וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה לא ייאמן": לוקה דונצ'יץ' מנפץ שיא אחר שיא ומשאיר את ה-NBA ללא מילים

כוכב דאלאס נצץ והמשיך את הפתיחה המדהימה, כל המספרים בפנים. וגם: השלשה של סימונס, האקס פקטור של הקליפרס והסוף של פאו גאסול

עריכת וידאו: ליר שפיגלר

בווידאו: החוזים הגבוהים ביותר ב-NBA העונה

ההצגות הנדירות של לוקה דונצ'יץ' גרמו לחובבי ה-NBA להתרגל לילד הפלא הסלובני, לשכוח שהוא בסך הכל בן 20, בעונתו השנייה בלבד בליגה הטובה בעולם, ולקבל את מה שהוא עושה כמובן מאליו. הלילה (בין רביעי לחמישי) סיפק כוכב דאלאס עוד הופעה מופלאה עם 35 נקודות, 10 ריבאונדים ו-11 אסיסטים בניצחון הקליל על גולדן סטייט, וכעת לא ניתן אלא לעצור לרגע, ולהביט על מספריו:

* את הנתונים הללו קבע דונצ'יץ' ב-25 דקות בלבד. בכל תולדות הליגה, אף שחקן לא העמיד טריפל דאבל עם 30 נקודות לפחות בפרק זמן קצר יותר.

* 33 מ-35 הנקודות הללו הגיעו במחצית הראשונה. את הרבע הראשון, למעשה, סיים עם 22 נקודות (7 מ-8 מהשדה), 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים (!), ובכך הפך לשחקן הראשון מאז אלן אייברסון ב-2003 שקולע יותר נקודות, מוסר יותר אסיסטים ומוריד יותר ריבאונדים מהקבוצה היריבה.

* הסלובני ציין את הטריפל דאבל השביעי שלו העונה - הכי הרבה לשחקן ב-14 המשחקים הראשונים של העונה מאז שלאוסקר רוברטסון היו 11 כאלה ב-1961/62.

* רוברטסון גם היה השחקן הצעיר בהיסטוריה שסיפק שני טריפל דאבלים רצופים עם לפחות 35 נקודות - וגם את השיא הזה דונצ'יץ' ניפץ הלילה (אחרי 42 הנקודות מול סן אנטוניו).

* כוכב המאבס הוא השחקן היחיד בליגה שמדורג בטופ 5 גם בעמודת הנקודות (רביעי) וגם בעמודת האסיסטים (שני). בעמודת הריבאונדים, אגב, הוא מדורג 11 - מעל אנתוני דייויס וקריסטאפס פורזינגיס.

* בסך הכל, ממוצעיו עומדים כרגע על 29.9 נקודות, 10.7 ריבאונדים ו-9.4 אסיסטים.

* וכך נראו עשרת משחקיו האחרונים:

"הוא שחקן מיוחד שנמצא בכושר מיוחד", הודה ריק קרלייל. "אין הרבה להגיד מעבר לזה. זה לא חדש, מה שהוא עושה הופך להיות די נורמלי". כשנשאל האם הסלובני ראוי להיות מועמד לתואר ה-MVP אמר: "אני לא רוצה לדבר על פרסים. אבל כן. יש לו שנה פנומנלית".

ג'יי ג'יי בראה נשמע קצת יותר נלהב: "זה לא ייאמן. כולם תהו האם הוא יכול להמשיך ככה, ואני אמרתי, 'אם מישהו שיכול להמשיך ככה, זה הוא'. הוא חכם בצורה בלתי רגילה, קולע טוב וגורם להכל להיראות קל".

"הוא נהנה", סיכם היטב טים הארדוויי את דונצ'יץ' במשפט אחד. "זה הדבר הכי חשוב במשחק שלו - הוא נהנה ומתחרה בשני צידי המגרש. אני כבר לא יודע מה להגיד, אם הוא היה נשאר על הפרקט הוא כנראה היה מגיע ל-50 נקודות".

הג'נרל מנג'ר דוני נלסון ניסה לצנן מעט את ההתלהבות: "משווים אותו לשחקנים גדולים מהעבר וזה טוב ויפה, אבל הוא רק בן 20, הוא רק מתחיל את הקריירה. יש לו עוד דרך ארוכה לעשות, הוא עדיין צריך לנצח ברמה הגבוהה ביותר". גם דונצ'יץ' עצמו עם הרגליים על הקרקע: "אני לא יודע מה להגיד על הסטטיסטיקה, זה כיף לקרוא. אני פשוט נהנה לשחק ומקווה להמשיך לנצח".

אחרי משחקים כאלה, כולנו צריכים להגיד "הללוקה"

בן סימונס סוף סוף קלע שלשה!

אחרי שתי עונות וקצת , 172 משחקים ו-17 החטאות, בן סימונס סוף סוף קלע שלשה ראשונה ב-NBA. זה קרה בניצחון פילדלפיה על ניו יורק, 1,451 יום אחרי השלשה הקודמת של הפורוורד האוסטרלי - אז זה קרה במכללת LSU.

"זה מרגיש טוב לראות שהעבודה שלי מהקיץ משתלמת", אמר סימונס, שהקפיץ את הקהל באולם 8:20 דקות לסיום הרבע הראשון עם צליפה מהפינה. היתה זו הפעם הראשונה בקריירה שלו שהוא בכלל ורק שלשה מהפינה, והפעם הראשונה שהוא זורק שלשה במצב של קאץ'-אנד-שוט (בניגוד ל-16 הזריקות הקודמות, שהגיעו אחרי כדרור).

"זה צעד חשוב", הודה ברט בראון. "זו השלשה הלגיטימית הראשונה שהוא לקח, האחרות היו זריקות בסוף רבעים, דברים כאלה. עבודת הרגליים שלו, הצורה בה התרומם, הביטחון שלו - הוא נראה מצוין".

ג'ואל אמביד הוסיף על חברו: "אנחנו צריכים שיזרוק, זה נהדר לראות אותו זורק ובעיקר קולע. הוא רק יילך וישתפר, אבל זה לא משהו מיוחד, אנחנו רואים את זה קורה באימונים".

"קוואי לאונרד לא נורמלי"

כשלוס אנג'לס קליפרס הצליחה להנחית במהלך הקיץ את קוואי לאונרד ופול ג'ורג', בדיוק על משחקים כאלה היא דמיינה. הלילה, לראשונה העונה, צמד הכוכבים עלו יחדיו על הפרקט והוליכו את הקבוצה של דוק ריברס ל-104:107 דרמטי על בוסטון, אחרי הארכה. ג'ורג' קלע 25 נקודות לצד 8 אסיסטים, לאונרד אמנם הסתפק ב-17 באחוזים רעים (7 מ-20), אבל היה שם ברגעי ההכרעה, עם דאנק אדיר במהלך הרבע האחרון וחסימה ממש על הבאזר, כשמנע את הניסיון של קמבה ווקר לשלוח את המשחק להארכה שנייה.

"נגד רוב הליגה הוא היה מצליח לזרוק", אמר בראד סטיבנס, "אבל הבעיה היא שהבחור הזה לא נורמלי. הוא לא רוב הליגה והוא עשה מהלך גדול כדי לחסום את הזריקה".

אבל עם כל הכבוד לצמד הכוכבים הגדולים, גיבור המשחק היה דווקא פטריק בברלי. בהארכה, כשחלק מהשחקנים נראו עייפים, הוא המשיך להציג הגנה גדולה ועל הדרך גם קלע את השלשה החשובה ביותר במשחק. "הוא ניצח את המשחק עם המאמץ שלו, הריבאונדים, ניהול המשחק. הוא ילד קשוח", אמר ריברס על הרכז שלו. "זה היה ניצחון מגעיל, אבל זה היה יפהפה".

ריברס שיבח את ג'ורג' בעיקר על יכולתו בהארכה, כשהאחרים החלו להתעייף. "הוא פשוט ניצח את המשחק לבד עם המאמץ שלו, הריבאונדים וניהול המשחק.

הדאנק היה אדיר, התיאור שלו בדיוק הפוך

פאו גאסול מתקרב לפרישה

פאו גאסול נחתך מפורטלנד וככל הנראה סיים את קריירת המשחק שלו. אשתקד שיחק שחקן הפנים הוותיק 30 משחקים בלבד בשל פציעות, ואילו העונה לא רשם ולו דקה אחת. כעת מנהל גאסול מגעים עם הבלייזרס על מנת להצטרף לצוות המקצועי של המועדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully