וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוץ שאין ממנו דרך חזרה? היום הסוער שאחרי ההדחה בהפועל חולון

24.11.2019 / 12:02

המהומות בתום התבוסה הביתית לעירוני נהריה לא פרצו מתוך ואקום: חלק מאנשי ההנהלה מתנגד לשרון דרוקר, הקהל שוב יוצא נגד המאמן, המועדון מבטיח להעניש את השחקנים והקבוצה משלמת על הטעות בשינוי הפתאומי בקונספציה

עריכה: ניר חן

בווידאו: מספרי ליגת העל בכדורסל

סיר הלחץ בהפועל חולון ביעבע מתחת לפני השטח כבר שבועות ארוכים, וההדחה מגביע המדינה אמש (שבת) בידי עירוני נהריה הובילה לפיצוץ. האוהדים נגד המאמן, השחקנים נגד האוהדים, ההנהלה נגד המאמן; ככל שנוקפות השעות נראה כי האמוציות רק הולכות ומתרתחות, וייתכן שהקבוצה כולה הגיעה לנקודת אל חזור.

המחזה בסיום התבוסה הביתית 90:67 היה קשה. אחרי שקראו למאמן שרון דרוקר להתפטר עוד במהלך המשחק, כמה עשרות אוהדים המתינו מחוץ להיכל הטוטו במטרה לקלל אותו. זו לא הפעם הראשונה שדבר כזה קורה: אשתקד, בסיום ההפסד לנאנטר שהוביל להדחתה של חולון מליגת האלופות, ספג דן שמיר מטר קללות.

האירוע אתמול החריף עוד לפני שדרוקר עזב את האולם. כשהשחקנים החלו לצאת לכיוון החניה, כמה מהאוהדים קיללו גם אותם, ולטאביוס וויליאמס נראה סוטר לאחד מהם. רק בהתערבות של אנשי ביטחון במקום נמנעה תגרה המונית, והוא סיים את הערב כשהוא יושב במשך דקות ארוכות בתוך ניידת משטרה. גם כמה מחבריו של האמריקאי מיהרו להתערב לטובתו, ונעצרו בידי מקורביהם.

ממשטרת ישראל נמסר כי הוגשה תלונה נגד השחקן בחשד לתקיפת אוהדים אמש. המשפטה פתחה בחקירה.

שחקני הפועל חולון. ברני ארדוב
יצליחו להרים את עצמם? שחקני הפועל חולון/ברני ארדוב

"אני גמרתי כאן", אמר וויליאמס ההמום ברגע של כעס, וגם מבחינת חלק מנציגי הקהל מדובר בגט כריתות, או כך לפחות הם טוענים. "מדבר כזה אין דרך חזרה, והאוהדים לא יסלחו לשחקן שהיכה אוהד, לא משנה מה הסיבה", אמרו.

וויליאמס אינו היחיד שנמצא בעין הסערה. טי.ג'יי קליין אינו אחד מחביבי האוהדים, מאז עזב את הארץ בעקבות פציעתו אשתקד ונראה כשהוא מתאמן בארה"ב בזמן שחולון מקרטעת בהרכבים חסרים בדרכה להדחה מהפלייאוף. מאז חזר לסגל בתחילת העונה, הוא לא זוכה לעידוד מהיציעים, וגם הוא נקלע לעימות מחוץ לאולם, כשכמה אוהדים טוענים שהוא הניף לעברם אצבע משולשת.

גם המועדון הגיב להתרחשויות בצורה חריפה. "הנהלת הקבוצה מגנה באופן נחרץ התנהגות ואירועים מסוג זה ותטפל במקרה ביד קשה", הבטיחה חולון בהודעה רשמית שהוציאה. "השחקנים שהיו מעורבים בתקרית יוענשו בחומרה על ידי המועדון. לא ניתן שאירועים מסוג זה יחזרו. אנו בהנהלה עושים לילות כימים למען הצלחת המועדון והפיכתו למועדון מוביל בכדורסל הישראלי. לפעמים זה מצליח יותר ולפעמים פחות, אבל בשום פנים ואופן לא נסכים שאירועים כאלו יהיו מזוהים עם המועדון, על כל המשתמע מכך".

השאלה המיידית נוגעת למעמד המאמן. בשנים האחרונות הפכה חולון לאחת הקבוצות היציבות על הקווים: שמיר שימש בתפקיד במשך כמעט ארבע עונות ברציפות, אף שגם הוא ידע ימים קשים. המציאות של מחליפו מלבבת הרבה פחות, ובהנהלה נשמעים קולות שקוראים לפטרו.

הכימיה בין חלק מראשי המועדון לבין דרוקר לא הייתה טובה מהרגע הראשון, וכבר בתחילת העונה קמו לו מנתגדים מבית. עמית שמחון, שהצטיין תחת המאמן בהפועל אילת, נשאר על אף שההנהלה הייתה מעוניינת להשתחרר מחוזהו; עוזר המאמן מודי מאור המשיך מתוקף חוזהו ועל פי החלטת המועדון, אף שדרוקר הבהיר כי אינו מעוניין בו, ועזב בחודש שעבר רק לאחר ששמיר הציע לו לחבור אליו בניו זילנד.

מרכוס פוסטר שחקן הפועל חולון. ברני ארדוב
לא מהומה ראשונה בתום משחק של חולוניה. מרכוס פוסטר ומלקאי ריצ'רדסון/ברני ארדוב

החטא הקדמון נעשה לפני פתיחת העונה: הקבוצה נבנתה על בסיס קונספציה של חמישה זרים, וברגע האחרון החליטו במועדון לקחת צעד לאחור, לרשום רק ארבעה ולהרוויח מענק ממנהלת הליגה. מאז נמצאת הקבוצה במוד של מזעור נזקים: הזר ג'יילן ג'ונסון הוחלף בריצ'רד האוול הישראלי, טרוי קופיין הובא כדי לעבות את הקו האחורי הדליל, המבוגר והפציע, וריאן תומפסון נגרע מהסגל למסגרות המקומיות.

דרוקר, על אף חבלי הלידה הקשים בתחילת העונה, הצליח עד כה למנוע מהלכים שכאלה בניגוד לדעתו. לפני כחודש עלתה הצעה להחתים את טיילור רוצ'סטי, אבל התנגדותו של המאמן טירפדה את המהלך; קודם לכן הוצע לו להחזיר את ג'ו אלכסנדר, וגם שמו של האוול עלה עוד בקיץ.

חולון אמנם פתחה את העונה בשני הפסדים בליגת האלופות, ונקלעה לרצף של שלושה הפסדים בליגת העל, אבל כל עוד לא נגרם נזק ממשי למטרותיה - והיכולת על הפרקט הייתה בכיוון עלייה - נשמר שקט תעשייתי. כעת, לאחר שאיבדה את הסיכוי לזכות בגביע, חבית הנפץ מאיימת להתפוצץ. ואולי, בעצם, הפיצוץ כבר בעיצומו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully