וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תבריזי לברקת: "קפטנים יש רק באוניות". אוחנה: "אתם יהירים"

5.12.2019 / 20:10

כינוס תוסס בין איגוד השופטים לראשי הקבוצות: בעלי הפועל באר שבע ביקשה לתת כבוד לקפטנים, אייל סגל תפס את האיגוד "על חם" והציע מנגנון שימוע לבעלים, אשר אלון שלף לפטופ בעניין ה-VAR ויו"ר המנהלת הבטיח: "נפעל להוספת מצלמות המשחקים הזוטרים"

האזינו לשיחה

כינוס תוסס היה הערב (חמישי) בין אנשי איגוד השופטים לבעלי קבוצות ויושבי ראש מליגת העל, כשמי שהנחה את האירוע היה ארז כלפון, יו"ר מנהלת הליגות. על רקע כל הבעיות שהתעוררו עם כניסת מערכת ה-VAR לכדורגל הישראלי וגם מפני שפרוטוקול אופ"א מחייב זאת, קיים האיגוד כינוס אליו הגיעו מרבית נציגי הקבוצות. נציג מעירוני קרית שמונה לא נכח ובאיגוד השופטים העריכו כי ההיעדרות נובעת מתחושת הקיפוח של איזי שרצקי מתחילת העונה.

במהלך המפגש נרשמו כמה אירועים מעניינים. כך למשל קבלו בעלי הקבוצות על ששופטים לא נענשים ואין סנקציות שמופעלות נגדם אחרי שגיאות במשחקי הליגה. יו"ר איגוד השופטים רונית תירוש טענה מנגד: "זה לא נכון, אלי חכמון טעה במחזור הראשון ולא שובץ במשך חודש". כמה שניות לאחר מכן, ביקש בעלי מכבי נתניה אייל סגל את רשות הדיבור ואמר: "פתחתי את אתר ההתאחדות עכשיו, לחצתי על תמונתו של חכמון ומצאתי שהוא בסך הכול לא שפט שבת אחת. בשבת שלאחר מכן לא היו משחקים ובשבת שאחרי הוא כבר שפט את קטמון, אז איך אתם אומרים שהוא היה בבית במשך חודש?". לאור המבוכה, לקח יו"ר הוועדה המקצועית לירן וקסברגר את זכות הדיבור וענה: "מה זה משנה כמה זמן שופט ישב בבית, האם זה יהפוך אותו לשופט יותר טוב?".

סגל טען עוד שלא ייתכן שבעלי קבוצות שמשקיעים מכספם ומחזיקים את הכדורגל הישראלי, יעמדו לדין משמעתי כאחרוני העסקנים. סגל הציע מנגנון של שימוע שיושת על בעלי הקבוצות בטרם העמדתם לדין. הוא נתן כדוגמה את שרצקי שהגיע העונה לבית הדין של ההתאחדות לכדורגל עם עוד 20 נאשמים בנושאים שונים.

כנס איגוד השופטים, בעלי קבוצות ויושבי ראש מליגת העל. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
"יהירות". אוחנה בכינוס/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

אחד הנושאים המרכזיים בכינוס היה כמות המצלמות הנמוכה שיש במשחקים הזוטרים בכל מחזור. במקרה האחרון, בו קופחה הפועל רעננה מול סקציה נס ציונה בשבת, הפתיע הבעלים אשר אלון כשהוציא לפטופ והראה לנוכחים זווית צילום ממצלמה של אנשי המועדון שבה רואים כי רעננה קופחה והשער של עידן שמש היה צריך לקבל אישור, אם אכן הייתה מצלמת טלוויזיה מכוונת לרחבת ה-16 המדוברת. יו"ר המנהלת כלפון הבהיר: "המנהלת מתכוונת לפעול להגדלת מספר המצלמות גם במשחקים השוליים".

אלונה ברקת, הבעלים של הפועל באר שבע, העלתה גם היא נושא שהציק לה וסיפרה על כך שהקפטן בן ביטון קיבל כרטיס צהוב על שיחה עם שופט ראשי במהלך משחק. בעניין הזה נטען שהשופטים מתנשאים בלא מעט מקרים ומרגישים מעל השחקנים, כשברקת ביקשה: "אני מצפה שייתנו כבוד לקפטנים". המשבץ איתן תבריזי הגיב מיד: "אני יודע שקפטנים יש רק באונייה". המשפט הזה עצבן מאוד את יו"ר בית"ר אלי אוחנה שהשיב לו: "אתה מבין למה אנחנו אומרים שאתם מתנשאים? זו יהירות לדבר בצורה כזאת".

במהלך הכינוס המשיכו מנכ"ל איגוד השופטים יריב טפר ויו"ר סקציה נס ציונה דודו עוז להתעמת על רקע הפנדל שנשרק לחובת העולה בתוספת הזמן מול הפועל חיפה אמש (2:1). כל צד הקפיד לטעון "אמת דיברתי" ולא הביע חשש מתביעת דיבה שתוגש על ידי הצד השני.

עוד בוואלה!

איגוד השופטים מאיים על סקציה נס ציונה: "תתנצלו או שתתבעו"

לכתבה המלאה
כנס איגוד השופטים, בעלי קבוצות ויושבי ראש מליגת העל. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
כנס איגוד השופטים, בעלי קבוצות ויושבי ראש מליגת העל/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

עוד אמר יו"ר המנהלת כלפון באירוע: "אני מצפה כי בעלי מועדונים ידעו לשמור על כבוד השופטים, גם אם הם מרגישים שנפגעו מהחלטה כזו או אחרת. ביקשנו מהשופטים כי יקוצר זמן ההחלטה בבואם לבדוק את הפניית שופט המסך ולהקפיד על אחידות בשיפוט כדי לא לפגוע בחוויית המשחק. כפי שאמרתי תמיד, מערכת שיפוט המסך תוציא את הצדק לאור בכדורגל הישראלי".

יו"ר איגוד השופטים תירוש סיכמה: "המפגש היה חשוב להפריה הדדית של שני הגורמים המרכיבים את המשחק. מטבע הדברים, נושא שיפוט המסך היה חלק דומיננטי בדיון. האיגוד הציג נתונים המראים שיפור במניעת טעויות קריטיות לעומת העונה החולפת וימשיך להתמקצע ולהיות קשוב לרחשי הלב של הבעלים והמאמנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully