וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה שוד: דאנקן רובינסון וקנדריק נאן, הגניבות הגדולות של מיאמי

הם בני 24 ו-25, לא נבחרו בדראפט, וכעת עושים היסטוריה. סיפורם של "אחד הצלפים הטובים בפלנטה" ומי שכבר הכריז: אני רוקי העונה

עיבוד תמונה

בווידאו: ביצועיו של דאנקן רובינסון מהעונה האחרונה במכללת מישיגן

אם מישהו צריך היה הוכחה נוספת לחוזקתם של מקבלי ההחלטות במיאמי, הוא מקבל אותה העונה, כשההיט ניצבים במקום השלישי במזרח עם מאזן נהדר של 6:18, מרחק שלושה ניצחונות בלבד ממילווקי האימתנית, וכל זה עם סגל שלפחות על הנייר לא הבטיח רבות.

להוציא את ג'ימי באטלר, כוכב של ממש בליגה הטובה בעולם, ואת גוראן דראגיץ', שנמצא בדמדומי הקריירה שלו, אף שחקן אחר במיאמי לא נבחר עד כה למשחק האולסטאר. אבל זה לא הכל: בכל הסגל של ההיט, השחקן שנבחר הכי גבוה בדראפט הוא ג'סטיס ווינסלו, שנלקח במקום העשירי. גם באטלר (מקום 30) ודראגיץ' (45) כמובן נבחרו מאוחר מאוד בשעתם, אבל לא על ידי מיאמי.

בשנים האחרונות הצליחו ההיט לגנוב את באם אדבאיו במקום ה-14, את טיילר הרו במקום ה-13, ובעיקר - את דאנקן רובינסון וקנדריק נאן, שכלל לא נבחרו בדראפט והופכים לכוכבים של ממש העונה. הלילה (בין שלישי לרביעי) שברו השניים שיאים של ממש, כשנאן הפציץ 36 נקודות על הראש של אטלנטה, בעוד רובינסון הוסיף 34, עם 10 מ-14 מחוץ לקשת.

הנה סיפורם של שני שחקנים, בני 24 ו-25, שאף אחד לא נתן להם סיכוי להצליח - חוץ ממיאמי.

נתחיל ברובינסון, שנולד בעיירה קטנה, עם 979 תושבים - כל כך קטנה עד שבבית הספר התיכון חלק את הכיתה שלו עם עוד שלושה תלמידים בלבד. עבודה בלתי פוסקת - לטענתו, זרק בשבוע 10,000 זריקות בתקופת התיכונים - הביאה לו, בסופו של דבר, הצעה להצטרף לוויליאמס הקטנטנה - מכללה מ-Division III, שמעולם לא הוציאה שחקן NBA. יכולת מצוינת סייעה לו להפוך לאחד השחקנים היחידים בהיסטוריה שמקבלים מלגה מלאה ועוברים מ-Division III ל-Division I, כשהצטרף בעונת 2014/15 למישיגן.

בשורות הוולברינס דווקא זכה רובינסון לתשומת לב לפרקים, כשסיים את קריירת המכללות שלו עם 237 שלשות - הרביעי בתולדות המכללה המפוארת, אולם הממוצעים הכוללים לא היו כאלה של שחקן NBA. בעונתו האחרונה, רשם 9.2 נקודות ו-2.4 ריבאונדים לערב, ואף אחד לא הרים גבה כשלא נבחר בדראפט 2018. מיאמי בכל זאת הציעה לו להיבחן בליגת הקיץ, ובשל מכת הפציעות של ההיט, קיבל רובינסון חוזה שלבסוף הפך מובטחת. אשתקד רשם 15 הופעות בליגה הטובה בעולם והעמיד ממוצעים של 3.3 נקודות ו-1.3 ריבאונדים למשחק.

שום דבר לא הכין אותו, או את חובבי הליגה, למה שעתיד היה להגיע העונה. "אין ספק שהדרך שלי לא קונבציונלית", הודה לפני מספר שבועות מי שהפך לאחד הסיפורים המיוחדים של העונה. "הרבה דברים הסתדרו לי, התזמון הסתדר, המון אנשים עזרו לי להגיע לאן שאני נמצא היום ואני אסיר תודה בפני כל אחד מהם".

אז איפה הוא נמצא היום? הלילה, כאמור, צלף לא פחות מ-10 שלשות מול אטלנטה, והשווה את שיא המועדון. "כל מי שאומר שידע כיצד הסיפור הזה יתפתח משקר", אמר מאמנו בתיכונים לשעבר, מייק קרוטי. "הוא תמיד היה קלעי גדול, תמיד עבד ממש קשה, אבל לא האמנתי שהוא יגיע ל-NBA. הזריקה שלו צריכה להיות במילון, היא כל כך יפה".

רובינסון לא רק הגיע - העונה הוא השתדרג לממוצעים של 10.9 נקודות ו-3 ריבאונדים, כולל 2.8 צליפות מדויקות מחוץ לקשת מדי משחק. הוא כבר הספיק לצלוף תשע שלשות מול קליבלנד, שבע מול יוסטון ושש מול טורונטו, והיד עוד נטויה. בסך הכל, קלע העונה 75 שלשות - יותר מצלפים מדופלמים כג'יי ג'יי רדיק, ג'ו האריס, בראדלי ביל ואחרים, כמו גם מסקוררים מוכחים כגון קמבה ווקר, לוקה דונצ'יץ', סי ג'יי מקולום ואחרים.

"כבר אמרתי זמן מה שהוא אחד הקלעים הטובים בפלנטה", התמוגג אריק ספולסטרה לפני כחודש וחצי. "זה לא בטעות. יש המון שעות של מאחורי הקלעים שאף אחד לא ראה". ג'סטיס ווינסלו, ששיחק בין היתר עם ג'ו ג'ונסון, דראגיץ', באטלר ואחרים, הוסיף: "מעולם לא ראיתי מישהו עם זריקה כל כך טהורה כמוהו. הוא כנראה הקלע הכי טוב איתו שיתפתי פעולה. בשנה שעברה ראינו ניצוצות, העונה הביטחון שלו ברמה אחרת לגמרי".

כל ילד שאוהב כדורסל חולם להגיע ל-NBA, אבל מבחינתי זה אף פעם לא היה משהו מובטח, או אפילו אפשרות ריאלית", הודה. "למען האמת, זה לא משהו שעבדתי בשבילו. פשוט ניסיתי למקסם כל הזדמנות שקיבלתי. לא ציפיתי לשום דבר, בסך הכל ניסיתי ליהנות ולעשות את המיטב".

זה הצליח לו, ממש כמו לקנדריק נאן.

כך הוא נראה ב-2014, כשחקן בוויליאמס קולג' הקטנטנה

אם רובינסון לא ממש האמין ביכולתו להגיע לליגה הטובה בעולם, קנדריק נאן תמיד היה משוכנע שהוא השחקן הטוב ביותר על הפרקט. "אני בהחלט חושב שאני רוקי העונה", קבע אמש, לפני 36 הנקודות שהמטיר על ההוקס. לפני כחודש, כשהפך לרוקי הראשון מאז קווין דוראנט ב-2007 שקולע לפחות 110 נקודות בחמשת משחקיו הראשונים ב-NBA, סיפר: "זה בכלל לא מפתיע. ידעתי מי אני שנים לפני שזה קרה. דמיינתי את זה ורציתי לגרום לזה לקרות מדי יום, התוצאות הגיעו".

אבל הן לא הגיעו בקלות. נאן אמנם שימש ככינור שני לצד ג'בארי פארקר בקבוצת התיכונים שלו ומשך תשומת לב רבה, אלא שב-2016 שוחרר ממכללת אילוני בה שיחק, לאחר שהורשע בתקיפה של אישה חודשיים קודם לכן. מכללת אוקלנד הסכימה להעניק לו צ'אנס נוסף, אולם בדראפט 2018 סירבו 30 קבוצות ה-NBA להמר על הסקורר המפוקפק, שישב בבית וראה כיצד קבוצה אחר קבוצה מוותרת עליו. למעשה, הוא בקושי זומן לאימונים ומחנות לפני הדראפט.

"אני לא יכול למנות את כל 60 השחקנים מהדראפט הזה", אמר לאחרונה, "אז בסופו של דבר, כדי להקל על עצמי, אני שם את כולם באותה קטגוריה". הקטגוריה של השחקנים שנבחרו לפניו. בכל פעם שהוא פוגש מישהו מהם - טריי יאנג, שיי גילג'ס אלכסנדר, קווין הרטר, לנדרי שאמט ואחרים, הוא "מזהה אותם. אני לא אומר להם את זה, מילולית, אבל אני מסמן לעצמי בראש שהם שם". כשפגש את קולין סקסטון העונה, למשל, דאג לקלוע לו 23 נקודות על הראש, ולהוליך את מיאמי לניצחון על קליבלנד.

"הייתי בהלם", אמר על הדראפט בו לא נבחר, אף שסיים כסגן מלך הסלים במכללות, שני רק לטריי יאנג. קבוצת ליגת הפיתוח של גולדן סטייט שימשה לו קרקע פוריה לצבירת נקודות, אבל גם עונה טובה ב-G ליג לא הספיקה לו כדי לקבל חוזה בווריירס. אשתקד, באפריל 2019, קיבל סוף סוף הזדמנות אמיתית כשחתם במיאמי, ואת העונה הזו הוא פתח בסערה. במשחקו הראשון העונה קלע 24 נקודות, בשני 18, בשלישי 25, ברביעי 17 ובחמישי 28, כשבארבעה מתוך החמישה מיאמי גם ניצחה. כרגע, מדורג נאן שני מבין הרוקיז בנקודות (353), שני בשלשות (47), שני באסיסטים (78) ורביעי בחטיפות (24).

"אני אסיר תודה על ההזדמנויות שקיבלתי ממיאמי", אמר, "ואני מנצל כל אחת ואחת מהן".

סיכום הסיבוב הראשון | פודקאסט 'הפודיום'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully