וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשני אנגליה קוטלים: "מינוי ז'וזה מוריניו לטוטנהאם - שיגעון מוחלט"

בממלכה מבקרים קשות את צעד ה"קמיקזה" של התרנגולים, חוזרים להכרזה המפוקפקת של מוריניו מהעבר, וחושפים את הקשר הישראלי והשכר הדמיוני - כפול משל פוצ'טינו. התגובות

עריכה: ליר שפיגלר

הכדורגל האנגלי סוער בעקבות פיטורי מאוריסיו פוצ'טינו מטוטנהאם והחלפתו בז'וזה מוריניו. הבוקר (רביעי) הודיעו התרנגולים רשמית על מינויו של מוריניו לאיש החדש על הקווים, וקשרו את עתידם איתו כשהחתימו אותו על חוזה לשלוש וחצי שנים, ככל הנראה ללא אף אפשרות יציאה מצד הקבוצה.

ובעוד שהפיטורים של פוצ'טינו היו באוויר זמן מה והתקבלו בהבנה על ידי הפרשנים בממלכה, מינויו של מוריניו - מאמן שלא בהכרח מתאים ל-DNA של המועדון - נתפס כהפתעה גמורה, ואף לווה בביקורות חריפות.

"למנות את ז'וזה מוריניו למאמן טוטנהאם זה שיגעון מוחלט. הוא ימצוץ את הדם לכל השחקנים, יוציא מהם את החשק וההנאה, ויהרוס את כל מה שמאוריסיו פוצ'טינו בנה במשך שנים", כתב בנחרצות הפרשן הבכיר של "דיילי מייל" איאן הרברט.

בטור של הרברט תואר המהלך של טוטנהאם כ"קמיקזה". "רק לפני 24 שבועות אותה קבוצה הגיעה לגמר ליגת האלופות כשהיא מלאה בביטחון עצמי וברוח לחימה. זה לא קרה סתם כך - פוצ'טינו היה האיש הנכון במקום הנכון, והוא התאים לטוטנהאם כמו כפפה ליד. הוא איש שיחה נעים, אחד שהשחקנים אוהבים למרות התערערות היחסים בתקופה האחרונה - הכי רחוק ממוריניו. טוטנהאם קבוצה שבונה את הכוכבים שלה ומבשלת אותם לאט לאט, ומוריניו פשוט לא מתאים לפילוסופיה הזאת. די לראות כיצד פספס את קווין דה בראונה כדי להבין - יש לו מנימום סבלנות או הבנה לפיתוח של שחקנים".

מנג'ר מנצ'סטר יונייטד ז'וזה מוריניו. רויטרס
"הוא ימצוץ להם את הדם". מוריניו/רויטרס

גם פרשנים אחרים התייחסו למינוי בחשדנות. ג'יימי רדנאפ אמר לרשת "סקיי" ש"ז'וזה יהיה האיש שכולם יבחנו עכשיו בשבע עיניים. מצד אחד הוא מחוסר עבודה, הוא ווינר, יש לו מוניטין נהדר בכדורגל העולמי. אבל האם הוא המאמן המתאים עבור טוטנהאם? אני בספק רב. ז'וזה אוהב לבזבז כסף, דניאל לוי לא, וברור שיהיו ויכוחים ביניהם בעניין הזה. מוריניו גם לא ידוע כאחד שמצטיין בקידום שחקנים צעירים מהסוג שיש בכמויות בטוטנהאם".

מוריניו היה על הכוונת של טוטנהאם במשך זמן רב. כבר בחודש אוקטובר פורסם ב"דיילי מייל" על מועמדותו לטוטנהאם, ובשבועות האחרונים המגעים הואצו. על פי "סקיי", כבר לפני שלושה שבועות, אחרי תיקו 1:1 של טוטנהאם בבית נגד ווטפורד, נשיא התרנגולים דניאל לוי החל לקדם את המגעים עם מוריניו והכין אותו לאפשרות שפוצ'טינו יפוטר. חוץ ממוריניו, רשימת המועמדים שלו כללה גם את יוליאן נאגלסמן, מסימיליאנו אלגרי ותומאס טוכל, אולם "המיוחד" זכה לעדיפות בשל הרקורד המצוין שלו מהעבר.

בסופו של דבר מוריניו אכן קיבל את המשרה - ובתנאים חלומיים. על פי BBC, שכרו השנתי יעמוד על לא פחות מ-15 מיליון ליש"ט - כמעט פי שניים משכרו של מאוריסיו פוצ'טינו. הופעת הבכורה שלו על הקווים תהיה במשחק חוץ נגד ווסטהאם בשבת, וכבר היום הוא יגיע למתחם האימונים ויפגוש את השחקנים לראשונה.

עוד בוואלה!

ז'וזה מוריניו מונה למאמן טוטנהאם: "האיכות כאן מלהיבה אותי"

לכתבה המלאה
שחקני טוטנהאם חוגגים עם הארי קיין (מימין). רויטרס
מוריניו יסתפק בסגל הנוכחי? קיין ומינג סון/רויטרס

ברשת "סקיי" סיפרו על הקשר הישראלי מאחורי השידוך, וטענו כי הכוח המניע מאחורי המהלך המפתיע היה סוכן העל פיני זהבי. "זהבי היה זה ששכנע את דניאל לוי שחסרה לטוטנהאם מנטליות ווינרית, מהסוג שמוריניו יכול להביא". המגעים מעט התעכבו, בין היתר משום שטוטנהאם רצתה לוודא שמוריניו מוכן "להתאים את עצמו לסיטואציה, הן מבחינה תקציבית והן מבחינת סגנון המשחק". המסרים ממוריניו, שהבטיח שהוא מאמין בסגל הנוכחי ולא רואה מקום לשינויים נרחבים בשוק ההעברות, סיפקו את טוטנהאם בסופו של דבר.

מעניין יהיה לבחון כיצד יתקבל מוריניו על ידי אוהדי טוטנהאם. מלבד העובדה שבווייט הארט ליין מעריכים עד מאוד את מאוריסיו פוצ'טינו, וזוכרים היטב אמירה ספציפית של מוריניו ב-2015, אז טען: "מתוך כבוד לצ'לסי, לעולם לא אאמן את טוטנהאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully