וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: הפועל תל אביב גברה על באר שבע בתום הארכה, ניצחון שישי רצוף לראשון לציון

משחק נהדר של תומר גינת (25) ולטאביוס וויליאמס (21 ו-16) עזרו לבית הלחמי להשיג 97:102 ביתי על הפועל באר שבע. מכבי ראשון לציון גברה על הפועל אילת 74:80

שחקן מכבי ראשון לציון ג'ורדן סווינג. קובי אליהו
חמישה שחקנים קלעו בספרות כפולות בראשון לציון. ג'ורדן סווינג/קובי אליהו

משחקי המחזור השמיני בליגת העל ננעלו עם שני משחקים. מכבי ראשון לציון השיגה ניצחון ליגה שישי ברציפות לאחר שניצחה בבית מכבי את הפועל אילת 74:80. הפועל תל אביב התאוששה מטראומת ההפסד לראשון לציון במחזור שעבר, ולמרות ששוב שמטה יתרון מבטיח לקראת הסיום, השיגה ניצחון ביתי ראשון העונה וגברה על הפועל באר שבע 97:102 לאחר הארכה.

יהונתן שולדבראנד שחקן הפועל אילת. דני מרון
עוד משחק נהדר שלו, אך אילת הפסידה. יהונתן שולדבראנד/דני מרון

מכבי ראשון לציון - הפועל אילת 74:80

מכבי ראשון לציון השיגה הערב (שני) ניצחון ליגה שישי ברציפות לאחר שגברה 74:80 על הפועל אילת. השחקנים של גיא גודס פתחו טוב מאוד את המשחק ועלו ליתרון דו ספרתי כבר לאחר שלוש דקות, אך האורחת נשארה במשחק בזכות משחק מצויין של יהונתן שולדבראנד (21) ואריק תומפסון (18 נקודות, 8 מ-8 מהשדה). ראשון לציון נהנתה מחמישה שחקנים שקלעו בספרות כפולות בראשות ג'יימס קלי שקלע 17 והיה מהבולטים בשורות הכתומים במחצית השנייה. הפועל אילת עדיין ללא ניצחון חוץ העונה בליגה.

קלעו למכבי ראשון לציון: ג'יימס קלי 17 נקודות, ג'ורדן סווינג 15 נקודות, פרדריק בורדיון 14 נקודות ו-4 חטיפות, אלכס המילטון 12 נקודות ו-10 אסיסטים, עוז בלייזר (7 ריבאונדים, 5 חטיפות) 10 נקודות , נועם דוברת 6 נקודות, ג'ונתן וויליאמס 4 נקודות ו-7 ריבאונדים, אדם אריאל 2 נקודות.

קלעו להפועל אילת: יהונתן שולדבראנד 21 נקודות, אריק תומפסון (8 מ-8 מהשדה, 10 ריבאונדים) 18 נקודות, רפי מנקו 14 נקודות ו-13 ריבאונדים, אבי בן שימול 8 נקודות ו-15 אסיסטים, קיוון דבנפורט (8 ריבאונדים) ולארי גורדון 5 נקודות כ"א, רזיאל חיון 3 נקודות.

המארחת פתחה חזק את המשחק ועלתה ל-3:13 מהיר, בעוד השחקנים של אריק אלפסי נראים מבולבלים בהתקפה, וראו את מאמנם קורא לפסק זמן כבר לאחר שלוש דקות. ג'ורדן סווינג היה האיש של ראשון לציון ברבע הראשון והגיע לספרות כפולות בנקודות עוד ברבע הראשון, בעוד בצד השני יהונתן שולדבראנד הגיע אף הוא לספרות כפולות והשאיר את הדרומיים קרובים למארחת, למרות רבע הגנתי לא טוב של אילת, 23:29 לראשון לציון בסיום הרבע הראשון.

פרדריק בורדיון פתח את הרבע השני עם שתי שלשות נגד קבוצתו בעונה וחצי האחרונות בעוד אילת שוב התקשתה לקלוע בפתיחת הרבע. ראשון לציון ברחה ליתרון 13 עם שלשה של נועם דוברת, אך אילת ענתה בריצת 0:7 וגרמה לגיא גודס לבקש פסק זמן כשהיתרון של ראשון יורד ל-32:38. המארחת נעצרה והדרומיים הורידו למינוס נקודה אחת בלבד. ראשון לציון הלכה פנימה לג'יימס קלי והחזירה לעצמה חלק מיתרונה, 39:47 לראשון לציון במחצית.

ראשון לציון קלעה שתי שלשות בפתיחת הרבע ועלתה ל-14 הפרש, אך מנקו ובן שימול החזירו את ההפרש לחד ספרתי. במהלך הרבע נראה היה שהמארחים משתלטים סופית על המשחק אך אילת העיקשת סירבה לתת למשחק למות. בסיום הרבע השלישי, הובילה המארחת 56:66.

ג'יימס קלי המשיך עם ההתאקלמות הטובה שלו אצל הכתומים וקבע 60:71 בתחילת הרבע המכריע. ריבאונד ההתקפה השאיר את אילת קרובה כשאריק תומפסון שומר על משחק מושלם מהשדה, וחדירה מוצלחת של רפי מנקו קבעה 66:71 בלבד לכתומים - וגיא גודס הזעיק פסק זמן. אסיסט נהדר של המילטון לבלייזר קבע תשע הפרש כתום, אך שולדבראנד קבע 77:71 כשעל השעון נותרו דקה ו-27 שניות.

עוד בוואלה! ספורט

ליגת העל: 74:77 למכבי ראשון לציון על הפועל תל אביב לאחר שלשת ניצחון של אדם אריאל

לכתבה המלאה
תומר גינת שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
הוביל את חבריו לניצחון ביתי ראשון בעונה. תומר גינת/ברני ארדוב

הפועל תל אביב - הפועל באר שבע 97:102 (לאחר הארכה)

הפועל תל אביב השיגה הערב את ניצחונה הביתי הראשון לעונת 2019/20 לאחר שגברה בביתה 97:102 על הפועל באר שבע לאחר הארכה. בשלב מסויים נראה היה כאילו האדומים שוב שומטים יתרון מבטיח בשניות הסיום, לאחר ריבאונד התקפה וסל דרמטי של בן אלטיט שקבע 89:89 בתום הזמן החוקי. המארחת פתחה נחושה מאוד את ההארכה ועלתה ל-92:100, ועל אף שלפרקים נראה היה כאילו שוב היא מאפשרת לשחקניו של רמי הדר לחזור, הפעם לא נתנה הפועל תל אביב ליתרונה לחמוק והשלימה ניצחון ביתי ראשון ושני בלבד העונה בליגת העל. תומר גינת היה ענק ורשם שיא קריירה של 25 נקודות. גם בצד השני רשם עדי כהן סבן שיא קריירה משלו כשסיים עם 16 נקודות.

קלעו להפועל תל אביב: תומר גינת 25 נקודות ו-5 ריבאונדים, לטאביוס וויליאמס 21 נקודות ו-16 ריבאונדים, ג'ורדן המילטון 19 נקודות ו-8 ריבאונדים, לנזל סמית' ג'וניור (6 ריבאונדים, 7 אסיסטים) 16 נקודות, מארק ליונס 12 נקודות, ים מדר 8 נקודות, חואקין שוכמן נקודה אחת.

קלעו להפועל באר שבע: ספנסר וייס 23 נקודות (כולן במחצית הראשונה) ו-5 ריבאונדים, טי. ג'יי. וויליאמס 19 נקודות ו-5 אסיסטים, עדי כהן סבן 16 נקודות ו-6 אסיסטים, דשון באטלר 15 נקודות ו-7 ריבאונדים, סטיב זאק 12נקודות ו-16 ריבאונדים, ג'ון פטרוסלי 10 נקודות ו-6 ריבאונדים, בן אלטיט 2 נקודות.

השחקנים של בית הלחמי הלכו פנימה בפתיחה כשתומר גינת ולטאביוס וויליאמס קלעו את 7 הנקודות הראשונות של המארחת. ספנסר וייס היה האיש של רמי הדר ברבע הראשון ושמר את הפועל באר שבע קרובה לאורחת אך ג'ורדן המילטון קלע שלשה ראשונה וקבע יתרון של חמש נקודות לזכות קבוצתו. בסיום הרבע הראשון הוליכו המארחים 20:26.

ספנסר וייס המשיך ללהוט אצל באר שבע, אך מארק ליונס רבע 27:34 למארחת כשדייק בשתי זריקות עונשין. האורחת נשארה צמודה, כששלשה נוספת של וייס הורידה ל-34:30. האורחים הצליחו להשוות במהלך הרבע, ושלשה נוספת של וייס הרותח קבעה יתרון ראשון לשחקנים של רמי הדר, שירדו למחצית ביתרון 43:47.

טי ג'יי וויליאמס וסטיב זאק נכנסו לעניינים אצל האורחת, אך הפועל תל אביב החזירה לעצמה את היתרון במהלך הרבע לאחר חדירה של ג'ורדן המילטון שהסתיימה בנקודות. סל ועבירה של תומר גינת המצויין בנוסף לנקודות במתפרצת של לנזל סמית' קבעו 56:61 וגרמו לרמי הדר להזעיק פסק זמן. בסיום רבע בשליטה מקומית הוליכה הפועל תל אביב 60:66.

ג'ון פטרוסלי וטי. ג'יי וויליאמס החזירו את באר שבע עד לכדי מרחק שתי נקודות בלבד מהמארחת. באר שבע הצליחה להשוות, אך נקודות של מארק ליונס החזירו את היתרון למקומיים, כשתומר גינת קובע 71:75, חמש וחצי דקות לסיום. 58 שניות לסיום קלע דשון באטלר שלשה שצמקה ל-86:83 בלבד אך ריבאונד התקפה גדול של לטאביוס וויליאמס לאחר החטאה של ליונס ונקודות שלו בסיום ההתקפה קבע 83:88 מקומי, 29 שניות לסיום. דשון באטלר קלע שלשה נוספת, ותומר גינת דייק רק פעם אחת מהקו. הפועל תל אביב עשתה עבירה על עדי כהן סבן, שקלע את הראשונה והחטיא את השנייה - כשעל הריבאונד עט בן אלטיט שקבע 89:89. מארק ליונס החטיא ניסיון לנצח את המשחק עם שלשה, ואנחנו הולכים להארכה.

המארחת פתחה את ההארכה בהתלהבות ועלתה ליתרון מבטיח של 92:100 בעוד האורחים נראו כאילו אזלה להם האנרגיה, אך סל ועבירה של עדי כהן סבן המצויין שוב הלחיצה את הקהל המקומי ואת בית הלחמי. עם זאת, ריבאונד התקפה משוגע של לטאביוס וויליאמס ונקודות שלו בסיום אותה התקפה קבעו יתרון חמש למארחת, כחצי דקה לסיום ומזה כבר הפועל באר שבע לא חזרה. 97:102 להפועל תל אביב בסיום, שרושמת ניצחון ביתי ראשון העונה בליגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully