וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ומכבי תל אביב ייענשו בחומרה. המשקיף הגיש דו"ח חמור

5.12.2019 / 11:47

גרינפלד כמעט הוריד את השחקנים לחדר ההלבשה. במועדונים ביקרו את חברות האבטחה: "האוהדים עשו מהן צחוק, בלומפילד פרוץ"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן

(עדכון ראשון: 8:20)

מכבי תל אביב והפועל תל אביב יעמדו לדין משמעתי בעקבות האירועים בדרבי אמש (רביעי, 0:3 למכבי) בבלומפילד. שופט המשחק אוראל גרינפלד יגיש הבוקר דו"ח שופט חריף במיוחד ובו יתמקד בפתיחה, בה המשחק הופסק לכחמש דקות עקב פתיחת אבוקות, זריקת רימוני עשן לכר דשא וכמובן השריפות שפרצו ביציעי האוהדים של שתי הקבוצות. הווידאו בו נראה הצלם של הפועל תל אביב נפגע בראשו מרימון עשן שנזרק משער 11 של האוהדים לעבר כר הדשא, עלול לעלות למכבי תל אביב ביוקר בבית הדין.

משקיף ההתאחדות לכדורגל בדרבי, אבי לוי, הגיש את הדו"ח שלו עוד לפני גרינפלד. מהדו"ח עולה שמעבר להפסקת המשחק לכחמש דקות, השופטים היו קרובים להורות לשחקנים לרדת מכר הדשא ושאם כוחות הכיבוי לא היו משתלטים על השריפות ביציעים, גרינפלד היה מוריד את הקבוצות לחדר ההלבשה. עוד מציין לוי בדו"ח שהיה חשש גדול שאוהדים ימלטו מהיציעים לכר הדשא ולכן הוא היה זה שפנה לשופט הרביעי ארז פפיר וביקש ממנו להורות לגרינפלד להפסיק את המשחק. המשקיף סיפר שמהיציע של הפועל תל אביב נזרקו 12 אבוקות ומזה של מכבי תל אביב 9.

מאמן מכבי תל אביב ולדאן איביץ' היה מאוד ברור אמש כשהתייחס לאירועים במשחק ואמר: "כמו שמצפים שאנחנו נהיה אחראים על מה שקורה על כר הדשא, אוהדי הקבוצות צריכים להיות אחראים על מה שקורה בטריבונות. כולנו צריכים לדאוג לכך שילדים יוכלו להגיע בבטחה לראות משחק כדורגל ולא לחשוש ביציע משריפה. לקהל יש אחריות על מה שקורה ביציעים והאוהדים צריכים לתת על זה את הדעת".

בסביבת שני המועדונים נשמעה אמש ביקורת חריפה על הקלות שבה הכניסו האוהדים את כל האמצעים הפירוטכניים למגרש: "משלמים כל כך הרבה כסף לשיטור ואבטחה והאוהדים עושים צחוק ומכניסים עשרות רימוני עשן ואבוקות. בלומפילד פרוץ לגמרי".

אוהדי הפועל תל אביב, אבוקה בדרבי. ניב אהרונסון
אש ביציעים בדרבי/ניב אהרונסון

יו"ר מנהלת הליגות, ארז כלפון, אמר: "אתמול בערב החליטו קבוצה של עבריינים, משני הצדדים, לקחת את החוק לידיים תוך שהם מבעירים את היציעים בבבלומפילד ומשליכים אבוקות למגרש שאף פגעו בראשו של צלם במהלך עבודתו. האירועים היו יכולים להסתיים עם אבידות בנפש ולמזלנו הפעם זה נגמר באורח נס ללא אובדן חיים.

"אני רואה אירועים אלו בחומרה רבה ואני מצפה כי מ"מ מפכ"ל ינחה את המשטרה על מנת לחקור ולאתר את אותם פורעי חוק הפוגעים בחווית המשחק של כולנו.

"אני מצפה מבית המשפט להענישם בחומרה רבה ולשלוח אותם לתקופה ארוכה מאחורי סורג ובריח.
אין לאף אחד זכות לסכן הורים וילדים המגיעים למגרשים ואנו נעשה הכל לשמור על ביטחונם של מאות אלפי אוהדי הכדורגל שמגיעים לאצטדיונים מדי שבוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully