וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחלוקות. האוהדים. ההיסטוריה: גורלו של שרון דרוקר בהפועל חולון נחרץ מראש

5.12.2019 / 14:00

חילוקי הדעות בין המאמן החדש להנהלה התגלו כמעט בכל סוגיה, וברגע שהקהל פנה נגדו - לא היה לו סיכוי לשרוד. הפנייה לאיליאס זורוס נעשתה עוד לפני ההפסד האחרון, וסלע המחלוקת נוגע לזהות עוזר המאמן

שחקני מכבי תל אביב נוסעים ברכבת/האתר הרשמי

הקלישאות על "הכתובת שהייתה על הקיר" נכתבו על הסיטואציה שהובילה לפיטוריו של שרון דרוקר מהפועל חולון. למעשה, ההחלטה העקרונית להיפרד מהמאמן התקבלה כבר לאחר התבוסה הביתית לעירוני נהריה לפני כשבועיים, שעלתה לסגולים בהדחה מגביע המדינה, והעיכוב בביצוע נגרם רק בשל קשיים באיתור המחליף.

הקשר הראשוני עם איליס זורוס נוצר במהלך השבוע שעבר, לאחר שהמאמן היווני פוטר במפתיע מפריסטרי, המדורגת במקום השני (אחרי פנאתינייקוס) בליגה היוונית. כבר אז ניסו בחולון להבין כמה מועמדותו ריאלית, והמגעים צברו תאוצה והפכו אינטנסיביים בימים האחרונים, עוד לפני ההפסד המתסכל ללייטקאבליס בליגת האלופות.

זורוס ניהל שיחות עם החולונים כבר בתחילת הקיץ, אולם מועמדותו נפלה אז. עיקר המחלוקת בין הצדדים נוגעת כרגע באופן מוזר למדי לזהות מרכיבי הצוות המקצועי: היווני דורש להביא איתו עוזר על פי בחירתו (כפי שיאניס ספרופולוס, לדוגמה, עשה עם ואסיליס יראגוטליס במכבי תל אביב), בעוד ראשי המועדון הבהירו לו כי מבחינתם, הצוות הקיים הוא זה שיישאר.

מדוע הסיטואציה מוזרה? משום שלפני שבועות ספורים עזב מודי מאור לניו זילנד והוחלף במתן חרוש, איש אמונו של דרוקר, שהתפטר מאימון מחלקת הנוער של עירוני נס ציונה כדי להצטרף לחולון. כעת, כשהמאמן עזב, עתידו לוט בערפל.

שרון דרוקר מאמן הפועל חולון. ברני ארדוב
החיבור לא עבד כשורה מהרגע הראשון. דרוקר/ברני ארדוב

ההיסטוריה מלאה במאמנים שהפכו לכמעט סמלים בקבוצות מסוימות, הצעידו אותן להצלחות ונשארו שנים ארוכות בתפקידם - אבל ברגע שעזבו, נגזר מראש גורלם של המחליפים להיכשל ולפנות במהירות את הבמה. מהבחינה הזו, העובדה שדרוקר לא שרד זמן רב אחרי דן שמיר איננה מפתיעה.

החיבור בין הצדדים לא עבד כשורה מהרגע הראשון, וחילוקי הדעות התגלו כמעט בכל החלטה:

* דרוקר רצה מלכתחילה את חרוש כעוזרו, בעוד מאור הושאר בניגוד לדעתו.

* ההנהלה הייתה מעוניינת בחיזוק הסגל הישראלי, וניסתה להחתים את ג'ו אלכסנדר וטיילור רוצ'סטי, אולם המהלכים נפלו בגלל התנגדותו של המאמן.

* גם ריצ'רד האוול היה מועמד כבר בקיץ, והגיע לבסוף רק כפלסטר במהלך העונה לאחר כישלונו של ג'יילן ג'ונסון.

* רגע לפני פתיחת ליגת העל, הוחלט במועדון לבצע שינוי קונספציה ולוותר על אחד הזרים כדי לזכות במענק ממנהלת הליגה.

* הסגל התברר (שלא במפתיע) כמבוגר ופציע מדי, ולמעשה חולון ביצעה בו שלושה שינויים מאז תחילת העונה, אף שחלפו פחות מחודשיים מאז המשחק הראשון.

איליאס זורוס, מאמן כדורסל. GettyImages
רזומה מרשים. זורוס/GettyImages

בעיני רבים, הפור בנוגע לדרוקר נפל לא רק בגלל ההדחה מהגביע - אלא בעיקר בשל תגובת הקהל. הנהלת חולון סרה למרותם של יושבי היציעים ביותר ממקרה אחד. ההחלטה לחתוך את לטאביוס וויליאמס הייתה אולי הצורמת והבולטת מכולן, אבל גם הפניית העורף של האוהדים למאמן החדש השפיעה על מעמדו.

כעת, אם וכאשר יצלחו המגעים עם זורוס, תנחית חולון מאמן ותיק בעל רזומה מרשים, שעבד לפרקי זמן קצרים וארוכים בכמה ממועדוני הצמרת באירופה, דוגמת אולימפיאקוס, אנאדולו אפס וז'לגיריס קובנה.

זורוס נחשב לאחד המאמנים המוערכים בליגה היוונית, ופיטוריו מפריסטרי לוו בביקורת נוקבת מצד התקשורת המקומית. את הכדורסל הישראלי הוא זוכר לטובה: היווני אמנם הודח עם גאורגיה בשלב הבתים של יורובאסקט 2017 ביד אליהו, אבל ניצח את הנבחרת 91:104 בתום הארכה, ואחר כך גבר על הכחולים-לבנים פעמיים במהלך מוקדמות המונדובאסקט האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully