וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת ישראל: "היכולת רחוקה מלהספיק כדי להעפיל מהפלייאוף". רז שלמה זומן במקום לואי טהא

17.11.2019 / 12:47

אכזבה אחרי ההפסד לפולין, בלם הפועל תל אביב זומן במקום בלם הפועל ב"ש הפצוע. שחקן: "חייבים לשפר את ההגנה". זהבי הודה: "הופתענו מהלחץ שלהם". וגם: השחקנים שנמצאים במבחן והליגיונרים המסופסלים שעשויים לחזור לארץ

תגובות שחקני נבחרת ישראל אחרי פולין/צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1.

נבחרת ישראל אמנם הפסידה אמש (שבת) לנבחרת פולין 2:1, אך מירב תשומת הלב בנבחרת מופנית לעבר ההעפלה לפלייאוף ליגת האומות ממנו אפשר להעפיל ליורו 2020. בנבחרת היו מרוצים מאוד מההעפלה וקיוו שזו תיתן רוח גבית לקראת המשחק מול הפולנים, אך בפועל שחקניו של אנדי הרצוג הציגו את המשחק החלש שלהם בטורניר עד כה. "היכולת הזאת רחוקה מלהספיק כדי להעפיל מהפלייאוף", אמר אחד השחקנים הבכירים, "אם לא נשפר את משחק ההגנה, שלנו לא נוכל לנצח אף יריבה".

מונס דאבור כובש השער המצמק ניסה להסביר את היכולת החלשה ואמר: "המחצית הראשונה היתה אחת הלא טובות שלנו מזה הרבה זמן. פתחנו לא טוב וכשאתה לא פותח טוב, אתה מאבד את הביטחון". דאבור הוסיף: "המזל שהמחצית נגמרה רק ב-0:1. במחצית שהנייה נראינו יותר טוב ועשינו מאמצים גדולים אבל זה לא הספיק. יש לנו מטרה אחת, אבל זה עדיין מוקדם לחשוב על זה. לא השפיע עלינו שידענו שעלינו לפלייאוף. היינו במוטיבציה לתת הופעה טובה וקרה ההיפך לצערי".

בצוות המקצועי ינסו למצוא פיתרונות למשחק ההגנה החלש, כאשר גורם בנבחרת אמר שלמרות שהרצוג נוטה להישאר עם השחקנים איתם הוא רץ מתחילת הקמפיין, כל שחקני ההגנה הישראליים בסוג של מבחן עד חודש מרץ, אז ייערכו משחקי הפלייאוף. לואי טהא, שסובל מפציעה בשריר הארבע הראשי, שוחרר מהסגל ובמקומו זומן רז שלמה מהפועל תל אביב.

שחקן נבחרת ישראל, מונס דאבור. יוסי ציפקיס
השער שלו המתיק רק במעט את התחושה המרה. מונס דאבור/יוסי ציפקיס

2.

אפרופו שחקנים במבחן. שחקנים בנבחרת טענו שכמה מהלגיונרים עשויים לנסות לחזור לישראל בחודש ינואר, וזאת על מנת לשחק עד מרץ כדי לא לאבד את מקומם בנבחרת. אחד מאלו שאיבדו את מקומם לאחרונה הוא אופיר מרציאנו, שסחט מחמאות אתמול על כמה הצלות מרשימות. "אני חושב שקבלת ההחלטות שלנו הייתה שגויה. היינו צריכים להיות יותר החלטיים ובמחצית השנייה זה השתפר אבל ניקח את הדברים הטובים".

"שיחקנו מול נבחרת טובה שלחצה באנטינסיבות ולא מצאנו פיתרונות במחצית הראשונה. אישית היה לי משחק לא רע. הייתי שם כשהיה צריך אותי אבל כמו כל הנבחרת, הייתי צריך להיות יותר החלטי". על כך שהוא לא משחק בקבוצתו הסקוטית היברניאן, אמר: "זה לא יימשך ככה. כרגע זה המצב. נצטרך להתמודד איתו. במועדון שלי אני אחד השחקנים הבכירים. יש סיבות שלא אפרט שבגללם אני לא משחק וזה לא סיבות מקצועיות. כרבע הנבחרת זו המשימה הכי חשובה עבורי כרגע".

שחקן נבחרת ישראל, ערן זהבי. יוסי ציפקיס
נעצר מול ההגנה הפולנית. ערן זהבי/יוסי ציפקיס

3.

אחרי ששבר את שיא ההבקעות בעונה בליגה הסינית, ערן זהבי אמר שאם היו פורצים לו לחשבון הוואטסאפ היו רואים אלפי הודעות בשלוש השנים האחרונות שמדברות על שבירת השיא הזה. כעת, כך טוענים גורמים המיודדים מאוד עם השחקן, שבשיחות הוואטסאפ מתברר שזהבי כבר סימן שני אתגרים חדשים שאותם יעשה הכל כדי לשבור. האחד הוא מלכות השערים במשחקי המוקדמות, כשהמטרה היא לכבוש לפחות שער אחד ביום שלישי נגד צפון מקדוניה. השני הוא הבעפלה ליורו 2020. זהבי מבין שזו ההזדמנות האחרונה שלו לעשות מה שאף שחקן ישראלי לא עשה בעבר, ולהוביל את הנבחרת לטורניר היורו, מה שייתן לו עוד נקודות זכות רבות בקריירה".

"אין ספק שהמחצית ראשונה לא היתה טובה. הפולנים לחצו חזק והופתענו מהלחץ שלהם ולא מצאנו פיתרונות", אמר זהבי והתפנה לדבר על המטרה האמיתית שהיא הפלייאוף במרץ: "להשיג את המטרה זה לעלות ליורו. היה לנו מזל ודברים הסתדרו ואנחנו בפלייאוף. זו עבודה קשה ונצטרך לדעת לעמוד במבחן הזה. כל משחק אנחנו מבקיעים שער אבל ממוצע ספיגות שלנו גבוה מדי וזה ביקורת על כל משחק ההגנה ולא על ההגנה עצמה".

לשאלה האם הוא לוקח את העלייה ליורו כאתגר הגדול שלו, אמר: "אני מתחיל לתכנן איך אני מגיע מוכן למשחקים ולהגיע בשיא הכושר. יש פגרה באמצע שאצטרך לנוח בה. זו הזדמנות טובה בשבילנו".

אוהד פורץ למגרש במשחק של נבחרת ישראל נגד פולין. יוסי ציפקיס
כמעט גרם להפסקת המשחק. האוהד הפורץ אמש/יוסי ציפקיס

4.

עם כל הכבוד למשחק אמש, בסופו של דבר האירוע המעניין ביותר אתמול על כר הדשא היה הפריצה של שני אוהדים שגרמו לפציעה של שחקן פולני על ידי אחד מהמאבטחים. במשך כמה דקות בנבחרת הייתה חרדה אמיתית שהשופט הפיני יפוצץ את המשחק, מה שהיה עלול לגרור השלכות כבדות. המנהל הטכני וילי רוטנשיינר ירד מיד אל הדשא במטרה למנוע את ההחלטה וניגש למאמן פולין ייז'י בז'צ'ק בבקשה שידבר עם השופט.

"הלכתי לשופט כי חשבתי שלא צריך לעצור את המשחק", סיפר בז'צ'ק בסיום, "אני שמח שזו הייתה ההחלטה". השופט היה משוכנע בתחילה שהאוהד פגע בשחקן, אך כשהבין שזה המאבטח הוא אפשר את המשך המשחק. אותו מאבטח אגב שבר את האף והגיע לשופט כדי שזה יראה ויבין שבאמת הוא זה שבטעות התנגש בשחקן הפולני.

(עדכון ראשון: 6:47)

כל מה שרציתם לדעת לקראת פלייאוף היורו בפודקאסט "הפודיום"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully