וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: ירושלים טיילה באשדוד, גלבוע גברה על נס ציונה לאחר שתי הארכות

הפועל ירושלים ניצחה 69:84 את המארחת והאקס ליאור אליהו, שהגיעו למשחק עם זר אחד. ג'יימס פלדין (18) בלט. 106:115 משוגע לגלבוע/גליל על עירוני נס ציונה

ג'יימס פלדין שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
ירושלים לא התקשתה. ג'יימס פלדין/ברני ארדוב

המחזור השמיני בליגת העל נמשך הערב (ראשון) עם שני משחקים. מכבי אשדוד הגיעה עם זר אחד בלבד למפגש מול הפועל ירושלים והתקשתה מאוד לעמוד בקצב של האורחת. הקבוצה של עודד קטש לא הבריקה אך בכל זאת יצאה מהמפגש עם האקס ליאור אליהו עם ניצחון קליל 69:84. המשחק יצא לדרך באיחור של 20 דקות בעקבות עיכוב במשחק הנשים ששוחק מוקדם יותר באולם. גלבוע/גליל הגיעה לנס ציונה וחיפשה נקמה מול הקבוצה שהדיחה אותה מהגביע, ובהחלט מצאה אותה - בתום משחק מרתק ומותח שגלש לשתי הארכות ניצחו האורחים 106:115 וקטעו רצף של ארבעה הפסדי ליגה רצופים.

ליאור אליהו שחקן מכבי אשדוד. דני מרון
לא הצליח לספק משחק טוב נגד האקסית. ליאור אליהו/דני מרון

מכבי אשדוד - הפועל ירושלים 84:69

השחקנים של עודד קטש השלימו ניצחון חוץ מול יריבה שהגיעה עם זר אחד בלבד - לה דונטיי הנטון - והצליחה להחזיק מעמד במשך רבע וקצת, לפני שהאורחת ברחה ליתרון דו ספרתי במהלך הרבע השני ולמעשה הכריעה את המשחק. הפועל ירושלים השתוותה למכבי ראשון לציון עם חמישה ניצחונות והפסד אחד, בעוד אשדוד ובראד גרינברג עמוק בתחתית עם ניצחון אחד בלבד בשבעה מחזורים. ליאור אליהו קלע חמש נקודות בלבד ולא הצליח לעזור לקבוצתו להלחיץ את האקסית מירושלים. נימרוד לוי, אקס אשדוד, היה טוב מאוד עם 15 נקודות.

קלעו למכבי אשדוד: צוף בן משה 15 נקודות, לה דונטיי הנטון 13 נקודות ו-16 ריבאונדים, עודד ברנדווין 12 נקודות, אלכס צ'וברביץ' 10 נקודות ו-5 ריבאונדים, תומר לוינסון 9 נקודות, ליאור אליהו (10 ריבאונדים ו-7 אסיסטים( 5 נקודות, עמית עבו 3 נקודות, גוש פרוינד 2 נקודות.

קלעו להפועל ירושלים: ג'יימס פלדין 18 נקודות, נמרוד לוי 15 נקודות, תמיר בלאט (6 אסיסטים) ועידן זלמנסון (7 ריבאונדים) 10 נקודות כ"א, סולימאן בריימו 9 נקודות ו-8 ריבאונדים, טיישון תומאס 8 נקודות ו-8 ריבאונדים, ג'ייקובן בראון 7 נקודות ו-6 אסיסטים, טרנט לוקט 3 נקודות, דניאל רוזנבאום 2 נקודות, בר טימור ודביר רינגוולד נקודה אחת כ"א.

רבע 1:

ליאור אליהו ואלכס צ'וברביץ' עלו בחמישייה אצל בראד גרינברג מול האקסית מירושלים בעוד האדומים עלו עם נימרוד לוי שבשנתיים האחרונות שיחק באשדוד. המארחת עלתה למשחק ללא סטו דגלאס ונואה דיקרסון הפצועים וראתה את נימרוד לוי קולע 10 נקודות בפתיחה וקובע 8:13 לאורחים. ירושלים עשתה רושם כמי שעומדת לפתוח פער דו ספרתי, אך אשדוד הצליחה להוריד עד ארבע הפרש לקראת סיום הרבע, שהסתיים ב-16:23 להפועל ירושלים.

רבע 2:

אשדוד פתחה את הרבע טוב ושוב הורידה לארבע הפרש אך ירושלים שירדה לפסק זמן של עודד קטש חזרה חדה והקפיצה את שוב את היתרון, 26:34 לאורחים, 5 דקות למחצית. האורחת ממש לא הבריקה ובעיקר הפגיזה מעבר לקשת, בעוד המקומיים הנחושים התקשו לייצר מומנטום וירדו בפיגור בסיום המחצית, 30:39 לאורחים.

רבע 3:

שני אסיסטים של ליאור אליהו לאלכס צ'וברביץ' ולה סונטיי הנטון הורידו שוב לארבע הפרש. האורחת העלתה הילוך וברחה ליתרון דו ספרתי, 38:49 לאחר ארבע דקות בתוך הרבע השלישי. ירושלים השלימה את הבריחה שלה ועלתה ל-41:59. הבליץ של האורחים נמשך וההפרש צמח כבר ל-24 נקודות. בסיום הרבע 46:67 לירושלים, ונראה שאשדוד הפצועה הרימה ידיים.

רבע 4:

עודד קטש נתן הרבה דקות לדניאל רוזנבאום הצעיר, ונראה שהגארבג' טיים יצא רשמית לדרך כבר בפתיחת הרבע האחרון. בסיום הפועל ירושלים השלימה ניצחון קליל, 69:84 והשתוותה למכבי ראשון לציון עם חמישה ניצחונות אל מול הפסד בודד.

עוד בוואלה!

אורחים ממש לרגע: רשימת שחרורי הזרים המוזרים של הפועל תל אביב

לכתבה המלאה
ליאור ליובין מאמן הפועל גלבוע/גליל. ברני ארדוב
השיג נקמה בנס ציונה על ההפסד בגביע. ליאור ליובין/ברני ארדוב

עירוני נס ציונה - הפועל גלבוע/גליל 115:106

לאחר תקופה לא פשוטה, אשר במהלכה הפסידה חמישה משחקים, ידעו ליאור ליובין ושחקניו שהם חייבים ניצחון כדי לעצור את הסחף. ואיזה ניצחון השיגו הצפוניים, שפתחו טוב את משחק החוץ מול עירוני נס ציונה, שהדיחה אותה מהגביע, וגירדה ניצחון חוץ קשה ודרמטי לאחר 2 הארכות. ג'סטין טילמן ודקוואן קוק קבעו שיאים אישיים בליגה כשקלעו 34 נקודות כל אחד לקבוצתו. ג'אמר גאלי היה אדיר אף הוא בשורות האורחים והעמיד סטטיסטיקה מפחידה של 32 נקודות, 8 ריב' ו-9 אס'. המארחת עם ניצחון ביתי אחד בלבד העונה בליגת העל.

קלעו לנס ציונה: דקוואן קוק 34 נקודות ו-7 ריבאונדים, ג'רמי הולוואל 23 נקודות ו-7 ריבאונדים, ג'ף וויטי 16 נקודות ו-16 ריבאונדים, גולן גוט 11 נקודות ו-6 אסיסטים, רביב לימונד (6 ריבאונדים, 6 איבודים) וקורי פישר 6 נקודות כ"א, טל דן (10 ריבאונדים) ורביב פיטשון 5 נקודות כ"א.

קלעו לגלבוע/גליל: ג'סטין טילמן 34 נקודות ו-10 ריבאונדים, ג'אמר גאלי (8 ריבאונדים, 9 אסיסטים) 32 נקודות, אדגר סוסה 24 נקודות ו-6 אסיסטים, נתנאל ארצי 9 נקודות, יפתח זיו 8 נקודות ו-8 ריבאונדים, גיל בני 6 נקודות, ג'רוויס ורנאדו 2 נקודות.

האורחת פתחה טוב ועלתה ל-0:7 מהיר. ג'ף וויטי קלע נקודות ראשונות עבור המארחת, שנראתה מעט מבולבלת בפתיחה. ג'סטין טילמן היה חד אצל הצפוניים ברבע הראשון וגלבוע עלתה ל-10:19. האורחת סיימה את הרבע עם שש נקודות רצופות וירדה בפיגור מינימלי, 23:25 לגלבוע לקראת הרבע השני.

האורחת הגיעה נחושה הערב לאם המושבות ופתחה שוב פער של שמונה נקודות בדקות הפתיחה של הרבע השני. דקוואן קוק הגיע ל-16 נקודות במהלך הרבע, והחזיק את הכתומים קרוב לגלבוע מבלי לקבל יותר מידי עזרה מחבריו. התעוררות של ג'רמי הולוואל שקלע ארבע נקודות רצופות העלה את נס ציונה ל-39:42. במחצית הובילה נס ציונה 42:46.

הכתומים השתלטו על המשחק ברבע השלישי ונראה שכל ההתלהבות של גלבוע מפתיחת המשחק נעלמה. דקוואן קוק המשיך להיות רמה אחת מעל כולם והמארחת כבר עלתה יתרון דו ספרתי, האורחים התעשתו וחזרו ל-57:55. בסיום הרבע 64:64 לקראת רבע אחרון מרתק.

גלבוע החזירה לעצמה את היתרון בפתיחת הרבע המכריע עם שלשה של טילמן המצויין, כשדקוואן קוק המשיך ללהוט בצד השני. האורחת צעדה ביתרון של שבע נקודות, אך המארחת הייתה חזק במשחק ופנתה שוב לדקוואן קוק שהיה פשוט אדיר וצלף מכל פינה. כשתי דקות לסיום הפכה נס ציונה את התוצאה ועלתה ל-81:84. קוק קיבל גם הזדמנות לנצח את המשחק עבור נס ציונה במצב של 86:86 אך החטיא שלשה על הבאזר והמשחק הלך להארכה.

ג'סטין טילמן וג'אמר גאלי המשיכו להוביל את האורחים גם בהארכה בעוד הולוואל וקוק המשיכו להיות האנשים של זילברשטיין. 50 שניות לסיום הוליכו האורחים 94:96, אך ג'רמי הולוואל קבר שלשה אדירה ושלח את שתי הקבוצות לפסק זמן כשהמארחת ביתרון נקודה. נס ציונה שלחו את טילמן לקו, שדייק רק בזריקה אחת. נס ציונה לא הצליחה לקלוע והמשחק הלך להארכה שנייה, כשלאחר 45 דקות התוצאה עמדה על 97:97.

הנדנדה נמשכה בהארכה השנייה והיתרון החליף ידיים התקפה לאחר התקפה. חטיפה גדולה של נתנאל ארצי הסתיימה בשלשה קריטית של אדגר סוסה בצד השני והאורחת עלתה ל-102:107, 02:44 לסיום. האורחים היו נחושים יותר בסיום ויצאו עם ניצחון גדול בסיום משחק מותח ומרתק, 106:115 לגלבוע/גליל בסיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully