וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין מונדיאל, אין אולימפיאדה: רוסיה הושעתה לארבע שנים על ידי WADA

עונש כבד לרוסים על ידי הגוף למלחמה בסמים בעקבות שערוריית הסמים במדינה ופרשיות הטיוח: הרחקה מטורנירים מרכזיים, כולל טוקיו 2020 ומקטאר 2022. ספורטאים רוסים יוכלו להשתתף בטוקיו תחת דגל ניטרלי. רוסיה תוכל להשתתף ביורו 2020, ואף לארח משחקים

וידאו: רויטרס

רוסיה הושעתה על ידי WADA לארבע שנים מכל אירועי הספורט הגדולים בעולם, בהחלטה בעלת משמעות דרמטית: רוסיה לא תוכל להשתתף במשחקים האולימפיים בקיץ הקרוב בטוקיו ובמונדיאל 2022 בקטאר.

WADA, הגוף העולמי למלחמה בסמים (World Anti-Doping Agency) קיבל את ההחלטה נגד רוסיה בעקבות עדויות לפיהן הרשויות במדינה השתמשו במעבדה במוסקבה על מנת להסתיר מאות מקרים של שימוש בסמים מתודי בספורט המקומי, הציגו נתונים מזויפים - ולאחר מכן אף הפנו את האשמה כלפי אלה שניסו לחשוף את הפרשות השונות.

מריו פרננדס שחקן נבחרת רוסיה. רויטרס
אכזבה לנבחרת הכדורגל. רוסיה/רויטרס

ספורטאים רוסים יוכלו להשתתף במשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 אם יוכלו להוכיח שאין להם קשר לשערוריית הסמים, ויתחרו תחת דגל ניטרלי, ללא ההמנון הרוסי או סימנים המדינה.

נבחרת הכדורגל המקומית לא תוכל להשתתף בגביע העולם בקטאר, אלא אם כן תערער והערעור יתקבל בהצלחה. למרות זאת, רוסיה כן תוכל להשתתף אליפות אירופה בקיץ (יורו 2020), שבו אף תארח מספר משחקים בסנט פטרסבורג, מאחר שאופ"א לא מוגדרת כ"מארגנת של אירוע מרכזי" בכל הנוגע להחלטות של הגוף למלחמה בסמים. לאור זאת, ייתכן שרוסיה תוכל להשתתף במוקדמות המונדיאל, והשתתפותה תיאסר רק אם תגיע למונדיאל.

עוד בוואלה!

מנהיגי נאט"ו: "פעולותיה האגרסיביות של רוסיה - איום על הביטחון"

לכתבה המלאה
ולדימיר פוטין נשיא רוסיה. AP
אות קין על המדינה. פוטין/AP

על פי הודעת WADA, ההחלטה להשעות את רוסיה התקבלה בארגון "בפה אחד". זו כמובן מכה קשה עבור רוסיה, שבשנים האחרונות ניסתה למצב את עצמה כאימפריית ספורט וכוח עולה, כשאירחה את אולימפיאדת החורף בסוצ'י 2014 ואת מונדיאל 2018. עם זאת, החל מ-2015 החלו החקירות סביב פרשיות הסמים במדינה, כשנמצאו עדויות לשימוש נרחב של חומרים אסורים.

ההאשמות גברו לאורך השנים, כאשר ספורטאים רבים מרוסיה הושעו משתי האולימפיאדות האחרונות, והספורטאים הרוסים התחרו ללא דגל במשחקי החורף האחרונים בקוריאה.

יש לציין כי גורמים רבים ברוסיה טוענים כי העונש הוא מוגזם ולא הוגן, והוא חלק מניסיונות המערב לפגוע במדינה היריבה. שר הספורט הרוסי הכריז בחודש שעבר שהנתונים שלא סופקו על ידי המעבדה הרוסית הם אך ורק בגלל כשלים טכניים.

אם RUSADA (הגוף למלחמה בסמים הרוסי) יערער על הסנקציות שאושרו על ידי WADA, התיק יופנה לבית הדין העליון לערעורים בספורט (CAS).

רוסיה אולימפיאדה. AP
עונש קל מדי? דגל רוסיה/AP

כאמור, על אף בדיקה שמצאה שהנתונים שהרוסים שלחו לחקירה שונו במכוון - ספורטאים רוסים לא יורחקו מהזירה העולמית כתוצאה ישירה מהענישה, אלא אם כן הם היו חלק מהשערוריה שנחשפה לראשונה לפני חמש שנים. מדובר בניסיון להגן על ספורטאים שלהם אין שום קשר לשערורייה ולא להחיל עונש קולקטיבי על חפים מפשע.

כתוצאה מכך, למעשה, העונש הוא לא שונה משמעותית מהעונש הזמני שנקבע בשנה שעברה, כאשר WADA דרשה שרוסיה תמסור נתונים, ועד אז השעתה זמנית את ספורטאיה.

קרייג ריידי, נשיא WADA שיפרוש החודש, הגן על פסק הדין, והתעקש שהוא המחיש את "הנחישות של WADA לפעול בנחישות מול משבר הסמים הרוסי". "ההפרה הבוטה של ​​הרשויות הרוסיות דרשה תגובה חזקה", אמר. מנגד, רבים טוענים שעצם העובדה שהרוסים לא שתיפו פעולה עם החקירה ואף ניסו להטות אותה, מוכיח שהם לא למדו כלום ולכן מדובר בעונש קל מדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully