וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי תל אביב הביסה את הפועל ירושלים 73:89, הצגה לווילבקין

הקבוצה של עודד קטש הובילה בנקודה בהפסקה, אבל אז החל המופע של הכוכב שעם 13 (!) נקודות רצופות ברבע השלישי (26 בסך הכול) פירק את היריבה הגדולה ושמר את מכבי המושלמת היחידה בליגה. 27 של ג'ייקובן בראון לא מנעו מירושלים הפסד בכורה העונה

סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הצגה של איש אחד. סקוטי ווילבקין/ברני ארדוב

הקלאסיקו הראשון העונה בליגה נצבע בצהוב: מכבי תל אביב הביסה הערב (ראשון) את הפועל ירושלים 73:89 בעזרת הצגה בלתי נשכחת של סקוטי ווילבקין. אחרי שג'ייקובן בראון הוביל את ירושלים ליתרון של נקודה במחצית, ווילבקין יצא לרבע השלישי כמו מלוע של תותח ופירק את היריבה הגדולה עם 13 (!) נקודות רצופות מתוך 26 שהיו לו במשחק. ווילבקין תפר 6 שלשות משבעה ניסיונות ותאמינו או לא, הוא לא היה הקלע המוביל במשחק. ג'ייקובן בראון תפר מנגד 27 נקודות כולל 7 מ-7 מחוץ לקשת, אבל בעוד שבירושלים רק שישה שחקנים קלעו נקודות, ספרופולוס קיבל נקודות מעשרה שחקנים והחדשות המעודדות מבחינתו היו הבכורה המצוינת של טיילר דורסי בליגה.

דורסי, ששיחק לראשונה בליגה, סיים את המשחק הזה עם 15 נקודות (4 מ-7 מחוץ לקשת) והרחיב את הארסנל ההתקפי של מכבי, שנהנית מתקופה מצוינת ותגיע למשחק מול פנרבחצ'ה ביורוליג בתנופה אדירה. מנגד, עודד קטש אומנם נוחל הפסד ראשון ודי מובן, אבל צריך לתת את הדעת על תצוגת הנפלת ההגנתית של הקבוצה שלו שאפשרה לירושלים לקלוע 34 נקודות רק ברבע השלישי.

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הקבוצה שלו בכושר נהדר. ספרופולוס/ברני ארדוב

קלעו למכבי תל אביב: סקוטי ווילבקין 26 נקודות (8 מ-11 מהשדה, 6 מ-7 לשלוש) ו-5 אסיסטים, טיילר דורסי 15 (4 מ-7 לשלוש), עומרי כספי 13, 5 ריבאונדים ו-5 איבודים, טאריק בלאק 7 ו-10 ריבאונדים, נייט וולטרס 7 ו-5 אסיסטים, ג'ייק כהן 5, אות'לו האנטר 4 ו-8 ריבאונדים, ג'ון דיברתולומאו 4, דני אבדיה 4, יובל זוסמן 4 ו-5 ריבאונדים.

קלעו להפועל ירושלים: ג'ייקובן בראון 27 נקודות (9 מ-14 מהשדה, 6 מ-6 לשלוש), ג'יימס פלדין 18, טיישון תומאס 14, סולימאן בריימו 8, טרנט לוקט 3, תמיר בלאט 3 (1 מ-7 מהשדה) ו-5 אסיסטים. נמרוד לוי (18:57 דקות), בר טימור (12:01), עידן זלמנסון (08:57) שותפו, אך לא קלעו.

עוד בוואלה!

בין דני לתני: כמעט שיא שייזכר מערב אחד נשכח של מכבי תל אביב

לכתבה המלאה
אוהדי מכבי תל אביב עם הפועל ירושלים. שלומי גבאי
אווירה נהדרת ביציעים. אוהדי מכבי תל אביב והפועל ירושלים/שלומי גבאי

רבע 1

המארחת פתחה את המשחק הזה טוב יותר עם שלשה של וולטרס ולאחר מכן סל ואסיסט של ווילבקין לזוסמן שקבע 2:7 מהיר. אלא שירושלים יצאה מההלם עם שתי שלשות של פלדין שקבע יתרון ראשון לאורחת, 9:10 כשאנחנו שש דקות מהפתיחה. מכבי החזירה לעצמה את היתרון בזכות נייט וולטרס, אבל אז עודד קטש הכניס את האס שלו ג'ייקובן בראון שעם שתי שלשות ואסיסט לפלדין הוביל ריצת 2:8 ויתרון 13:18 לאורחים. ג'ייקובן הספיק להוסיף עוד סל לפני סוף הרבע שהסתיים ב-13:20 מרשים לאדומים.

ג'ייקובן בראון מול ג'ון דיברתולומאו הפועל ירושלים מול מכבי תל אביב. ברני ארדוב
בלתי עציר. ג'ייקובן בראון מול ג'ון דיברתולומאו/ברני ארדוב

רבע 2

ההפגזה של ג'ייקובן נמשכה גם ברבע השני עם שלשה שלישית שקבעה יתרון שיא של 16:25, אבל כאן מכבי אמרה די והתנפלה על ירושלים עם ריצת 0:11 משוגעת בשתי דקות, אותה הוביל טיילר דורסי שקלע שני סלים רצופים והוסיף נקודה מהקו. אבל מכבי פשוט לא ידעה איך עוצרים את ג'ייקובן בראון שפשוט היה בלתי ניתן לעצירה. הגארד הנפלא תפר שלשה רביעית מארבעה ניסיונות והוסיף שלוש נקודות במהלך של סל ועבירה כדי לקבוע 29:35 ולהעלות את מאזנו ל-17 נקודות ב-10 דקות (!).

סקוטי ווילבקין מכבי תל אביב. ברני ארדוב
התפוצץ ברבע השלישי. סקוטי ווילבקין/ברני ארדוב

רבע 3

הרבע השלישי עמד בסימן מכבי תל אביב, או יותר נכון סקוטי ווילבקין. הכוכב של הצהובים פשוט התפוצץ עם 13 נקודות רצופות, כולל שלוש שלשות והוביל ריצת 2:12 כדי להעניק לצהובים יתרון שיא של 44:55. מכבי פשוט סירבה לעצור ומשחק שהיה צמוד, הפך להצגה של הצהובים. טיילר דורסי קלע עוד שלשה ובלאק מקרוב העלה את רף הנקודות של מכבי ברבע הזה ל-30. פלדין קלע שלשה עם המון מזל וג'ייקובן קלע לראשונה מהקו ברבע השלישי כדי לקבוע 68:53 לצהובים כשנותרו 24 שניות לסיום הרבע. ספרופולוס הכניס את ווילבקין להתקפה האחרונה, אבל דיברתולומאו סחט עבירה וקלע. ג'יימס פלדין קלע עם הבאזר ובסיום הרבע: 55:70 מוחץ למכבי תל אביב שמנצחת 18:34 ברבע הזה.

עומרי כספי מכבי תל אביב מול טיישון תומאס הפועל ירושלים. ברני ארדוב
עומרי כספי בפעולה/ברני ארדוב

רבע 4

ירושלים עשתה מאמץ אחרון לעשות קאמבק ברבע הרביעי וצימקה עד 72:61, אבל אז סקוטי ווילבקין נכנס ומיד עשה מהלך שלוש נקודות עם סל ועבירה. אבדיה ודורסי עם עוד שלשה השלימו ריצת 1:8 והטיסו את מכבי ליתרון 62:80. ווילבקין האיום תפר עוד שלשה כדי להעלות את מאזנו ל-26 נקודות. ירושלים נראתה אומללה בדקות האלו ורק רצתה שהמשחק ייגמר. ווילבקין יצא לקול תשואות הקהל וירושלים ניצלה את זה כדי לצמק מעט את הפיגור ובסיום: 73:89 גדול למכבי תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully