וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוסיה המומים: "WADA הם חבורה של פקידים מהגיהנום"

בתקשורת הרוסית עסקו בהרחבה בעונש הכבד שספגה המדינה, שהושעתה מתחרויות בינלאומיות לארבע השנים הקרובות: "אין ספק שמדובר בהחלטה פוליטית"

וידאו: רויטרס

עונש ההשעיה הקשה שהוטל על רוסיה בידי הסוכנות למלחמה בסמים בספורט WADA מכה גלים בתקשורת המקומית, שמנסה להסתגל ולעשות סדר בכל הקשור למצב העניינים הנוכחי. כזכור, אתמול (שני) פורסמה ההודעה בדבר ההחלטה להשעות את רוסיה בעקבות עדויות לפיהן הרשויות במדינה השתמשו במעבדה במוסקבה על מנת להסתיר מאות מקרים של שימוש מתודי בחומרים אסורים בספורט המקומי, הציגו נתונים מזויפים - ולאחר מכן אף הפנו את האשמה כלפי אלה שניסו לחשוף את הפרשות השונות.

"הטענה לפיה הוצגו נתונים מזויפים עלתה כבר ב-2015", אמרה המגישה ילנה ויניק בערוץ 1 בטלוויזיה הרוסית. "הספורטאים הרוסים בעצים נענשו פעמיים על אותו מקרה, השאלה היא האם ישנה הבטחה כי לא ייענשו בפעם השלישית והרביעית?"

"חוסר העכביות של WADA באמת ראויה לציון", אמר מגיש נוסף. "מצד אחד, המעבדות של הרשות למניעת סמים במוסקבה נתגלו כבלתי ראויות, ומצד שני על סוכנות זו הוטל לבדוק את הספורטאים במדינה". אלכסיי ז'ורבלב, שהוצג כ'חבר בוועדה הממלכתית למדיניות כלכלית' לא שמר בבטן וירה בלי למצמץ: "WADA הם חבורה של פקידים מהגיהנום".

"על אף שהעונש היה צפוי, זה לא הופך את הבשורה הקשה עבור הספורט הרוסי ליותר קלה", אמרה המנחה מריה סיטל בערוץ "רוסיה 1". "הנחמה היחידה היא שההחלטה הזו לא משפיעה על התחרויות באירופה עצמה, כלומר, משחקי יורו 2020 וגמר ליגת האלופות יתקיימו במדינתנו כמתוכנן".

אוהדי נבחרת רוסיה. AP
ברוסיה מתקשים לקבל את עונש ההשעיה. אוהדי נבחרת רוסיה/AP

אחד השמות שמוזכרים הכי הרבה ביממה האחרונה ברוסיה הוא גרגורי רודצ'נקוב, מי שעמד בראש הסוכנות למניעת סמים בספורט במוסקבה בזמן שהתפוצצה הפרשה ב-2015. "ישנו הסיפור עם רודצ'נקוב", ירה המגיש יבגני פופוב. "אם הייתה לו גישה לרשימת הספורטאים, כשבמקביל היתה לו גם גישה למערכת הנתונים זו פארסה. מדובר בהחלטה פוליטית ללא ספק".

"המאמן שלי סיפר לי שתוצאות בדיקה הראו שמינוני הטסטוסטרון בדם של קולגה שלי הם מעבר למותר", אמר ג'ודוקא העבר הרוסי דמיטרי נוסוב. "רודצ'נקוב אמר אז למאמן שהכל תקין ושלח אותו לשתות קוקטייל. הוא הציע בנוסף למאמן שהוא יתן לו חומר כלשהו שיטשטש את הממצאים. כמובן שהמאמן שלי סירב. לרודצ'נקוב הנבל היה מי שיחפה עליו, אולי אפילו WADA בעצמה".

"אם היה דיון לפחות סביב הנושא, אם הייתי רואה שמישהו ממקבלי ההחלטות טוען נגד ההחלטה, לפחות למראית עין - אז אולי הייתי מקבל שישנה אפשרות שהפקידים והאחראים על הנושא בספורט הרוסי היו חלק מתרמית", סיכם פופב. "אבל מאחר ומדובר בהחלטה פה אחד, אין לי ספק שמדובר פה בהחלטה פוליטית".

עוד בוואלה! ספורט

אין מונדיאל, אין אולימפיאדה: רוסיה הושעתה לארבע שנים על ידי WADA

לכתבה המלאה
ולדימיר פוטין נשיא רוסיה. AP
החלטה פוליטית? ולדימיר פוטין/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully