וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת האלופות: אתלטיקו מדריד ניצחה 0:2 את לוקומוטיב מוסקבה ועלתה לשמינית

טריפייר החמיץ פנדל כבר בדקה השנייה, פליקס דייק מהנקודה הלבנה לאחר מכן (17) ופליפה הכפיל (54). באיירן סיימה עם 18 נקודות אחרי 1:3 על טוטנהאם. יובנטוס ניצחה 0:2 בלברקוזן, ריאל מדריד ניצחה 1:3 את ברוז', פ.ס.ז' הביסה 0:5 את גלאטסראיי

שחקן אתלטיקו מדריד, ז'ואאו פליקס. רויטרס
ז'ואאו פליקס חוגג את השער שלו והעלייה לשמינית הגמר/רויטרס

זהו, שלב הבתים בליגת האלופות ננעל הערב (רביעי) סופית עם המשחקים של בתים א', ב' ו-ד' אחרי שמשחקי בית ג' שוחקו מוקדם יותר. הקבוצה האחרונה להשיג מקום בשמינית היא אתלטיקו מדריד, שניצחה 0:2 את לוקומטיב מוסקבה ובדיעבד הייתה עולה גם אם הייתה מפסידה כי יובנטוס גברה 0:2 על באייר לברקוזן. בבית א', פריס סן ז'רמן פירקה 0:5 את גלאטסראיי וריאל מדריד ניצחה 1:3 את קלאב ברוז', שתתנחם במקום בליגה האירופית. בבית ב', באיירן מינכן סיימה כקבוצה המושלמת היחידה את שלב הבתים אחרי 1:3 מול טוטנהאם, אולימפיאקוס השיגה את הכרטיס לליגה האירופית עם 0:1 מאוחר נגד הכוכב האדום בלגרד.

העולות מהמקום הראשון: פריס סן ז'רמן, באיירן מינכן, מנצ'סטר סיטי, יובנטוס, ליברפול, ברצלונה, ר.ב. לייפציג, ולנסיה.

העולות מהמקום השני: ריאל מדריד, טוטנהאם, אטאלנטה, אתלטיקו מדריד, נאפולי, בורוסיה דורטמונד, ליון, צ'לסי.

נשרו לליגה האירופית: קלאב ברוז', אולימפיאקוס, שחטאר דונייצק, באייר לברקוזן, זלצבורג, אינטר, בנפיקה, אייאקס.

מאורו איקרדי שחקן פריס סן ז'רמן. AP
איקרדי חוגג את השער שלו/AP

בית א'

פריס סן ז'רמן - גלאטסראיי 0:5

הקבוצה של תומאס טוכל עלתה משלב הבתים בקלילות עם 16 נקודות כשהיא מאבדת רק שתיים אחרי תיקו בחוץ מול ריאל מדריד. הערב זה היה קל מאוד עבור פריס סן ז'רמן, שיודעת שעם כל הכבוד לשלב הבתים המרשים שלה, המבחן האמיתי שלה בליגת האלופות מתחיל בשמינית הגמר וביום שני היא תקווה לקבל הגרלה נוחה יחסית. הטורקים נותרו במקום הרביעי וסיימו את העונה האירופית שלהם.

הצרפתים עלו ליתרון בדקה ה-33: קיליאן אמבפה פרגן יפה למאורו איקרדי עם מסירת רוחב והארגנטינאי כבש מול שער ריק את ה-0:1. שתי דקות חלפו ופאבלו סראביה הכפיל את התוצאה עם בעיטה מימין לפינה הרחוקה אחרי מסירה של ניימאר וזה 0:2. בדקה ה-47 כבשה המארחת את השלישי כשהפעם אמבפה הגיח משמאל והשאיר נהדר לניימאר, שבעט לפינה הרחוקה את ה-0:3. החגיגה נמשכה בדקה ה-63 כשניימאר הכניס מסירת עומק לאמבפה, שבעט בקלות פנימה את ה-0:4. אדינסון קבאני, שנכנס כמחליף, כבש בדקה ה-84 מהנקודה הלבנה וזה 0:5.

קלאב ברוז' - ריאל מדריד 3:1

בסיבוב הראשון הבלאנקוס בקושי סחטו 2:2 ביתי מקלאב ברוז', הפעם זה הלך הרבה יותר קל עבורם והם השיגו ניצחון שלישי בשלב הבתים ושלישי גם בארבעת המשחקים האחרונים. ברוז' יכולה להיות מרוצה כיוון שהשיגה בדיוק את מה שרצתה להשיג בבית בו יש שתי יריבות עדיפות עליה בהרבה וזה את הכרטיס לליגה האירופית. הבלאנקוס עלו ליתרון בדקה ה-53: אודריוסלה קיבל בצד ימין, העביר כדור רוחב, רודריגו היה הראשון להגיע ובעט עם רגל שמאל חזק פנימה את ה-0:1. ברוז' איזנה מהר מאוד, אחרי שתי דקות. עמנואל דניס מצא את האנס ונאקן שהמשיך פנימה את ה-1:1. ריאל החזירה לעצמה את היתרון בדקה ה-64 כשוויניסיוס ג'וניור בעט מקרוב פנימה אחרי החמצה ומסירה של רודריגו עם העקב, 1:2. אחרי שני שערים ברזילאים, הגיע גם אחד תוצרת קרואטיה. קאסמירו העביר מסירת רוחב ללוקה מודריץ', שהמשיך בנגיעה מ-18 מטר לפינה את ה-1:3.

עוד בוואלה! ספורט

מחזור הסיום בשלב הבתים של ליגת האלופות: כל התרחישים והאפשרויות

לכתבה המלאה
כריסטיאנו רונאלדו שחקן יובנטוס חוגג עם פאולו דיבאלה. רויטרס
סיייייי. רונאלדו חוגג עם דיבאלה/רויטרס

בית ד'

אתלטיקו מדריד - לוקומוטיב מוסקבה 0:2

הקבוצה של דייגו סימאונה, שממש לא מרשימה העונה, ידעה שמבחינתה החשבון פשוט מאוד: ניצחון ביתי והיא עולה לשמינית גמר ליגת האלופות בלי שום קשר לתוצאה שתהיה במשחק המקביל. אתלטיקו מדריד עמדה במשימה שלה בצורה נינוחה וכשהניצחון שלה לא מוטל בספק לרגע. הרוסים סיימו את שלב הבתים במקום הרביעי ולא יקבלו את פרס הניחומים של נשירה לליגה האירופית. בדיעבד, אתלטיקו הייתה עולה גם במקרה של הפסד כיוון שיובנטוס ניצחה את לברקוזן בחוץ.

המארחת קיבלה הזדמנות מצוינת כבר בדקה השנייה אחרי שקוצ'נקוב הכשיל בצורה שטותית את ז'ואאו פליקס. קירן טריפייר בעט, אבל השוער הדף את זה לקורה והחוצה. בדקה ה-17 קיבלה אתלטיקו פנדל נוסף אחרי שריפאת ז'מאלטדינוב נגע ביד ברחבה. הפעם ז'ואאו פליקס בעט מהנקודה הלבנה חזק ומדויק לפינה, 0:1. שער של אלברו מוראטה בדקה ה-26 נפסל בעזרת ה-VAR בשל עמדת נבדל. בדקה ה-54 אתלטיקו כבשה את השני כשקוקה הגביה מימין ופליפה המשיך בנגיעה יפה פנימה את ה-0:2.

באייר לברקוזן - יובנטוס 2:0

הגרמנים היו צריכים לנצח את יובנטוס ולקוות שאתלטיקו מדריד לא תנצח את לוקומוטיב מוסקבה. לא זה ולא זה קרה מבחינתה וסביר להניח ששחקניה ידעו מה קורה במשחק המקביל, מה שלא הוסיף להם ביטחון ומוטיבציה. כך או אחרת, לברקוזן מסיימת שלישית ותשחק בליגה האירופית, יובנטוס ראשונה כמובן ותחכה לראות את מי תקבל בהגרלה. המארחת כמעט עלתה ליתרון בדקה ה-11 כשמוסא דיאבי הזריז פרץ משמאל ושחרר בעיטה אדירה שנעצרה בקורה. יובה כבשה בדקה ה-75 אחרי שפאולו דיבאלה העבי כדור רוחב משמאל תוך כדי נפילה, כריסטיאנו רונאלדו המשיך מול שער ריק פנימה את ה-0:1. יובה כבשה שער נוסף בדקה ה-92. הפעם דיבאלה השאיר לגונסאלו היגואין, שבעט מקצה הרחבה פנימה את ה-0:2.

רוברט לבנדובסקי שחקן באיירן מינכן עם לאון גורצקה. רויטרס
בילה את כל המשחק על הספסל. לבנדובסקי/רויטרס

בית ב'

באיירן מינכן - טוטנהאם 1:3

אלופת גרמניה סיימה את שלב הבתים כקבוצה המושלמת היחידה עם 18 מ-18 אפשריות. אגב, הקבוצה האחרונה שהשיגה שישה ניצחונות בשישה משחקים בשלב הבתים של ליגת האלופות הייתה ריאל מדריד בעונת 2014/15. האלופה הגרמנית היא למעשה "הקבוצה הטובה ביותר של שלב הבתים אי פעם". זאת מכיוון שהיא השיגה גם את יחס השערים הטוב ביותר מבין אלה שסיימו את שלב הבתים עם שישה ניצחונות - 19+. הערב באיירן הצליחה להשלים את המשימה הזו למרות שרוברט לבנדובסקי לא שותף בכלל כשמנגד הארי קיין, סרז' אורייה, דלה עלי ויאן ורטונגן נשארים באנגליה ואפילו לא מצטרפים אל קבוצתם במינכן. הבעיה היחידה מבחינת באיירן במשחק הייתה שקינגסלי קומאן חסר המזל שוב נפצע ונראה שמדובר בפציעה לא פשוטה.

באיירן פתחה טוב ועלתה ליתרון בדקה ה-14. סרג' גנאברי העביר מסירת רוחב לשמאל, קינגסלי קומאן המשיך בנגיעה פנימה את ה-0:1. טוטנהאם הצליחה לאזן בדקה ה-20 עם שער של ריאן ססניון, שבעט מצד שמאל חזק לפינה אחרי הרחקה רעה של ג'רום בואטנג. בדקה ה-25 קינגסלי קומאן חסר המזל שוב נפצע בלי מגע עם אף שחקן והוחלף כעבור שתי דקות על ידי תומאס מולר. זה נראה רע עבור הקיצוני הצרפתי. באיירן כבשה את השני בדקה ה-45. אלפונסו דייויס בעט לקורה מצד שמאל, זה חזר אל טיאגו אלקנטרה, שמסר למולר שכבש את ה-1:2. פיליפה קוטיניו, שבמחצית הראשונה בעט כדור אדיר למשקוף, הצליח עכשיו למצוא את הרשת. הברזילאי קיבל מדייויס ובעט מצד שמאל לפינה הרחוקה את ה-1:3 בדקה ה-64.

אולימפיאקוס - הכוכב האדום בלגרד 0:1

כצפוי, שתי הקבוצות האלה הגיעו אל המחזור האחרון כשאין להן שום סיכוי להשיג את אחד משני המקומות הראשונים והמפגש ביניהן היה קרב על המקום השלישי. פנדל מוצלח של יוסוף אל ערבי בדקה ה-87 סידר ליוונים ניצחון ואת הכרטיס למפעל השני בחשיבותו באירופה. הכוכב האדום בלגרד הייתה יכולה לעלות ליתרון בדקה ה-43, אבל טומאנה החמיץ פנדל. היוונים הענישו בדקה ה-86 אחרי שז'אנדר נגע ביד בתוך הרחבה. יוסוף אל ערבי בעט את הפנדל פנימה וקבע 0:1 לאולימפיאקוס.

קינגסלי קומאן שחקן באיירן מינכן עם ז'וזה מוריניו מאמן טוטנהאם. AP
שוב זה קורה לקומאן האומלל. נקווה שזה לא רציני. מוריניו הלך לנחם אותו/AP
רודריגו שחקן ריאל מדריד. רויטרס
רודריגו חוגג את הכיבוש שלו/רויטרס
פיליפה קוטיניו שחקן באיירן מינכן. רויטרס
קוטיניו חוגג את השער שלו/רויטרס
פליפה שחקן אתלטיקו מדריד. רויטרס
פליפה חוגג את השער שלו בצורה משונה מעט/רויטרס
שחקני קלאב ברוז' חוגגים. רויטרס
שחקני ברוז' חוגגים את שער השוויון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully