וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורחים ממש לרגע: רשימת שחרורי הזרים המוזרים של הפועל תל אביב

29.11.2019 / 19:00

דייויד לורי שנחתך אחרי ארבעה ימים בלבד הצטרף השבוע לרשימה מכובדת תחת הקבוצה האדומה - החל מהזרים שנרדמו בחדר ההלבשה, דרך אלה שברחו, לא הודיעו על ניתוחים והכחישו שרבו עם חבריהם. וגם ריצ'רד האוול אחד

עריכה: ניר חן

72 שעות בלבד בילה דייויד לורי בישראל לפני שנאלץ לארוז את מזוודתו שוב ולחזור לארצות הברית. הסנטר שהגיע ממקסיקו בתחילת השבוע בדרך לקדנציה שנייה בישראל שהסתיימה עוד לפני תום השבוע הראשון הוא אחד מבין מאות זרים שעברו חוויה דומה בליגת העל ההפכפכה שלנו, ולמרות שהפועל תל אביב ניסתה למצב את עצמה כאלטרנטיבה לתרבות הזו, בפועל ההתנהלות הניהולית והמקצועית שלהם הולידה את כמה מסיפורי השחרור המוזרים ביותר.

ידידיה רפפורט ורמי כהן, מהנהלת הפועל ת"א. קובי אליהו, קובי אליהו
עוד שם ברשימה העגומה. רמי כהן עם ידידיה רפפורט/קובי אליהו, קובי אליהו

דיוויד לורי - התזמון הבעייתי

אורך הקדנציה: 4 ימים

"אני נרגש לפגוש את הצוות, החברים החדשים שלי והאוהדים המדהימים. יאללה הפועל!", אמר לורי עם נחיתתו בנתב"ג מצויד בחולצת הפועל תל אביב, רק ביום שלישי האחרון. תוך פחות משלושה ימים הוא שוב מצא את עצמו בשדה התעופה.

בהפועל תל אביב ידעו את העבר הרפואי של הסנטר, שנאלץ לעזוב את מכבי אשדוד בשל בעיות בליבו, ולאחר מכן סיפר שהיה במצב שסיכן את חייו, אבל היו בטוחים שהכל תקין שכן הוא שיחק כבר כמה חודשים בפורטו ריקו ובמקסיקו. אבל בתזמון מדהים, בעת שחרורו של לאטביוס וויליאמס מהפועל חולון, החלו בעיות עם לורי, שחוזהו בוטל בסופו של דבר.

עוד בוואלה!

לטאביוס וויליאמס חתם בהפועל תל אביב, דייויד לורי שוחרר עוד לפני ששיחק

לכתבה המלאה
שחקן מכבי אשדוד דייויד לורי מול שחקן גלבוע/גליל טיילר סטון. אדריאן הרבשטיין
מה עם הצד האנושי? דייויד לורי במדי אשדוד/אדריאן הרבשטיין

דבון אקון פרסל - נרדם בבכורה

אורך הקדנציה: חודשיים

"דבון הוא שחקן שאני מאוד אוהב ורואה בו שחקן הפועל אמיתי - כמו שאני רוצה לראות. מדובר באדם נהדר, לוחם, אנרגטי וכזה שתמיד רוצה להיות ראשון לכל כדור", אמר דני פרנקו בשנה שעברה על הפורוורד האנרגטי שהגיע כדי להחליף את ג'ונתן הולמס שעזב כחודש לפני כן.

פרסל נחת כ-18 שעות לפני משחק הליגה נגד הפועל חולון. הוא הגיע לעשות בדיקות רפואיות בג'ט לג מטורף, וכמה שעות לאחר מכן כבר התייצב בדרייב אין לאימון מיוחד כדי להכיר את התרגילים. כעבור שעתיים הוא כבר קיבל דקות משחק, וכצפוי, זה נראה רע. במחצית הוא התלונן על עייפות, נשאר בחדר ההלבשה, ונרדם. עד לסיום המשחק הוא כבר חזר לבית המלון.

הקדנציה שלו נמשכה שמונה משחקים בהם קלע 7.6 נקודות למשחק. בסופו של דבר, גם האדומים הבינו שזה לא הולך לשום מקום, אקון-פרסל שוחרר ואת מקומו תפס גרלון גרין, שחקן שבקבוצה אהבו, חשבו שמדובר בדבר הבא, ועוד לפני שנגמרה העונה חתם לעונה שלאחר מכן בקבוצה אחרת.

שחקן הפועל תל אביב דבון אקון-פרסל. לילך וייס רוזנברג
חזר למלון עוד לפני סוף המשחק. דבון אקון פרסל/לילך וייס רוזנברג

אלייז'ה ג'ונסון - נרדם והאשים

אורך הקדנציה: חודש

"חיפשנו שחקן מסוגו של אלייז'ה ואני שמח שמצאנו", סיפר מאמן הפועל תל אביב בנובמבר 2016, שרון אברהמי על הרכש החדש שהיה אמור להתחרות על מקום בסגל, "הוא שחקן בעל אופי מצוין וקליעה טובה, שאמור לתרום לנו הרבה גם בפן ההגנתי. אני מאמין שהוא ישתלב בצורה טובה וישדרג אותנו".

ג'ונסון היה אמור לחכות לקבלת האזרחות של אדריאן בנקס ולהירשם כזר, אלא שזה לא הלך. אחרי שבועיים הוא נשלח הביתה על ידי אברהמי בטענה שהוא לא מגלה רצינות באימון. בסיום האימון נכנסו שחקני הקבוצה לחדר ההלבשה ומצאו את ג'ונסון ישן על מיטת הטיפולים. הוא התבקש לא להגיע למשחק שנערך יום לאחר מכן באשדוד, וכעבור שבועיים הוא כבר נחתך, מבלי ששיחק.

חודשיים לאחר מכן ג'ונסון התלונן על התנהלות האדומים בראיון לערוץ הספורט וסיפר כי בדירה שלו הייתה דליפה שהייתה ידועה לאנשי הקבוצה, ולקח זמן רב עד שנמצאה לו דירה חלופית, וכתוצאה מכך הוא ישן ברכב שניתן לו. בהפועל תל אביב הכחישו את כל הטענות, כמו גם את הטענה שלא קיבל את השכר שהגיע לו.

שחקני הפועל גלבוע/גליל, אלייז'ה ג'ונסון, יחזקאל סקוורר. לירון מולדובן
טען כי נאלץ לישון ברכב בגלל דליפה בדירתו. אלייז'ה ג'ונסון במדי גלבוע/גליל/לירון מולדובן

ריצ'רד האוול (קדנציה ראשונה) - סאגת ירושלים

אורך הקדנציה: תשעה חודשים וחצי

הפעם לא מדובר בסיפור של התנהלות הזויה, אלא בסיום מוזר מאוד ובגרסאות שונות שניתנות עד היום לאותו הסיפור. קיץ 2016 - ריצ'רד האוול חותם בהפועל תל אביב אחרי שניהל מגעים עם מכבי תל אביב שראתה את האפשרות לצרפו, כשברקע החלומות על אזרחות ישראלית. האוול הופך לאחד משחקני הפנים הטובים בעונה מרובת הנדנדות של האדומים, למרות חיבור לא מושלם בינו לבין המאמן השני של הקבוצה באותה עונה, רמי הדר.

אלא שלפני תחילת הסיבוב השלישי החלו שמועות על מעבר אפשרי של האוול להפועל ירושלים. בין היתר נטען כי הפועל תל אביב הייתה זו שיזמה להעביר את האוול אחרי שהדר ביקש לשחררו. בסופו של דבר האדומים קיבלו פיצוי מירושלים, והאוול עזב כשהוא מקבל אזרחות ישראלית.

המשך העונה של הפועל תל אביב הפך להתרסקות גדולה, עם רצף ההפסדים הארוך ביותר שלהם מאז שחזרו לליגת העל. הדר התפטר, ומקבוצה שחלמה על פלייאוף בסוף הסיבוב השני היא נותרה מחוץ לשמינייה הראשונה.

מאמן הפועל תל אביב רמי הדר עם ריצ'רד האוול. ברני ארדוב
ביקש לשחרר אותו? ריצ'רד האוול עם רמי הדר/ברני ארדוב

כריס אוואנס - רב, הושמץ ותבע

אורך הקדנציה: שלושה חודשים וחצי

בעונה שעברה היה כריס אוואנס אחד השחקנים הטובים בגראן קנאריה, אחרי שפרץ בליגה הטורקית, אבל את התקופה שלו בישראל הוא לא ירצה לזכור. הפורוורד המוכשר נזרק מהפועל תל אביב אחרי תקופה קצרה כשבין היתר הועלו טענות על כך שהתעמת פיזית עם ג'ון וויליאמסון, וניהל מערכת יחסים לא בריאה עם חלק משחקני הקבוצה.

אוואנס כפר בטענות נגדו, תבע את האדומים בפיב"א, וזכה בסופו של דבר ב-39 אלף דולר. "הייתי אחד השחקנים הכי יעילים בקבוצה ובליגה. לא הייתי חבר רע לקבוצה, עד היום אני לא מבין למה הסיטואציה הזו התרחשה", הוא סיפר לעירד צפריר מ"הארץ" בשנה שעברה, "מעולם לא הגענו להסכם. למען האמת, מה שהוצע לי לא היה קרוב אפילו לפיצוי הכספי שהגיע לי. הרגשתי חוסר כבוד בכל הסיטואציה".

אוואנס אף טען כי מי שהעביר מסרים נגדו להנהלה היה הקפטן מתן נאור ואמר: "שיחקנו באותו תפקיד, הוא לא שיחק הרבה, הוא לא ממש עשה כלום, היו חייבים להפיל את האשמה על מישהו אז הוא הפיל אותה עליי. ככה זה עובד בביזנס הזה. לא גרמתי שום בעיות. אם אתם רוצים לשחרר אותי, אין בעיה, אמצא קבוצה אחרת עם הסוכן שלי, אבל לומר שאני בעייתי וללכלך את השם שלי - זה פגע בי ושם אותי בסיטואציה לא טובה בשנתיים הבאות".

כריס אוואנס שחקן הפועל תל אביב (אמצע) מול איזייה סוואן, ווילי וורקמן. לירון מולדובן
זכה ב-39 אלף דולר בתביעה נגד האדומים. כריס אוואנס/לירון מולדובן

וולטר שארפ - בא להבחן ונתקע בארץ

אורך הקדנציה: 4 ימים

אם רוב אוהדי הפועל תל אביב לא זוכרים את השם הזה, הם לא צריכים להרגיש רע, כנראה שגם את השם של דייויד לורי הם לא יזכרו בעוד כמה שנים. שארפ הגיע לישראל בינואר 2016, קצת אחרי השחרור של אוואנס, כשהכוונה הייתה לבחון אותו לתקופה מסוימת,

אבל כנראה שלאדומים יש משיכה לבעיות שינה, שגם הפעם הפכו את ההחתמה לפארסה. מסתבר ששארפ סבל מבעיה רפואית שגורמת לו להירדם בסיטואציות שונות, בעיה שלטענתו הוא פתר. הוא נחת בישראל ועזב את הפועל תל אביב כבר אחרי כמה ימים, כשאחת הטענות שהועלו הוא שהוא רחוק מאוד מכושר ראוי.

שארפ נשאר בישראל ולן אצל חברו פול דילייני ששיחק אז באשקלון. הוא נבחן במספר קבוצות נוספות בזמן שטען שלא קיבל מהפועל תל אביב את הכסף שהובטח לו, ורק כעבור חודש של מבחנים והאשמות, הכסף הועבר אליו ושארפ המריא בחזרה.

וולטר שארפ שחקן הפועל תל אביב. AP
התעקש לחכות לכסף שהובטח לו. וולטר שארפ במדי דטרויט פיסטונס/AP

וולי ג'אדג' - לא סיפר על הניתוח

אורך הקדנציה: חודשיים וחצי

הסנטר איתו פתחה הפועל תל אביב את עונת 16\2015 החזיק מעמד רק שני משחקים בהם תרם נקודה אחת ושמונה ריבאונדים, דווקא אחרי שהגיע כהבטחה גדולה אחרי עונת בכורה טובה באירופה בליגה האיטלקית. עוד לפני תחילת העונה הוא החל להתלונן על כאבים, אך למרות זאת שיחק בשני משחקי ליגה. רק בדיעבד גילו במועדון שהוא הסתיר את העובדה שעבר ניתוח בקיץ, עובדה שאיכשהו לא התגלתה בבדיקות הרפואיות שעבר. כתוצאה מכך שני הצדדים נפרדו מוקדם מהצפויד, וכדי לא לפגוע בשמו ובהתנהלותו, הסיפור נשמר בשקט.

וולי ג'אדג' שחקן הפועל תל אביב. קובי אליהו
תרומה של נקודה אחת. וולי ג'אדג'/קובי אליהו

רמון מור - ההבטחה שברחה מהטילים

אורך הקדנציה: חודש

את עונת 13\2012 פתחה הפועל תל אביב עם אחד השמות הנוצצים שהיו לה בעמדות הגארדים - מאט בולדין, אלא שכמה דקות בלבד הספיקו לו כדי להיפצע בצורה קשה ברגלו ולסיים את הקריירה. כעבור מספר שבועות הוחתם לבולדין מחליף - הגארד האמריקאי רמון מור שהגיע אחרי ששיחק מעט בביילה האיטלקית.

ארז אדשלטיין ביקש לתת למור זמן להתאקלם לסגל, ואחרי שבועיים בישראל הוא עלה לבכורה נגד מכבי חיפה, שהסתיימה עם חמש דקות בלבד לרכש החדש ותבוסה ללא תנאי. מור התקשה להתאקלם לאור המצב הביטחוני במדינה ואיום הטילים על איזור הדרום והשפלה, ולאחר שבאחד מאימוני הקבוצה בבית מכבי בראשון לציון נשמעה אזעקה מור ביקש לעזוב, ובדיוק כמו בולדין לא זכה לשחק יותר ממשחק אחד במדי האדומים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האזעקה באימון הבהילה אותו. רמון מור/מערכת וואלה!, צילום מסך

ג'רמיין טיילור - שני משחקים ובריחה לסין

אורך הקדנציה: שבועיים וחצי

חודש וחצי עברו מאז נטישתו של מור, והפועל תל אביב שיחקה עם שניים או שלושה זרים לאורך זמן רב, אלא שאז אדלשטיין הצליח למצוא מציאה של ממש - ג'רמיין טיילור ששיתף פעולה עם עומרי כספי בסקרמנטו. טיילור היה אמור להיות השחקן שיעשה את קפיצת המדרגה שהאדומים ייחלו לה באותה עונה, והוא אכן ניפץ את תקרת הזכוכית שקבעו בולדין ומור כשרשם שני משחקים בקבוצה (בהם אגב לא הותיר רושם מיוחד), לפני שהודיע לראשיה שקיבל הצעה מפתה מסין. "אנחנו לא יכולים להחזיק אף אחד בכוח ומאחלים לו בהצלחה", אמר המנהל המקצועי של האדומים דאז אורי שלף ז"ל, וטיילור עלה על טיסה בחזרה מישראל פחות משבועיים אחרי שהגיע.

דוויט הארדי שחקן מכללת סנט ג'ונס. GettyImages
ארבעה חודשים של הזיות. דווייט הארדי במדי מכללת סט ג'ונס/GettyImages

דווייט הארדי - סינן ולא עלה על הטיסה

אורך הקדנציה: 8 ימים

עוד שם שלא זכור יותר מדי מאותה עונה. ב-8 בפברואר הודיעה הפועל תל אביב על החתמתו של הארדי, שחקן בעל רזומה מרשים במכללות. קרטיס קלי, חברו מהקולג', עזר בנסיונות השכנוע, והארדי סיכם את תנאיו אבל לא מיהר לעלות על טיסה לישראל. הרכש המיועד התעכב עוד ועוד, עד שלבסוף יצר קשר עם אנשי המועדון ביום הטיסה שנקבעה לו והודיע שלא יגיע מסיבות משפחתיות. את העונה ההזויה הזו סיימו האדומים עם אנתוני גודס, שבאופן מפתיע לא בחר לברוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully