וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודה של מכללה שלמה: השחקן שקלע 100 נקודות במשחק אחד

מאמן ושחקני וויילנד בפטיסט החליטו לפני המשחק שיסייעו לג'יי ג'יי קולבר לשבור שיא. אפילו הם לא ידעו שזה ייגמר בלילה היסטורי

עריכת וידאו: ניר חן

בווידאו: חודש נובמבר הגדול של לוקה דונצ'יץ'

אירוע נדיר למדי נרשם הלילה (בין שלישי לרביעי) בליגת המכללות האמריקאית, כשג'יי ג'יי קולבר קלע לא פחות מ-100 נקודות (!) - כמות הנקודות השנייה הכי גבוהה בתולדות ה-NAIA, גוף המאגד תחתיו את הקולג'ים והאוניברסיטאות הקטנות בארצות הברית.

קולבר, שחקן ה-NAIA הראשון מאז 1954 שמצליח לקלוע לפחות 100 נקודות במשחק בודד, עשה זאת בניצחון הקולג' שלו וויילנד בפטיסט 60:124 על SW אדוונטיסט. הסקורר הצעיר לקח לא פחות מ-33 זריקות מחוץ לקשת, מתוכן קלע 12. בסך הכל, עמדו אחוזים על 34 מ-62 מהשדה, לצד 20 מ-27 מהעונשין. חבריו, למקרה שתהיתם, התגייסו למטרה ועזרו לו - כולם ביחד זרקו 15 פעמים בלבד מהשדה, ואף אחד מהם לא הגיע לספרות כפולות.

אם שם המשפחה הזה נשמע לכם מוכר זה משום שאחיו של ג'יי ג'יי, ג'ארט, משחק כיום במינסוטה, לאחר שהוליך את טקסס טק לגמר טורניר ה-NCAA שעבר, ונבחר שישי בדראפט האחרון. העונה מעמיד הגארד הצעיר ממוצעים לא רעים של 9.2 נקודות, 3.4 ריבאונדים ו-2.3 אסיסטים למשחק.

בסיום הצטלם לתמונה סטייל ווילט צ'מברליין

שחקן המכללות האחרון שקלע 100 נקודות היה ג'ק טיילור, שצלף 138 נקודות עבור מכללתו הקטנה גרינל קולג' ב-2012. כמו במקרה של טיילור, גם הפעם זה היה מתוכנן: עוד לפני פתיחת המשחק, החליטו המאמן וחבריו של קולבר לעזור לו לשבור שיא או שניים - בפרט, את שיא הנקודות של המכללה - 50. בדקה הראשונה כבר קלע שבע נקודות, ובהמשך פחות או יותר כל התקפה תוכננה כדי שיזרוק לסל.

"זה היה תלוי בו", סיפר חברו לקבוצה מת'יו מולוי. "אם הוא היה אומר מספיק, היינו מפסיקים. התכוונו למסור לו בלי הפסקה, לא משנה מה". שבע דקות לקחו עד ששחקן אחר של "הפיונירס" לקח זריקה (באותה נקודת זמן, קולבר כבר הספיק לקלוע 21); רק 6:50 דקות לסיום המחצית הראשונה מישהו מהם העז לקלוע. את החצי הראשון סיים קולבר עם שיא מכללה חדש של 51 נקודות, אבל הוא לא התכוון להפסיק.

"במחצית השחקנים אמרו, 'קואוץ', בואו נמשיך'", סיפר המאמן טיי הרלסון. "החלטנו שכל עוד הוא לוקח זריקות טובות, יש פה הזדמנות לעשות משהו מיוחד". קולבר עצמו אמר: "אחרי השיא, ידעתי שאוכל לקלוע יותר. החברים שאלו אותי, 'ג'יי ג'יי, אתה חושב שתצליח להגיע ל-75? 80?' ואני עניתי, 'האמת, אני חושב שאני יכול להגיע ל-100'. זה מאוד משמעותי מבחינתי, זה אומר שאכפת להם ממני ושהם רוצים את הטוב ביותר שלהם. לא יכולתי לעשות את זה בלעדיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully