וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתף פצועה, ומספרים היסטוריים: הלילה ההרואי של אנתוני דייויס בלייקרס

ה-20-40 המהיר בהיסטוריה, הכי הרבה קליעות מהקו של שחקן הלייקרס, בשורה אחת עם ג'ורדן וקארים: AD הפך ל-MVP של הסטייפלס סנטר אפילו שהיה פצוע, ועכשיו גם לברון מוכן להישען וליהנות

עריכת וידאו: מתן חדד

יכול להיות שאנתוני דייויס צריך לשחק עם כאבים בכתף לעתים יותר קרובות? אחרי שסיפק הלילה (בין שלישי לרביעי) 40 נקודות ו-20 ריבאונדים בפחות מ-31 דקות בניצחון 91:120 של הלייקרס על ממפיס, יש בארצות הברית מי שמוכן להמר על כך.

AD, שהיה בספק למשחק, קיבל אישור להשתתף בו בסופו של דבר ועלה לשחק עם חבישה מיוחדת בכתף שנראה שדווקא שירתה אותו היטב.

זה הסתיים עם שורה סטטיסטית היסטורית, שכוללת את ציוני הדרך הבאים:

* דייויס הזדקק ל-30:34 דקות בלבד כדי להגיע ל-40 נקודות ו-20 ריבאונדים - ובכך הפך לשחקן הכי מהיר בתולדות ה-NBA שמגיע למספר העגול. לשם השוואה, השיאן הקודם היה אלג'ין ביילור, שנזקק ל-33 דקות כדי להגיע ל-40 ו-20 אי שם בינואר 1961.

* נתון נוסף שממחיש את גודל ההישג של דייויס: ה-40-20 הכי מהיר בשנים האחרונות רשום על שמו של ג'ואל אמביד, שבעונה שעברה הגיע לרף אחרי 34 דקות.

* AD הפך גם לשחקן הלייקרס הראשון מאז שאקיל אוניל במרץ 2003 שמגיע ל-40 נקודות ו-20 ריבאונדים במשחק. פרט לשניהם, שחקני הלייקרס היחידים שהשיגו זאת לפני מרכיבים רשימה יוקרתית למדי: אלג'ין ביילור (34 פעמים), ווילט צ'מברליין (5), ג'ורג' מיקן (4) וקארים עבדול ג'באר (2).

* בנוסף, דייויס קבע את שיא כל הזמנים לקליעות עונשין של שחקן הלייקרס במשחק בודד, עם 26 מ-27. באופן מפתיע, השחקן שאותו עקף כדי לקבוע את השיא הוא לא אחר דוויט הווארד, חברו הנוכחי לקבוצה, שקלע 25 פעמים מהקו (מ-39 ניסיונות) במשחק מול אורלנדו ב-2013.

* רק כדי לקבל פרופורציה, דייויס הוא רק השחקן הרביעי אי פעם שקולע יותר מ-25 פעמים מהעונשין במשחק אחד. קדמו לו מייקל ג'ורדן, ווילט צ'מברליין ואדריאן דנטלי.

* בנוסף, דייויס הכניס את עצמו לרשימה יוקרתית נוספת: הוא הלייקר השלישי אחרי שאקיל וקארים שמגיע ל-100 נקודות, 10 חסימות ו-10 אסיסטים בארבעת משחקיו הראשונים בקבוצה.

שחקני לוס אנג'לס לייקרס אנתוני דייויס, לברון ג'יימס חוגגים. AP
נהנים יחד על המגרש/AP
שחקני לוס אנג'לס לייקרס לברון ג'יימס, אנתוני דייויס. AP
נהנים יחד מחוצה לו/AP

ההצגה של דייויס ביססה עוד יותר את מעמדו כשחקן הכי אהוד בסטייפלס סנטר, אולי אפילו יותר מלברון ג'יימס שברגעי הצורך לא נרתע מלהעביר לחברו את השרביט ולשמש על תקן טייס משנה. "AD עדיין לא גירד את התקרה שלו אפילו", אמר לברון על דייויס בסיום. "הוא היה נפלא היום, מדהים בכל הפרמטרים. וזו רק ההתחלה מבחינתו". לברון הוסיף ש"AD עושה הכל בינתיים, הוא מוכן משחק, וברור שהוא עדיין לא ב-100 אחוז".

פרנק ווגל סיפר על דייויס, שזכה לקריאות MVP מוקדמות מהצפוי מכיוון היציעים, ש"במשך כל היום לא היינו בטוחים אם הוא ישחק או לא. האמת היא שהתכוננתי לאפשרות שנשחק בלעדיו".

דייויס, שבשנים האחרונות סבל מכמה פציעות חוזרות, אמר שהאזכור שלו לצד שחקנים כמו שאקיל אוניל, קארים עבדול ג'באר, ווילט צ'מברליין ואחרים, "הוא כבוד עצום. זו חברה נהדרת להיות בה. להיות חלק ממועדון כזה היסטורי ולעשות משהו כמה מיוחד, להיות מוזכר עם אגדות כאלה - זה אומר המון מבחינתי".

עוד בוואלה!

שושלת בטנקינג? השפל המביך והעתיד המעורפל של גולדן סטייט החדשה

לכתבה המלאה

גם קייל קוזמה מצטרף: "AD הוא משהו אחר"

לעת עתה נראה שגם לברון ג'יימס נהנה מהאפשרות להישען מעט לאחור, להוריד קצת רגל מהגז, ולתת לדייויס את להוביל. בדקות הסיום נראה קינג ג'יימס משוחרר מבדרך כלל, והצטרף בהתלהבות רבה לשירת האוהדים בסטייפלס סנטר ששאגו את הקריאה המפורסמת שלו ברשתות החברתיות, "Tacu Tuesday".

"זו הולכת להיות עונה ארוכה, תהליך ממושך - אם אנחנו באמת רוצים להגיע עד הסוף. כדי לצלוח את זה חייבים לעשות קצת כיף. זו כנראה הדרך היחידה", הודה דייויס בהתייחס לסצנות המעט חריגות של לברון.

ג'יימס עצמו הסביר ש"לרגע התעוררתי והבנתי שהיום זה יום שני, היום הוא יום הטאקו, ואנחנו בדיוק מסיימים משחק גדול, אז הכל הסתדר. רק רציתי לתת כבוד לאוהדים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully