וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה למכבי תל אביב: ג'ון דיברתולומאו גמר את העונה

6.12.2019 / 8:04

מכה קשה לצהובים אחרי באיירן: דיברתולומאו סובל מקרע בשרירי החזה, וולטרס ייעדר כחודש וחצי. ועדיין, ווילבקין לא חושש להצהיר: "רוצים יתרון ביתיות בפלייאוף". וגם: ההתאוששות של זוסמן ושובו של המבצר

צילום: ברני ארדוב, עריכה: טל רזניק

בווידאו: עשרת החוזים היקרים ביורוליג העונה

1. ההיכל חזר להיות מבצר: "בבית יש לנו ביטחון ואנרגיות"

מכבי תל אביב המשיכה אמש (חמישי) בעונה המצוינת שלה ביורוליג כשהביסה 55:77 בהיכל את באיירן מינכן. בזכות הניצחון עלתה הקבוצה של יאניס ספרופולוס למאזן של שמונה ניצחונות מול ארבעה הפסדים, והיא תתמקם בתום המחזור במקום הרביעי בטבלה. הצהובים שמרו על מאזן מושלם במשחקי הבית ביורוליג, עם ניצחון שישי בשישה משחקים.

למרות ההפרש הגדול, זה לא היה טיול עבור הצהובים שאיבדו במהלך הרבע הראשון את ג'ון דיברתולומאו ונייט וולטרס וחסרו את עומרי כספי.

"היה קשה לשחק ללא נייט וג'ון לאורך רוב המשחק, אבל חוץ מזה יכולנו לשחק טוב יותר", אמר סקוטי ווילבקין שקלע 16 נקודות עד לאמצע הרבע השלישי ומאז לא קלע, "זה לא היה אחד המשחקים הטובים שלנו, אבל מצאנו דרך לדחוף ולשחק הגנה טובה. היו חלקים ששיחקנו התקפה נוראית והם חזרו למשחק, ברבע הרביעי חזרנו לשמור טוב והכרענו את המשחק. התקררתי קצת בסוף. יכולנו להניע את הכדור טוב יותר, היו לנו כמה איבודי כדור, אבל לפעמים ההתקפה מתחברת ולפעמים לא. המאמן תמיד אומר שההתקפה עובדת טוב יותר כשאתה משיג יותר עצירות בהגנה".

טאריק בלאק, ששב מפציעה ותרם 9 נקודות, 4 ריבאונדים והגנה טובה על כוכב היריבה גרג מונרו, הוסיף: "אני מרגיש טוב מאוד. אמנם קצת עייף כי לא שיחקתי כל כך הרבה דקות כבר הרבה זמן, אבל כשאני אחזור לכושר אני ארגיש אפילו טוב יותר".

ג'ייק כהן סיכם מצידו: "אנחנו לא חושבים אם אנחנו פייבוריטים או לא, בבית יש לנו ביטחון ואנרגיות ואנחנו לא מודאגים משום דבר אחר. אנחנו באים עם ביטחון ומנסים לשחק חזק, כל אחד שומר על הגב של החבר שלו ואנחנו עושים את העבודה. ביחד חיפינו על ג'ון ונייט. סקוטי, טיילר וזוס עשו עבודה טובה מאוד. לשחק במשך שלושה רבעים עם רכז אחד זה קשה מאוד, וחוץ מכמה דקות ברבע השלישי נראינו טוב מאוד עם רכז אחד בלבד".

ג'ון דיברתולומאו שחקן מכבי תל אביב עם סקוטי ווילבקין. ברני ארדוב
מכה קשה. דיברתולומאו/ברני ארדוב

2. המכה שאחרי הניצחון: ג'ון דיברתולומאו גמר את העונה, וולטרס בחוץ לחודש

הבוקר התקבלו החדשות הכואבות שאחרי הניצחון. ג'ון דיברתולומאו, שנפצע אמש אחרי ארבע דקות, סובל מקרע בשרירי החזה וייעדר כחצי שנה. המשמעות המיידית: הרכז המחליף האנרגטי, שהגיע לשיאו העונה וסוף סוף פרץ ביורוליג, גמר את העונה.

גם נייט וולטרס, אחד מעמודי התווך של הצהובים, יושבת לתקופה ממושכת. הרכז הבכיר ירד לחדר ההלבשה עוד לפני דיברתולומאו עם פציעה בשריר הירך האחורי, והבוקר התברר שייעדר כחודש וחצי.

אם לא די בכך, גם עומרי כספי עדיין לא התאושש. כספי פספס אמש משחק יורוליג בפעם החמישית ברציפות, אחרי שכבר חזר לפרקט נגד עירוני נהירה באמצע השבוע. הוא חש כאב מסוים בברך לפני המשחק, ובקבוצה החליטו שלא לקחת סיכונים וגרעו אותו מהסגל. בקבוצה מתכוונים לנקוט עם כספי במשנה זהירות, וייתכן מאוד שלא ישחק גם נגד הפועל חולון ביום ראשון על מנת להכשירו נגד צסק"א בחמישי הבא.

נייט וולטרס שחקן מכבי תל אביב בכדורסל. ברני ארדוב
שני הרכזים מושבתים. נייט וולטרס/ברני ארדוב

3. לומדים לעצור את הנפילות בזמן

במשך שש דקות אמש מכבי תל אביב נראתה כמו הקבוצה שהיא ממש לא רוצה להיות. הצהובים ראו איך האולם הביתי שלהם משתתק ובאיירן רצה ל-0:16, וממשחק שנראה גמור לחלוטין, היא עלתה לרבע האחרון ביתרון קטן ובלחץ גדול.

"הם שמרו טוב, קלעו סלים, ומצד שני אנחנו לא היינו שם. נכנסנו ללחץ, כל אחד ניסה להציל את המולדת, זה הכל", ניסה יובל זוסמן להסביר מה קרה לקבוצתו ברגעים האלה, "אני שמח שהתעשתנו בזמן, כי ברבע השלישי נראינו פחות טוב. שמח שזה קרה".

בקבוצה ניסו להסביר מה בדיוק קרה: "היה חסר לנו ברגעים האלה מהלך אחד שיעצור את המומנטום, והוא הגיע רק בתחילת הרבע הרביעי עם הסל של האנטר", אמרו בקבוצה. "הדבר החיובי שנוכל לקחת זה שידענו לעצור את הנפילה עם הגנה וניצחנו את המשחק. תמיד טוב ללמוד מדברים כאלה אחרי ניצחונות, וניקח את זה עכשיו ונבין מה עשינו לא נכון. אם נצטרך להסתדר עכשיו בהרכב שונה ללא וולטרס ודיברתולומאו, זה יהיה דבר הכרחי לדעת לשחק בצורה קצת שונה".

יובל זוסמן שחקן מכבי תל אביב בכדורסל. ברני ארדוב
"ככה אנחנו רוצים שהוא ישחק". זוסמן אמש/ברני ארדוב

4. זוסמן משכיח את התקופה הרעה

מי שזכה אמש בתואר השחקן המצטיין של המשחק הוא יובל זוסמן שסיים את המשחק עם 13 נקודות ו-8 ריבאונדים, שיא יורוליג עבורו. "אני שמח שניצחנו, זה הכל. הדבר היחיד שאני יכול להגיד בקטע הזה, שזה חלום ילדות שהגשמתי להיות MVP במשחק יורוליג זה משהו גדול, ואני רוצה להגשים עוד חלומות בדרך", אמר הגארד בסיום המשחק.

רק לפני כשבועיים, אחרי ההפסד להפועל ירושלים בגביע, היה נראה כי זוסמן נמצא בתקופת שפל, אחרי שסיים משחק חלש ביותר וגם מצב רוחו היה ירוד. כעבור ארבעה משחקים, הכל נשכח. "אני צריך לשחק עם ביטחון באופן טבעי. המאמן מדבר איתי על זה, אני מדבר עם עצמי על זה, העוזרי מאמן מנסים לעזור לי. אני מנסה להישאר ברמה הזאת", הוא סיפר.

טאריק בלאק ,שראה את השינוי של זוסמן מהצד, פרגן לחברו: "זו הציפייה שלנו מזוסמן. הוא שומר בכל משחק, הוא חוטף בכל משחק, קולע בכל משחק, מוביל כדור בכל משחק. זה מה שאנחנו מצפים ממנו כדי להגיע לשלב הבא. יש לך משחקים טובים ומשחקים רעים, אתם רואים עכשיו מי הוא באמת".

סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב עם אלייז'ה בראיינט שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
למרות הכל, חולם בגדול. ווילבקין/ברני ארדוב

5. ווילבקין לא חושש להצהיר: "יתרון ביתיות בפלייאוף יהיה נהדר"

כאמור, מכבי תל אביב רשמה אמש את ניצחונה השמיני ביורוליג, כשלפנינו עוד 22 משחקים לסיום העונה. בהערכה ש-18 ניצחונות יספיקו ככל הנראה כדי להעפיל לפלייאוף, הצהובים יכולים לרשום כעת פחות מ-50 אחוזי הצלחה ועדיין להעפיל לסיבוב הבא. מסביב לקבוצה יש כבר מי שמתחיל לחלום על המטרה הבאה - יתרון ביתיות בסדרת הפלייאוף.

"זה מה שאנחנו רוצים. אנחנו רוצים להגיע לפלייאוף, ולהגיע ליתרון ביתיות - זה יהיה נהדר", הצהיר סקוטי ווילבקין ללא חשש. "זה לא יהיה קל, יש עוד הרבה משחקים, עברנו שליש עונה ואנחנו צריכים להמשיך לשחק כמו שאנחנו משחקים".

אחד מאנשי הקבוצה סיכם ואמר: "לפני חודש וחצי אף אחד לא חלם שנהיה במקום הזה. לפני שבועיים אחרי שהפסדנו לירושלים, חשבו שאנחנו בנפילה. הוכחנו שאנחנו יותר טובים מהקבוצות האלה שהיינו מתחרים איתן עד היום, ועכשיו הגיע הזמן לקחת את זה לשלב הבא. המשחק נגד צסק"א בשבוע הבא יהיה מבחן שיראה עד כמה אנחנו חזקים. אם נהיה בריאים, נוכל לתת הצהרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully