וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הגול בדרבי, אבי ריקן חושף: "חששתי שלא אוכל לחזור לשחק"

5.12.2019 / 6:13

קשר מכבי תל אביב סגר מעגל וסיפר בהתרגשות על הפציעה שספג בעינו: "היה חשש שלא אוכל לראות". וגם: העקיצה למכבי חיפה ("מדברים על מזל? שינצחו את אשדוד קודם"), ה"סטירה" שהעירה את יונתן כהן, השבחים לפיבן וסוד הקסם של איביץ'

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן

בווידאו: רימון שנזרק מיציע מכבי ת"א פוצע צלם

עיקרי הדברים

- אחרי שכבש בדרבי, אבי ריקן חשף פציעה שעבר: "חששתי שלא אראה ושלא אחזור לשחק"

- במכבי תל אביב עקצו את מכבי חיפה: "מדברים על מזל? שינצחו את אשדוד בבית קודם"

- שחר פיבן חזר להרכב, הצטיין, סחט מחמאות ויפתח גם במשחק מול מכבי נתניה בשבת

- אבי ריקן מסביר: סוד הקסם של ולאדן איביץ' - כולם מרגישים שחולצת ההרכב בהישג יד

- יונתן כהן הודה ל"סטירה" שקיבל מאיביץ': "זה החזיר אותי למסלול, אני משתפר מיום ליום"

seperator

1. "לפני שמדברים על מזל, צריך לנצח את אשדוד"

מול העיניים של ניר קלינגר, מכבי תל אביב שיכללה אמש (רביעי) בבלומפילד את המכביזם. אותו מונח אלמותי שקלינגר היה מאלה שהניחו את אבני היסוד שלו בתחילת שנות ה-90, ניכר היטב אמש בדרבי התל אביבי. "זו לא תוצאה ריאלית", הודה בסיום המשחק מאמן מכבי תל אביב ולאדן איביץ'. כי אחרי הכל ערב כזה לא היה אמור להסתיים בתוצאה של 0:3 לטובת מכבי תל אביב.

אבל כמו אצל אברהם גרנט לפני כמעט 30 שנה, היריבה של מכבי תל אביב, אפילו כשמדובר בדרבי, יכולה לחפור ולהטריד, ללחוץ ולהיות קרובה - אבל את הכסף סופר איביץ' במדרגות בסופו של דבר. מכבי תל אביב איבדה ארבע נקודות בלבד ב-12 מחזורים עם יחס שערים יוצא דופן של 0:20 ואפילו במשחק כל כך בינוני, היא הולכת הביתה עם שלישייה לרשת של הפועל תל אביב. לא במקרה אמר אמש אחד השחקנים אחרי המשחק בהקשר של מכבי חיפה ששיחקה במקביל ושמטה שתי נקודות מול מ.ס. אשדוד: "זו לא חוכמה לדבר על אליפות, צריך לעשות אותה. זה לא לעניין לדבר על מזל, כשאתה לא מנצח את אשדוד בבית".

עוד בוואלה!

ולאדן איביץ' לא חגג: "היו לנו הרבה בעיות, המחליפים עזרו לנו לסיים כפי שרצינו"

לכתבה המלאה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים, איתן טיבי. ניב אהרונסון
יחס השערים: 0:20. שחקני מכבי תל אביב חוגגים/ניב אהרונסון

2. איביץ' מציג: כל החלטה בינגו

מכביזם זה גם כשכל ההחלטות של המאמן מצליחות. אז מאיפה מתחילים? שחר פיבן נכנס לעמדת הבלם במקום ז'איר אמאדור שנאלץ להיעדר בשל עניינים אישיים הקשורים לבריאות בני משפחתו. אמאדור היה מצוין עד כה ופיבן ששיחק אתמול היה פנטסטי ליד איתן טיבי. שניהם היו המצטיינים של מכבי תל אביב. פיבן גם ימשיך בהרכב מול מכבי נתניה בשבת.

ולאדן איביץ' בחר למשחק הזה את אבי ריקן להרכב וקיבל ממנו את השער הראשון והחשוב מבישול של עומר אצילי שגם ראה הרכב לראשונה אחרי חודשים ארוכים. ואם לא די בכך אז מי שחטף את הכדור בדרך לשער הראשון היה ארון שוינפלד, שגם הוא נבחר על ידי המאמן לפתוח אחרי תקופה ארוכה. הלאה. כדי לא לחטוף את השוויון שהיה באוויר הכניס איביץ' את איתי שכטר כמחליף וקיבל ממנו פנדל אותו תירגם יונתן כהן ליתרון שני. ואז, לקינוח, גם אילון אלמוג שלא שיחק המון זמן ונכלל בסגל על חשבון אלירן עטר, נכנס כמחליף לפני תוספת הזמן והיה חתום על השלישי. כל החלטה הצליחה לאיביץ' אמש.

אילון אלמוג שחקן מכבי תל אביב חוגג שער. ניב אהרונסון
אוי, כמה זה כיף. מכבי תל אביב חוגגת/ניב אהרונסון

3. ריקן התרגש וחשף: "היה חשש שלא אראה ולא אוכל לשחק"

עבור אבי ריקן זה היה ערב מרגש במיוחד. ריקן הוא אחד כזה שתמיד משדר אופטימיות. בגלל זה בין היתר איביץ' כל כך מתחבר אליו ושומר לו פינה חמה בלב. בשקט התקשורתי שיש בדרך כלל במכבי תל אביב הסיפור שעבר ריקן בתקופה האחרונה לא קיבל נפח רב. באחד האימונים הוא ספג מרפק לעינו מאיתי שכטר וכמעט איבד את הראייה.

אלה היו ימים מאוד לחוצים מבחינתו ואמש הוא דיבר על כך: "היה חשש שלא אוכל לראות בעין שנפגעה", אמר בהתרגשות. "בשבועות האחרונים נאלצתי לא לשחק ולא להתאמן. היתה אצלי חרדה שתהיה לי בעיה לחזור לשחק כדורגל. המשפחה שלי היתה לחוצה. מכבי תל אביב מאוד תמכה בי, עברתי את זה כמו גדול, אבל זו היתה תקופה לא נעימה. לא ידעתי בהתחלה שזה כל כך מסוכן. הערב הזה אני קצת מתרגש ואני שמח שאני אחרי זה. החברים מאוד תמכו בי, למרות שכולנו נלחמים אחד בשני על מקומנו".

שחקני מכבי תל אביב חוגגים. ניב אהרונסון
סגירת מעגל. אבי ריקן חוגג אמש/ניב אהרונסון

4. ריקן מסביר: זהו סוד הקסם של איביץ'

זה היה מחזור אמצע השבוע וכמו שאיביץ' אמר לא מזמן, הוא חיכה לו כדי לעשות רוטציה. למרות שהיה מדובר בדרבי, הוא החליט לשנות כמעט חצי הרכב אחרי המשחק בקרית שמונה בשבת וכל מי שנכנס ל-11, השתתף בניצחון הגדול. אבי ריקן ניסה להסביר את סוד הקסם של הסרבי: "אנחנו כבר יותר משנה עם איביץ' והצוות שלו וכולם יודעים שכדאי להם להתאמן טוב ולעבוד קשה כי בכל רגע נתון, הוא יכול לבוא ולתת לך את חולצת ההרכב. אני לא רוצה לדבר יותר מדי כי בסוף אני אהיה מחוץ לסגל בשבת וזה גם יכול להיות, כמו שאתם יודעים, אבל אם מחפשים את ההסבר לעבודה הקשה של כולם, זו ההרגשה שיש לכל שחקן במכבי תל אביב שבכל רגע נתון הוא יכול לעלות בהרכב במשחק נתון. לכן כדאי להתאמן טוב ולהיות מוכן לרגע הזה".

מאמן מכבי תל אביב ולאדן איביץ'. ניב אהרונסון
אפילו הוא כבר מתחיל לחייך. איביץ' אמש/ניב אהרונסון

5. יונתן כהן דיבר על ה"סטירה" שקיבל מאיביץ'

יונתן כהן הפך להיות באנקר אצל איביץ'. אתמול שלח הסרבי את מתן חוזז ליציע ואת איתי שכטר לספסל. על 'ג'וני' שלו איביץ' לא ויתר. כהן סיפר על התחושות שלו אמש: "אני עובד מאוד קשה באימונים ואני לא מחשיב את עצמי כבאנקר. קיבלתי סטירה מהמאמן במחזור הרביעי כשהוא שלח אותי ליציע, וזה החזיר אותי למסלול שלי. אני שמח שאני משתפר משבוע לשבוע".

יונתן כהן שחקן מכבי תל אביב עם הדגל לצד דניאל טננבאום. ניב אהרונסון
הגשים חלום. יונתן כהן/ניב אהרונסון
שחקן מכבי תל אביב איתי שכטר. ניב אהרונסון
הביא אנרגיות. שכטר/ניב אהרונסון
אילון אלמוג (מימין) עם דור מיכה שחקני מכבי תל אביב. ניב אהרונסון
בישול ראשון. מיכה/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully