וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'וזה מוריניו מונה למאמן טוטנהאם: "האיכות כאן מלהיבה אותי"

הפורטוגלי חתם עד קיץ 2023 ויחליף את מאוריסיו פוצ'טינו שפוטר אתמול: "נרגש מאוד להצטרף למועדון עם כזו מורשת וכאלו אוהדים"

יוטיוב

טוטנהאם הודיעה הבוקר (רביעי) על מינויו של ז'וזה מוריניו למאמנה החדש. הצעד הזה מגיע פחות מ-24 שעות אחרי פיטוריו של מאוריסיו פוצ'טינו והפורטוגלי חוזר לעמוד על הקווים לראשונה מאז שפוטר ממנצ'סטר יונייטד באמצע דצמבר 2018. המאמן בן ה-56 אמר: "אני נרגש מאוד להצטרף למועדון עם כזו מורשת וכאלה אוהדים מסורים. האיכות שיש בסגל ובאקדמיה מלהיבה אותי. מאוד רציתי לעבוד עם השחקנים האלה".

נשיא טוטנהאם, דניאל לוי, הוסיף: "ז'וזה אחד המאמנים המצליחים בכדורגל העולמי. יש לו ניסיון, הוא טקטיקן נהדר ואחד שיכול לתת השראה למועדונים. הוא קיבל כבוד בכל קבוצה בה עבד בעבר ואנחנו מאמינים שהוא יביא אנרגיות ואמונה לחדר ההלבשה".

טוטנהאם היא הקבוצה השלישית של מוריניו באנגליה, בארבע קדנציות שונות. הוא עמד על הקווים של צ'לסי בשנים 2004-2007 ו-2013-2015 ואימן את מנצ'סטר יונייטד ממאי 2016 עד דצמבר 2018. בנוסף הוא אימן גם את בנפיקה, אוניאו לייריה, פורטו, אינטר וריאל מדריד.

המאמן הפורטוגלי זכה באליפות בכל ליגה בה אימן ובסך הכל בשמונה כאלו. בנוסף הוא הצעיד את פורטו וריאל מדריד לזכיות בליגת האלופות ולאורך הקריירה הניף כמות גדולה של תארים נוספים. למרות שאימן בשלל קבוצות, הוא נותר מזוהה עם היריבה העירונית של טוטנהאם, צ'לסי, שבה עמד על הקווים ב-321 משחקים בכל המסגרות.

מאמן מנצ'סטר יונייטד ז'וזה מוריניו. רויטרס
חוזר לאמן, חוזר ללונדון. מוריניו/רויטרס

פוצ'טינו אימן את טוטנהאם במשך קצת יותר מחמש שנים. בעונה הראשונה שלו על הקווים טוטנהאם סיימה במקום החמישי, אבל בארבע הבאות היא לא ירדה מהמקום הרביעי והפכה לחברה קבוצה בליגת האלופות. בשנה שעברה היא אף הגיעה לגמר של מפעל הקבוצות היוקרתי, אבל הפסידה לליברפול.

המאמן הארגנטינאי הפך לאהוב ומוערך וב-293 משחקים תחתיו בכל המסגרות, טוטנהאם רשמה מאזן חיובי של 159 ניצחונות, 62 תוצאות תיקו ו-72 הפסדים. יחד עם זאת, פתיחת העונה הנוכחית הייתה לא טובה וב"דיילי מייל" אף נטען אמש שפוצ' איבד את חדר ההלבשה. הפיטורים של הארגנטינאי עלו על סדר היום כבר לפני כמה שבועות ולבסוף, כשהחרב הונפה, אף אחד כבר לא היה מופתע.

התרנגולים מחזיקים ברצף של חמישה משחקי ליגה ללא ניצחון והם הסתבכו בתחתית הטבלה. בליגת האלופות המצב טוב יותר והם בעמדה מצוינת להעפיל לשמינית הגמר מבית שכולל גם את באיירן מינכן, הכוכב האדום בלגרד ואולימפיאקוס.

עוד בוואלה!

מאוריסיו פוצ'טינו פוטר מתפקידו כמאמן טוטנהאם

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully