וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלישי בליגת האלופות: אדן הזאר ישפר את המספרים העגומים?

הבלגי יודע שעליו להשתפר, בספרד הראו בדיוק כמה חלשים המספרים שלו מתחילת העונה. אולי מול ברוז' (19:55, ספורט 5) זה ייראה אחרת. פרישיץ' מזהיר את באיירן מפני טוטנהאם, סולומון בסן סירו, גרינפלד ישפוט את אתלטיקו

עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: ליאונל מסי שחקן השנה של פיפ"א

ליגת האלופות תשוב הערב (שלישי) לפעילות עם משחקי המחזור השני בבתים א'-ד'. במוקד יעמוד המפגש בין טוטנהאם לבאיירן מינכן, כשריאל מדריד תנסה להשיג ניצחון ראשון על חשבון קלאב ברוז' ואילו מנור סולומון יגיע עם שחטאר דונייצק לסן סירו כדי לפגוש את אטאלנטה.

אדן הזאר שחקן ריאל מדריד במסיבת עיתונאים. רויטרס
יודע שמצפים ממנו ליותר. אדן הזאר/רויטרס

בית א'

ריאל מדריד - קלאב ברוז' (19:55, ספורט 5)

מפגש ראשון בין הקבוצות מאז 1976/77, אז קלאב ברוז' עלתה עם 0:2 ביתי אחרי 0:0 במשחק הראשון שנערך בכלל במלאגה. ריאל מדריד חייבת ניצחון אחרי התבוסה 3:0 בפריס במחזור הפתיחה, ומגיעה אחרי התיקו המאופס בדרבי ושלושה משחקים ללא ספיגה (לראשונה בעידן זינדין זידאן). הבלאנקוס עדיין לא הפסידו בליגה הספרדית וכך גם היריבה הבלגית שמחזיקה במאזן נקי מהפסדים בכל המסגרות העונה. נאצ'ו צפוי להמשיך כמגן שמאלי אצל זידאן, כשמרסלו ופרלאן מנדי עדיין מתאוששים מפציעות. לוקה מודריץ' עשוי לחזור להרכב וגם ויניסיוס עשוי לקבל עדיפות על פני גארת' בייל.

"זה נכון שמצפים ממני להרבה, גם אני מצפה מעצמי להרבה", אמר אמש אדן הזאר במסיבת העיתונאים. "אני יודע שאני יכול להשתפר, תמיד תהיה ביקורת - גם שלי כלפי עצמי". בספרד ניסו לכמת את יכולתו של הבלגי למספרים: בארבעה משחקים (266 דקות) בעט ארבע פעמים בלבד לשער - בעיטה אחת למשחק; הכניס שני כדורים מסוכנים בלבד לרחבה; ודייק ב-82 אחוז ממסירותיו. כמו כן, הוא ניסה רק 12 דריבלים, והצליח רק בשמונה מתוכם.

לשם השוואה, בפרמיירליג אשתקד בעט 2.5 פעמים לשער ודייק ב-84 אחוז ממסירותיו. בליגה האירופית, בה שיחק ארבעה משחקים (כמו העונה בריאל מדריד), כבש שני שערים, בישל פעמיים, דייק ב-87 אחוז ממסירותיו וביצע 4.5 דריבלים למשחק. וכמובן שמתחת לכל אלה יש את המספרים החשובים ביותר: אפס שערים, אפס בישולים עד כה, לעומת שבעה שערים בשני בישולים בצ'לסי באותה נקודת זמן אשתקד.

גלאטסראיי - פריס סן ז'רמן (22:00, ספורט 5 גולד)

מעודדת מחזרתו של קיליאן אמבפה למגרשים, אלופת צרפת תגיע להר הגעש באיסטנבול במטרה לצאת ממנו עם מאזן מושלם ולעשות עוד צעד לשלב הבא. אמבפה, שבישל לניימאר את שער הניצחון בבורדו ביום שבת, צפוי לפתוח לאור החיסורים של ניימאר המורחק ואדינסון קבאני ואריק מקסים שופו-מוטינג הפצועים. מאורו איקרדי ישולב ככל הנראה כמחליף. גלאטסראיי ניצחה את פריס סן ז'רמן בשתי הפעמים היחידות שאירחה אותה (2:4 בגביע המחזיקות ב-1996/97 ו-0:1 בשלב הבתים של ליגת האלופות ב-2000/01) והיא לא הפסידה בבית לקבוצה צרפתית מאז ה-2:0 למונאקו ב-1993, אבל היא ללא ניצחון בשמונת משחקיה האחרונים באירופה. גלא בונה על הניסיון של שחקניה, ששמונה מהם שיחקו בליגה הצרפתית, ובראשם רדאמל פלקאו שגם לקח אליפות עם מונאקו על חשבון פ.ס.ז'.

קיליאן אמבפה שחקן פריס סן ז'רמן. GettyImages
הפעם ניימאר לא יהיה לצדו. קיליאן אמבפה/GettyImages

בית ב'

טוטנהאם - באיירן מינכן (22:00, ספורט 5 פלוס)

יותר מ-35 שנה חלפו מאז המפגש הקודם בין הקבוצות, אז טוטנהאם ניצחה 0:2 בבית בסיבוב השלישי של גביע אופ"א אחרי הפסד במינכן והמשיכה כל הדרך עד לזכייה בתואר. למרות הניצחון הדחוק על סאות'המפטון בשבת, סגנית אלופת אירופה נמצאת בתקופה לא טובה, שכללה איבוד יתרון של שני שערים ביוון, הפסד ללסטר סיטי אחרי יתרון והדחה מגביע הליגה בידי קולצ'סטר הקטנה. טוטנהאם יכולה להתנחם בעובדה שניצחה בכל ארבעת מפגשיה האחרונים עם יריבות מגרמניה, אלא שכל הניצחונות הללו היו על דורטמונד. באיירן מינכן, לעומת זאת, עלתה בסוף השבוע לפסגת הבונדסליגה ועדיין לא הפסידה העונה, כשרוברט לבנדובסקי כבש בכל שמונת המשחקים האחרונים (10 שערי ליגה, אחד בגביע ואחד בליגת האלופות). דייויד אלאבה צפוי לחזור אצל הבווארים, בעוד לאון גורצקה עדיין פצוע

"זה מבחן טוב עבורנו", אמר איבן פרישיץ' הקרואטי, שהגיע לבאיירן בקיץ. "אלה שחקנים רציניים, מתחרים אמיתיים, ואם אתה לא מרוכז מולם במשך 95 דקות, הם ינצחו אותך. נצטרך להשאיר הכול על המגרש כדי לצאת משם עם משהו".

הכוכב האדום בלגרד - אולימפיאקוס (22:00)

מוליכת הליגה היוונית לא הפסידה ב-28 משחקיה האחרונים (כולל משחקי ההכנה) מאז 28 בפברואר, ואחרי שחזרה מפיגור 2:0 ל-2:2 מול טוטנהאם, תרצה לשמור על הרצף גם בסיום הביקור במרקאנה בבלגרד. הכוכב האדום ניצחה בעונה שעברה את ליברפול 0:2 בבית וגם סחטה 0:0 מנאפולי, והביתיות פעלה לטובתה גם בעבר מול קבוצות יווניות, עם חמישה ניצחונות בחמישה מפגשים. מילאן פאבקוב עדיין בספק אצל המארחת, בעוד הארגנטינאי מתאו גרסיה כשיר וצפוי לחזור להרכב. אולימפיאקוס חסרה כמובן את הקפטן קוסטאס פורטוניס שיחזור רק בסביבות מרץ 2020.

איבן פרישיץ' שחקן באיירן מינכן. GettyImages
מזהיר את חבריו מפני טוטנהאם. איבן פרישיץ'/GettyImages

בית ג'

אטאלנטה - שחטאר דונייצק (19:55, ספורט 5 לייב)

משחק בית היסטורי לקבוצה מברגמו בליגת האלופות, אבל לצערה היא צריכה לקיים אותו בסן סירו. אטאלנטה הושפלה בהופעת הבכורה שלה בשלב הבתים עם רביעייה בזאגרב, אבל התאוששה יפה בליגה עם שני ניצחונות חוץ 0:2 על רומא ו-1:4 על ססואולו) שהקפיצו אותה למקום השלישי. שחטאר עדיין מושלמת בליגה האוקראינית אחרי תשעה מחזורים ורוצה נקודות ראשונות אחרי שהובסה גם היא לפני שבועיים (3:0 על ידי מנצ'סטר סיטי). מנור סולומון פתח ובישל ב-0:4 על וורסקלה בשישי והפעם ימתין ככל הנראה על הספסל.

מנצ'סטר סיטי - דינמו זאגרב (22:00)

אלופת אנגליה כבשה 19 שערים בארבעת משחקי הבית הקודמים שלה בליגת האלופות, יש לה כבר 27 שערי ליגה העונה בשבעה מחזורים, ואת קצב ההבקעה הזה היא תנסה להמשיך מול דינמו זאגרב. פפ גווארדיולה הודיע במסיבת העיתונאים כי כל שחקניו כשירים (כמובן פרט לבלמים אמריק לאפורט וג'ון סטונס שפצועים כבר תקופה) והדגיש: "אני רוצה לזכות בליגת האלופות, אבל גם אם לא, זה לא ישנה את חיי. לא אהרוג את עצמי בגלל זה". הקרואטים חגגו במחזור הקודם על חשבון אטאלנטה את הניצחון הראשון שלהם אחרי 11 הפסדים רצופים בשלב הבתים וצפויים להמשיך עם אותו הרכב, אלא אם הצרפתי קווין תאופיל קתרין לא יוכל לשחק ואז אריאן אדמי המקדוני יוזז אחורה לעמדת הבלם.

שחקן שחטאר דונייצק מנור סולומון מול שחקן מנצ'סטר סיטי ראחים סטרלינג. AP
ירשום הופעה שנייה בליגת האלופות? מנור סולומון מול ראחים סטרלינג לפני שבועיים/AP

בית ד'

יובנטוס - באייר לברקוזן (22:00, ספורט 5)

כריסטיאנו רונאלדו הבקיע 26 שערים ב-24 משחקים מול קבוצות גרמניות, וינסה לשפר את המאזן אחרי שנותר מתוסכל ב-2:2 הדרמטי מול אתלטיקו מדריד במחזור הפתיחה. לברקוזן, שהתאוששה מההפסד המפתיע ללוקומטיב עם שני ניצחונות ליגה, לא ביקרה בטורינו מאז שלב הבתים של עונת 2001/02. אז היא הובסה 4:0 על ידי יובנטוס, אבל בכל זאת סיימה ראשונה והמשיכה עד לגמר. מאוריציו סארי מתלבט בין פאולו דיבאלה לגונסאלו היגואין בהתקפה, כשהשוער וויצ'ך שצ'סני והמגן אלכס סנדרו ישובו ל-11.

לוקומטיב מוסקבה - אתלטיקו מדריד (22:00)

אף אחד לא האמין שאחרי המחזור הראשון יהיו אלה דווקא הרוסים שיתייצבו בפסגת הבית. לוקומוטיב הפתיעה את לברקוזן בחוץ וכעת רוצה להדהים גם את אתלטיקו ולהמשיך לטרוף את הקלפים. הקולצ'ונרוס סיימו בתיקו מאופס בדרבי ולא ספגו בשלושה מחזורים ברציפות, אבל ניצחו רק פעם אחת בחמשת המשחקים האחרונים בכל המסגרות. ויטולו נפצע מול ריאל ואנחל קוראה עשוי להחליפו בהרכב, כשאלברו מוראטה יחזור לסגל אחרי שריצה עונש הרחקה בדרבי וינסה לשמור על המאזן נטול ההפסדים של קבוצתו על אדמת רוסיה (ארבעה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו). את המשחק ינהל השופט הישראלי אוראל גרינפלד, לו יהיה זה משחק שלישי במסגרת שלב הבתים של ליגת האלופות, אחרי ששפט בעונה שעברה את א.א.ק אתונה מול בנפיקה וגם את ריאל מדריד מול ויקטוריה פלזן. רועי חסן ועידן ירקוני יהיו עוזריו, רועי ריינשרייבר ישמש כשופט רביעי.

כריסטיאנו רונאלדו שחקן יובנטוס. רויטרס
מחכה לשער ראשון העונה בליגת האלופות. כריסטיאנו רונאלדו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully