וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ומתי מחליפים את הבוסים? על הצוות החדש של הפועל תל אביב

קלינגר הוא המאמן הכי טוב שהפועל תל אביב הנוכחית יכולה להשיג והפועל תל אביב זה הג'וב הכי טוב שקלינגר יכול להשיג כרגע. אורן יוסיפוביץ על המינוי החדש של האדומים ועל הג'וב הייצוגי של משה סיני, שאפילו לא צריך להיות מדהים בתפקיד - רע כמו קודמו הוא לא יכול להיות

ברני ארדוב

בווידאו: המפגש בין משה סיני, יעקב אקהויז וגילי לנדאו לפני שנתיים

ניר קלינגר נפגש עם וילי רוטנשטיינר במשך שעתיים לפני מינוי מאמן לנבחרת ישראל ולמרות שהפגישה ארכה שעתיים המאמן הבין בתוך שתי דקות בערך שהוא לא ייבחר לתפקיד. בראיון לוואלה! ספורט בקיץ שעבר סיפר לי שהסיבה היתה עניין של הגדרה.

"החליטו למנות מנהל טכני לנבחרת", טען, "שים לב למה שאני אומר - טכני, לא מקצועי".

זה עניין של הגדרות, עניתי, והוא אמר: "זה מה שהגדירו - שהוא יתעסק בנבחרות הצעירות ולא תהיה לו נגיעה בבוגרת, למעט עניינים טכניים. 'מנהל מקצועי' זה הרכב, שיטה, מערך אימונים". באותה פגישה, לטענתו, הבין שרוטנשטיינר כן יגלוש לתחום המקצועי וכן יתעסק בבוגרת. "שם הבנתי שזה לא יהיה אני ולא רוני לוי, כי לא רוני ולא אני נסכים להיות עוזרי מאמנים".

שנה עברה, וגם לוי וגם קלינגר עובדים תחת מנהל מקצועי, אבל כמו אז בשיחה עם קלינגר, הכול עניין של הגדרה.

עוד בוואלה!

עידן חדש בהפועל תל אביב: "במצב שנוצר היו חייבים לשנות אווירה ולפתוח דף חדש"

לכתבה המלאה
ניר קלינגר מאמן בית"ר ירושלים. סוכנות ג'יני
הכל עניין של הגדרה. ניר קלינגר/סוכנות ג'יני

משה סיני, מנהל מקצועי. טייטלים לא אומרים כלום היום, לא בעולם התעסוקתי הכללי ולא בכדורגל. כמו שוויקטור חסון התחנן לש"ג מגבעת חלפון שיכניס אותו וכדי לשכנע אמר לו 'נו מה אכפת לך, תהיה ש"ד', ככה לכל תפקיד אפשר להוסיף מילה או אות, להלל או לקלל, להפוך אפסנאי לקצין לוגיסטיקה ואיש מכירות לסמנכ"ל שיווק. אז כשאתם באים לשפוט את המינוי החדש של הפועל תל אביב, משה סיני מנהל מקצועי, ובטח קוצפים - מה לסיני ולניהול מקצועי של כדורגל מודרני, הרי בלי להעליב, האיש מעולם לא עבד בתפקיד הזה כפי שהוא מוכר כיום לאוהדי הכדורגל; מאז שעזב את הפועל הקודרת של הניינטיז, כמנג'ר-שחקן, מאמן ואיך שתרצו לקרוא לזה, עברו 22 שנה; מאז 1999 אימן בקושי שנתיים וחצי בקבוצות. אז מה מידת התאמתו לתפקיד, אתם שואלים?

זהה למידת התאמתו של אוחנה לתפקיד מקצועי בבית"ר ירושלים, למשל. ולכן לא צריך לשפוט את מינוי סיני לפי הטייטל אלא לפי מה שהוא כנראה יהיה, להערכתי: פנים. זה לא אומר שהוא לא יעבוד, לאיש יש מה לתרום, בטח לסגל כזה. אבל הוא לא יהיה ג'ורדי קרויף, אני מקווה בשבילו שלא ינסה להיות בניון. כי יוסי בן 39, שיחק עד העונה שעברה, מכיר את הכדורגל המודרני על בוריו וראה איך מתנהלות קבוצות כדורגל אמיתיות; סיני, אף הוא מגדולי שחקנינו, שיחק בעידן חשוך ניהולית במועדון חשוך ניהולית, יצא רק לבוורן והכדורגל האחרון שראה מקרוב הוא כשחקן צפרירים חולון בליגה ג' בעונה שעברה - הכישרון עדיין שם!

סיני פשוט יצטרך להיות מן נשיא כבוד של אוניברסיטת איידהו, לנסות לחצוץ בין קלינגר לתקשורת, בין קלינגר לקהל, בין קלינגר לבעלים, לספר מור"קים ללקס ואייזן, וגם בתחום הרכישות והמכירות, אם יתערב - למרות חוסר הניסיון שלו, בואו נזכור שהוא לא מחליף בתפקיד את מונצ'י אלא את איציק ניסנוב. הבוס של הפועל אולי איש עסקים ראוי אבל סמכות מקצועית כושלת שאחראי על מינויי קורצקי, מינוי ופיטורי איוניר, מינוי ופיטורי רפואה, מינוי ופיטורי אופיר חיים, מינוי ופיטורי רפואה, מינוי ופיטורי אביטן, מינוי ופיטורי אחמד עאבד, פיטורי ומינוי דמארי - קורות החיים מדברים בזכות עצמם.

כשנפגשתי עם סיני לצילומי הסדרה "מינוס 9" ב-2017 שאלתי אותו למה אף כוכב לא נשאר במועדון, והוא ענה בשאלה: "כמה מנדטים היו פעם למפלגת העבודה - 35? 40? זה הרס עצמי. לקחת משהו שהוא ברמה גבוהה ולנשל את הנכסים שלו". לבעלים האז-חדשים הוא החמיא ופרגן, אמר שהם עושים עבודה יפה, ושהם אוהדי הפועל וזה מה שחשוב. הם אכן אוהדי הפועל, אבל עבודה טובה הם בטוח לא עשו. למזלו של סיני. כי לא בטוח שהוא יבריק בתפקיד, תהיה הגדרתו אשר תהיה, אבל הוא בטוח לא יהיה גרוע כמו קודמו.

המאמן משה סיני בהלוויה של אריק איינשטיין. ברני ארדוב
לא צריך לנסות להיות ג'ורדי קרויף או יוסי בניון. משה סיני/ברני ארדוב

ניר קלינגר, מאמן ראשי. גם אם אתם לא מחובבי ניר קלינגר ולא ממעריצי הקריירה שלו, הוא אובר-קווליפייד להפועל תל אביב הזו ועבור הניסנובים זה הישג להנחית אותו. כמובן שכמו כל מאמן בישראל, האדומים במקרה הטוב במקום החמישי בשרשרת המזון. אבל קלינגר כרגע היה מחוץ ללופ ורצה מאוד לאמן, וזה גרם לו להתפשר על השכר ולהפוך את דרישותיו להגיוניות עבור המועדון שמשלם כרגע כבר לשלושה מאמנים אחרים - וזה רק מה שאנחנו יודעים.

הניסנובים לא הצליחו למנות מאמן אחד שהצליח בקבוצה שלהם מאז הצילו אותה מפירוק, ונראה שהם רחוקים מינוי רע אחד מפירוק נוסף, הפירוק המקצועי הראשון בתולדות הפועל תל אביב - שירדה פעמיים בגלל פירוק ניהולי. לכן קלינגר הוא לא רק מינוי ראוי, הוא המינוי הכי ראוי שיש בנמצא. את הפועל חיפה הוא נטש אבל לפני כן הצליח שם, גם בבנייה וגם מקצועית, ובמועדון התל-אביבי הלחוץ מדי למשקלו - כל מינוי של מאמן צעיר מדי יהיה סתם עוד פקק בדרך לטביעה בתוך הבקבוק. לא בטוח שקלינגר יצליח, אבל יש לו יותר סיכוי מלמועמדים האחרים שהוזכרו.

בלי קשר לניסיון המקצועי שלו על פני היתר שאימנו בהפועל בשנים האחרונות או שהוזכרו לאמן אותה בעידן שאחרי אביטן, יש את כל הקלישאות הנלוות - יחזיק את השחקנים קצר יותר וכל הבולשיט הזה - דבר שאולי יקרה אבל לא מה שיושיע. שוב, אם משאירים את התחום הטקטי בצד, היתרון המהותי האמיתי של קלינגר יהיה בעמידה שלו מול הבעלים, בגב הרחב יותר שכנראה יתנו לו, גם בשיתוף סיני, לעומת כל תינוקות האימון הקודמים. אחרי הכול, כל מתגעגעי-רפואה כמהים בדיוק לתכונה זו שלו - הוא היה קשוח מול הניסנובים, הם משוויצים.

בעלי הפועל תל אביב איציק, שרון ניסנוב. ברני ארדוב
השעון שלהם מתקתק לאחור. הניסנובים/ברני ארדוב

קלינגר היה קונצנזוס מוסכם על פני הבוסים וסיני, וזה די ברור. תודות לטיימינג של הניסנובים משחקיו הראשונים יהיו מול האקס הלוחמני רפואה בקרית שמונה, האקסית הטרייה בית"ר ירושלים והאקסית המיתולוגית מכבי תל אביב. במצב הנוכחי של השחקנים שלו, אם הוא רוצה להוציא נקודות בחודש הקרוב, כדאי לו לשקול לעלות חזרה על סטופקס ולבקש זאת גם מהמנהל החדש שלו.

הניסנובים, בעלים מחליטים. בתוך פחות משנה הספיקו למנות את מאמן העתיד, ואז את המאמן הקודם בעונה, ואז את פריצת העונה שעברה, ואז את זה שלקח גביע לפני שנתיים ואז את מי שהיה מנג'ר הקבוצה בניינטיז. השעון של הניסנובים מתקתק לאחור, והפעם זו לא מטאפורה. קלינגר, סיני, יצליחו יותר, פחות - זה לא משנה. התפקיד הכי נחוץ להפועל תל אביב הוא בוס חדש, ועד שזה לא יגיע, המועדון הזה לא יחזור להיות רלוונטי - בדיוק כמו שהיה בניינטיז. תשאלו את קלינגר וסיני, הם בטוח זוכרים.

העידן שאחרי אביטן, לקראת חיפה-בית"ר: הפודיום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully