וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בגלל זה הוא הטוב בהיסטוריה": לברון מדהים את ה-NBA אחרי עוד שיא

עם "נוקאאוט ל-30 קבוצות" ו"חיקוי של אופרה ווינפרי", ג'יימס נותן תשובה מוחצת למבקרים ומתחיל לשאול בעצמו: "מי יעצור אותי?". התגובות, המספרים וגם הביקורת שאחרי ההצגה

עריכת וידאו: ליר שפיגלר

מאז פתיחת העונה מראה לברון ג'יימס ערב ערב שהוא עדיין בשיאו, והלילה (בין שלישי לרביעי) מסע התוכחה נמשך עם עוד שיא לאוסף. אחרי שקלע 25 נקודות, הוריד 11 ריבאונדים וחילק 10 אסיסטים בניצחון הלייקרס 107:112 על אוקלהומה סיטי, הפך קינג ג'יימס לשחקן הראשון אי פעם שמגיע לטריפל דאבל מול כל אחת מ-30 הקבוצות בליגה.

ג'יימס אמנם מדורג במקום החמישי "בלבד" בהיסטוריה במספר הטריפל דאבלים עם 86 כאלה לאורך הקריירה - מאחורי אוסקר רוברטסון, ראסל ווסטברוק, מג'יק ג'ונסון וג'ייסון קיד - אבל הוא היחיד שעשה זאת מול כל קבוצה, הוכחה נוספת ליכולות האול אראונד ההיסטוריות שלו.

"ג'יימס השיג טריפל דאבלים לאורך הקריירה בקצב שבו אופרה ווינפרי חילקה מכוניות", כתבו ב-ESPN, וציינו שהעונה לברון נמצא במגמת שיפור בתחום, על אף גילו המתקדם (34): מתחילת העונה הוא רשם חמישה טריפל דאבלים מ-14 משחקים, כולל שלושה רצופים בשלושה משחקי חוץ.

לברון ג'יימס, לוס אנג'לס לייקרס. AP
ממציא את עצמו מחדש מדי שנה. לברון/AP

יש סבירות גבוהה למדי שלברון לא יחזיק בשיא החדש לבד: ראסל ווסטברוק, למשל, כבר רשם טריפל דאבלים נגד 29 קבוצות, וחסר לו אחד רק מול נגד האקסית אוקלהומה סיטי, ששיחק בה כל הקריירה עד שעבר בקיץ ליוסטון. לג'ייסון קיד, לשם השוואה, יש טריפל דאבלים מול 28 קבוצות, והוא מדורג במקום השלישי.

"פרנק ווגל נכנס לחדר ההלבשה ואמר לי 'ברכותיי'. חשבתי שהוא מתבדח על השבעה איבודים שהיו לי", סיפר לברון בחיוך בסיום. "אני באמת לא יודע מה לעשות על זה, זו סטטיסטיקה די מגניבה, ואני שמח בעיקר שהיא גם הביאה ניצחון".

לברון שמר על דיפלומטיות והדגיש שהשיא הושג גם בזכות מי שנמצא סביבו. "החברים שהיו לי לקבוצה קלעו את הזריקות שסידרתי להם, המאמנים שהיו לי העמידו אותי במקומות הנכונים כדי שאקלע...והריבאונדים? את זה השגתי בזכות היכולת לקרוא את המשחק ולהגיב. אני רק מקווה שבמשחקים שהגעתי לטריפל דאבל יש לי יותר ניצחונות מהפסדים. זה הדבר הכי חשוב".

עוד בוואלה!

לברון הגיע לטריפל דאבל מול כל קבוצה, כרמלו קלע 10 והפסיד בבכורה

לכתבה המלאה

"מי יעצור אותי?"

גם חבריו לקבוצה נדהמים מהיציבות של ג'יימס העונה, ואנתוני דייויס, ששבעה מסלי השדה שלו הגיעו כתוצאה מאסיסטים של לברון, אמר ש"לראות אותו עושה את הדברים האלה מול כל קבוצה, זה מדהים. זה הזוי שהוא משחק כל כך הרבה זמן, נמצא בטופ כל כך הרבה שנים, והיה ברור שזה עניין של זמן עד שיסמן וי על כל אחת מהקבוצות. זה ממחיש כמה קשה הוא עובד".

דני גרין הוסיף ש"אתה אפילו לא שם לב שהוא מגיע לטריפל דאבל. הוא עושה את זה כל כך בשקט, כל כך בקלות - כלומר, לא באמת בשקט, אבל כן בקלות. והכל קורה בזמן שהוא הופך את חבריו לקבוצה לטובים יותר, ומחפש אותם כל הזמן".

גם פרנק ווגל הודה שלברון, שמוביל את ה-NBA באסיסטים העונה עם 11.3 למשחק, "הוא משחק כדורסל פנטסטי בתקופה הזו, והוא בטח יגיד שהשיא הזה הגיע בגלל שהוא משחק הרבה זמן, אבל כולנו יודעים את האמת - זה פשוט הישג מדהים. ככה מורידים 30 קבוצות בנוקאאוט. אני לא רואה שום סיבה לחשוב שזה לא יימשך עד סוף העונה, ושהוא יעזור לנו לעשות פלייאוף חזק".

שחקני לוס אנג'לס לייקרס לברון ג'יימס, קנטביוס קולדוול פופ. AP
"אין שום סיבה שזה לא יימשך עמוק אל תוך הפלייאוף". לברון חוגג עם קנטביוס קולדוול פופ/AP

במקרה או שלא במקרה, ג'ייסון קיד, מכונת טריפל דאבלים בדימוס ועוזר מאמן הלייקרס כיום, דווקא ביקר את ג'יימס בסיום. "הוא בירך אותי, אבל גם אמר שהיה לי משחק רע. אני מסכים איתו", סיפר ג'יימס על הדו שיח עם קיד בסיום. "הוא הראשון שמבקר אותי אחרי שיא כזה, ואני אוהב את זה כי הוא אמר דברים כנים ונכונים".

במהלך המשחק, אחרי עוד סל נהדר, נראה ג'יימס מסנן בהתלהבות לכיוון הספסל של הלייקרס: "מי יעצור אותי?", ובאמת נראה בשבועות האחרונים שלברון שוב הפך לכוח בלתי עציר. הממוצעים שלו - 25 נקודות, 11.1 אסיסטים ו-8 ריבאונדים למשחק - מוכיחים זאת.

אפילו באוקלהומה סיטי דיברו בסיום בעיקר על לברון. "בדיוק בגלל זה הוא אולי השחקן הגדול אי פעם", הסביר דניס שרודר, ש-31 נקודות שלו לא הספיקו לת'אנדר. "האבסורד הוא שדווקא עשינו עבודה טובה עליו, אבל הוא כל כך טוב שזה לא מונע ממנו לתרום בכל אספקט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully