וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם דיוויד בלאט היה הולך לווריירס, ייתכן שהיום היה אחד המאמנים הטובים ב-NBA"

העיתונאי האמריקאי טרי פלוטו סקר את את הקריירה "יוצאת הדופן" של בלאט אחרי שרמז על פרישה מאימון: "אחרי הפיטורים מקליבלנד, ב-NBA חששו שיש משהו בעייתי אצלו"

עריכת וידאו: מתן חדד

לאחר שסיים את דרכו באולימפיאקוס, רמז בשבוע דיוויד בלאט שהוא עשוי לשים לקריירת האימון שלו סוף. בקריירה של המאמן הישראלי המצליח היו לא מעט צמתים, אבל לנצח כנראה שלא תהיה ברירה אלא לתהות מה היה קורה אילו היה מעדיף לשמש כעוזר מאמן בשושלת שנבנתה בגולדן סטייט, ולא כמאמן ראשי בקליבלנד של לברון ג'יימס.

זו בדיוק היתה התהייה של טרי פלוטו, עיתונאי שסיקר בשנים האחרונות את הקאבלירס. לטענתו, בלאט כבר הסכים בקיץ 2014 להצעה להיות עוזרו המוביל של סטיב קר בווריירס, אלא שאז הגיע הטלפון מקליבלנד שהפך את התמונה.

שלושה שבועות לאחר מכן שב לברון ג'יימס הביתה - ואז הכל השתנה.

"אף פעם לא היית לוקח לקבוצה שרוצה לנצח עכשיו, עם שחקן כמו לברון, את דיוויד בלאט", אמר פלוטו. "הם חשבו שתהיה להם קבוצה צעירה יותר לבנות עם בלאט. ללברון אין מצב רוח לאיזה מאמן שהגיע מישראל ורוסיה וכל מיני מקומות, ובלאט לא עזר לעצמו. הוא כעס כשאמרו שהוא רוקי והשחקנים כלל לא נקשרו אליו. זו היה מקרה קלאסי של התנגשות תרבויות".

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס עם לברון ג'יימס. AP
חיבור שלא יכול היה להצליח. בלאט ולברון/AP

על אף ההתנגשות המדוברת, בלאט ולברון בכל זאת הצליחו להגיע לגמר ה-NBA, שם פגשו את קר והווריירס, ונכנעו. "לברון ואחרים התלוננו על דקות המשחק שלהם ודברים אחרים", כתב העיתונאי על סוף דרכו של הישראלי. "בלאט התראיין לכמה משרות אימון אחרות, אבל קבוצות חששו שמשהו ממש לא בסדר אם פיטרו מישהו שהשיג מאזן של 40:83. הוצעו לו כמה משרות של עוזר מאמן, אבל הוא סירב".

וכאן מגיע פלוטו לחלק המעניין של דבריו. "לדעתי, אם הוא היה הולך לגולדן סטייט, הוא היה יושב לצד קר ומנצח את קליבלנד בגמר. ואז, כשקר נעדר מחלקים ארוכים של העונה אחרי הניתוח בגב, בלאט היה המאמן הזמני. ואולי היינו מדברים עליו כאחד המאמנים הטובים ב-NBA. לא היה לו סיכוי. זה כמו שאתה עובד איפשהו, אתה עושה עבודה טובה ואז מבין שאתה במקום הלא נכון. איש המפתח לא יאהב אותך לא משנה מה תעשה ובסופו של דבר אתה מפוטר. היתה לך קריירה טובה אבל אתה עדיין תוהה, 'אם הייתי מקבל את המשרה בנסיבות אחרות, מעניין מה הייתי יכול לעשות'".

אכן, מעניין.

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס עם סטיב קר מאמן גולדן סטייט ווריירס. רויטרס
מה היה קורה אילו... בלאט וקר בגמר 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully