשער שכבש פגש החלוץ הישראלי את הקורה וכבש שער נוסף שנפסל. בדקה ה-7 העלה דייגו פרוטי את המארחת ל-0:1 בפנדל לאחר שאדין דז'קו הוכשל ברחבה על ידי שוערה של וולפסברגר. שלוש דקות בלבד לאחר מכן האורחים השיגו את השוויון לאחר פריצה נהדרת באגף ימין של אנדרסון ניאנבו שהכניס כדור רוחב אותו דחק אלסנדרו פיורנצי לשערו הוא לאחר לחץ שהפעיל עליו שון וייסמן. 1:1. בדקה ה-19 דייגו פרוטי, כובש השער הראשון בישל לדז'קו שקבע 1:2 למארחת. בדקה ה-64 הגיע הרגע של הישראלי: מיכאל לינדל פרץ באגף שמאל והרים כדור מדוד לרחבה אותו נגח שון וייסמן בצורה נהדרת לרשת בזינוק קדימה - 2:2 באולימפיקו, וזו גם היתה תוצאת הסיום.

שחקני בראגה חוגגים. רויטרס
השלימו רביעייה בדרך לשלב הבא. שחקני בראגה חוגגים/רויטרס

בית יא'

סלובן ברטיסלבה - בראגה 4:2
לברטיסלבה: אנדראז שפורר (42), מוהא (70), לבראגה: רוי פונטה (44), טרינקאו (72), ואסיל בוז'יקוב (עצמי, 75), פאוליניו (90)

וולבס - בשיקטאש 0:4
לוולבס: דיוגו ז'וטה (56, 58 ו-69), לאנדר דנדונקר (67)

ג'יימס טאוורניר שחקן ריינג'רס. רויטרס
ריינג'רס בשלב הבא. ג'יימס טאוורניר/רויטרס

בית יב'

מנצ'סטר יונייטד - אלקמאר 0:4

למנצ'סטר יונייטד: אשלי יאנג (53), מייסון גרינווד (58 ו-64), חואן מאטה (פנדל, 62)

פרטיזן בלגרד - אסטנה 1:4

ביברס נאתכו לא נטל חלק יחד עם חבריו שגם כך כבר הודחו, וכך גם אסטנה.

לפרטיזן: סיידובה סומה (4), עומאר סדיק (22 ו-76), טאקומה אסאנו (26), לאסטנה: דורין רוטאריו (79)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully