וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבינוניות של שחקני הרכש הישראלים והאכזבה משטקוס: הפועל באר שבע מרוסקת

10.12.2019 / 7:22

השחקנים של בכר שוב בעטו בדלי ברגע החשוב ביותר: "כשלנו במבחן הכי גדול של העונה". הישראלים בינוניים, גם ז'וזואה לא תורם. נקודת האור: מליקסון

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

בווידאו: התגובות מהמשחק בין הפועל באר שבע למכבי חיפה

עיקרי הדברים

- שחקנים בהפועל באר שבע עזבו מרוסקים את טרנר. ביטון: "תחושת תסכול עצומה".
- בבאר שבע מודים: "כשלנו במבחן הכי גדול של העונה".
- אכזבה מהשערים שספג שטקוס שעשוי לאבד את מקומו ללויטה. ז'וזואה רשם עוד משחק סרק.
- הקבוצה לא מקבלת תרומה משחקני הרכש הישראלים שלה.
- בכר בונה על שובו של מליקסון. "אנחנו צריכים מנהיגים".

ברק בכר מאמן הפועל באר שבע. קובי אליהו
תחושות קשות. בכר/קובי אליהו

1. בבאר שבע בטוחים: לא הגיע לנו להפסיד

תסכול ואכזבה עצומה בהפועל באר שבע אחרי ההפסד הביתי אמש (שני) 2:0 למכבי חיפה. שחקנים בקבוצה עזבו את אצטדיון טרנר כשהם שבורים בתחושה יותר קשה אפילו מההפסד הביתי לבני יהודה בבית. "אנחנו מרגישים פספוס. מרגישים תסכול", אמר קפטן הפועל באר שבע, בן ביטון. "לא הגיע לנו להפסיד והסטטיסטיקה מדברת בעד עצמה. למעט השערים שכבשה מכבי חיפה, לא היה לה שום דבר מסוכן ולעומת זאת אנחנו שלטנו והגענו להרבה מצבים, אבל לא כבשנו אפילו שער. היה חסר לנו רוע, תכליתיות וחדות ברחבה. והיה חסר לנו מזל. אנחנו בתקופה פחות טובה ובגלל זה גם המזל לא איתנו. אנחנו חייבים עכשיו להרים את עצמנו לקראת המשחק מול בית"ר ירושלים ולפתוח בו דף חדש".

נייג'ל האסלביינק שחקן הפועל באר שבע עם מאור מליקסון. קובי אליהו
בעטו בדלי, שוב. האסלביינק/קובי אליהו

2. שוב נכשל במבחן

בבאר שבע התמרקו לקראת המשחק וחיכו לו מהרגע בו ניצחו את הפועל כפר סבא בשבוע שעבר. זו היתה הזדמנות, אולי בלתי חוזרת, לשוב למרוץ האליפות. לסיים סיבוב ראשון עם 26 נקודות, נקודה פחות ממכבי חיפה ושבע פחות ממכבי תל אביב ואז לחכות לבית"ר ירושלים שתגיע ביום שני הבא לטרנר. אבל ברגע הכי חשוב של העונה, אולי אפילו יותר חשוב מהמשחק של הפועל באר שבע בבלומפילד מול מכבי תל אביב, השחקנים של ברק בכר שוב בעטו בדלי אותו כבר הצליחו למלא קצת. בסופו של דבר מביטים אנשי הקבוצה בטבלה ורואים שהם במרחק של עשר נקודות ממכבי תל אביב ושבע נקודות מהפועל באר שבע, כך שהסיכוי להדביק את שתיהן ולחזור למרוץ האליפות, כנראה התפוגג. "כשלנו במבחן הכי גדול שהיה לנו", אמר אחד משחקני הקבוצה. "אחרי שנכשלנו מול מכבי תל אביב בבלומפילד קיבלנו פתאום מבחן חוזר וגם בו כשלנו. אם אתה נכשל כל כך הרבה פעמים, זה אומר הכל".

שוער הפועל באר שבע אוהד לויטה. לירון מולדובן
יחזור לשער? לויטה/לירון מולדובן

3. לויטה עשוי להחליף את שטקוס. ז'וזואה לא תורם

מכבי חיפה לא היתה טובה מהפועל באר שבע, אבל היו לה שני בועטים טובים, נטע לביא וצ'רון שרי, שמצאו שוער בערב חלש מאוד. ארנסטוס שטקוס היה העונה בכמה משחקים עוגן עמוק ואיתן עד שהורמו לא מעט גבות מדוע בית"ר ירושלים ויתרה עליו. אבל שטקוס היה אחראי לשערים שחטפה הפועל באר שבע ובמועדון יעשו חושבים אם ראוי שאוהד לויטה יחליף אותו במשחק הקרוב. שטקוס הוא אחד מזרי הקבוצה ובאר שבע לא מקבלת הרבה מהזרים שלה. אפשר להוסיף אליו בקלות את ז'וזואה הפורטוגלי שמשחק בהילוך סרק. הרבה ציפיות היו מהשחקן כשהגיע, אבל גם כאן אין לו מספרים. ייתכן שבכר צריך לחשוב על עמדה אחרת עבורו כי בתור פליימייקר ליד הקשר הדפנסיבי הוא לא בא לידי ביטוי בכלל.

עדן שמיר שחקן הפועל באר שבע מאוכזב, מאחוריו סאן מנחם שחקן מכבי חיפה. קובי אליהו
אישיות טובה, אבל זה לא מספיק. שמיר/קובי אליהו

4. בינוניות מוחלטת באגף הרכש הישראלי

הפועל באר שבע הלכה לקראת העונה הזו לתהליך של הצערה ורכישת שחקנים בעלי אופי אחר. שחקנים עם אישיות טובה ולוחמת כמו עדן שמיר, שון גולדברג, נאור סבג ודוד קלטינס. לצידם קיווה בכר לקבל את הברק מרמזי ספורי כשחקן עם פוטנציאל לא ממומש. המשחק סיים את הסיבוב הראשון ולמרות שהפועל באר שבע טובה יותר מזו שהיתה בסיבוב הראשון של העונה שעברה, ציון הביניים של כל שחקני הרכש הישראלים שלה הוא בינוני במיוחד. הם אולי בחורים טובים שרוצים ונותנים מעצמם את הכל, וזה גם בסדר לעומת הרבה רע שהיה בחדר ההלבשה בעונה שעברה, אבל איכות אמיתית אין שם עדיין וספק אם בכר יוכל להוציא מהם הרבה יותר לקראת הסיבוב הבא.

מאור מליקסון שחקן הפועל באר שבע מול צ'ארון שרי שחקן מכבי חיפה. קובי אליהו
דרוש מנהיג. מליקסון/קובי אליהו

5. והיה גם רגע מיוחד: מליקסון חזר לשחק

הרגע המרגש מבחינת הפועל באר שבע היה הכניסה של מאור מליקסון אחרי למעלה מחצי שנה בלי כדורגל. מליקסון לא היה רק גימיק ובאר שבע תוכל לקבל ממנו לא מעט לקראת המשימות שיהיו לה בהמשך העונה. "מאור הוא מנהיג והחבר'ה צריכים מנהיג על המגרש", החמיא לו בכר. "אנחנו נשלב אותו בהדרגה והוא יוכל להוסיף לנו בהמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully