וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעמדו של איביץ' מתחזק: "גולדהאר נותן לו גיבוי כמו שנתן לקרויף"

29.9.2019 / 6:08

המניה של מאמן מכבי תל אביב יציבה מאי פעם אחרי הניצחון הגדול בטדי: "מיטש נותן לו יד חופשית, הכישלון באירופה לא שינה דבר". יונתן כהן "הפנים את המסר", אופואדו חוגג את "הנקמה", ומהי הבשורה של גולסה וניקוליץ'?

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

בווידאו: התגובות ל-0:4 של מכבי תל אביב על בית"ר

עיקרי הדברים

- מעמדו של איביץ' מתחזק: "גולדהאר נותן לו גיבוי כמו שנתן לקרויף"

- במכבי תל אביב מרוצים מהקאמבק של יונתן כהן: "הוא הבין את המסר"

- אופואדו במשחקו הטוב במדי מכבי תל אביב: "באנו כועסים, במטרה לנקום"

- בקבוצה בטוחים: גולסה וניקוליץ' ישדרגו את הקבוצה בצורה משמעותית

seperator

1. מעמדו של איביץ' מתחזק: "הוא מקבל גיבוי כמו ג'ורדי"

הרבה מהיוקרה של ולאדן איביץ' היתה מונחת אמש (שבת) על הדשא בטדי. את הלחץ שבו היה נתון, אפשר היה להרגיש במסיבת העיתונאים ביום חמישי האחרון בקרית שלום. מאמן מכבי תל אביב מאס בביקורת כלפי צורת המשחק של קבוצתו והזכיר שהוא והשחקנים שלו עדיין במקום הראשון. כמו שהוא לא יכול היה לסבול את ההפסד בגמר גביע הטוטו ביום שלישי, כך גם לא הצליח להתמודד בנונשלנטיות עם השאלות על ההדחה של יונתן כהן ואלירן עטר מהסגל למשחק מול מכבי חיפה במחזור הקודם.

עם כל המטען הזה עלה אתמול איביץ' לירושלים והוא יכול היה להפסיד את כל הקופה. כבר בהרכב שהעלה הורמו הרבה גבות. רוסלן ברסקי לא היה טוב בגביע הטוטו ובכלל הוא בקושי שיחק העונה. את המערך של חמישה שחקני הגנה שהצליח לו מול מכבי חיפה הוא זנח לטובת ארבעה בקו האחורי וזה היה מאוד מסוכן. גם הפציעה של דור מיכה והעובדה שצ'יקו אופואדו עוד לא נתן משחק אחד טוב העונה עד אתמול, הפכו את המשימה ליותר מדי קשה. אבל איביץ' ירד אמש מטדי לתל אביב כמנצח הגדול וכמי שממשיך לבצר את מעמדו האיתן גם כך במכבי תל אביב.

"אתם צריכים להבין, ולאדן איביץ' מאוד חזק במכבי תל אביב", אמר אמש גורם במכבי תל אביב. "שום דבר מהחוזק שלו לא נפגע בעקבות הכישלון באירופה ומיטש גולדהאר נותן לו יד חופשית לעשות מה שהוא מבין לנכון. הוא מאחוריו בכל החלטה והגיבוי שלו זהה לזה שקיבל בזמנו ג'ורדי קרויף. עכשיו כשגם יחזרו שחקנים מפציעות כמו ניקוליץ', גולסה ואחרים, תהיה תחרות אדירה על ההרכב ועל הסגל וזה מה שאמור לתת למכבי תל אביב את היתרון בעונה הזו".

עוד בוואלה!

ולאדן איביץ': "אנחנו עדיין רק ב-60% מהיכולת שלנו"

לכתבה המלאה
ולאדן איביץ' מאמן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
גולדהאר סומך עליו בעיניים עצומות. איביץ'/יוסי ציפקיס

2. הקאמבק של יונתן כהן

איביץ' לא אהב ששחר פיבן כונה לפני שבוע הבייבי שלו. אבל גם אם הסרבי יברח מתיאורים, יונתן כהן עונה בהחלט להגדרה הזו. כהן התעקש בעונה שעברה להישאר ולא לעבור בהשאלה לשום קבוצה. מתן חוזז עזב בהשאלה, אבל כהן דחה את האפשרות ונשאר להילחם על הלגיטימיות שלו. איביץ' זיהה אותו וטיפח אותו. כששלח אותו לפני שמונה ימים ליציע, זו היתה רעידת אדמה עבור השחקן ועבור משפחתו. אביו כדורגלן העבר מיקי כהן שעוסק עד היום בחינוך שחקנים צעירים, גיבה לגמרי את איביץ'. ליונתן כהן לא נשאר דבר מלבד לקחת בחזרה את מה שהוא איבד. ואיביץ' נתן לו. בניגוד לאלירן עטר שנשאר על הספסל בגביע הטוטו ואמש, כהן פתח בשני המשחקים בהרכב. בגמר הטוטו היה פושר. אמש היה במיטבו. הזכיר מאוד את השחקן של העונה שעברה. תרם התקפית והגנתית. בישל לצ'יקו אופואדו את השער הראשון, כבש נפלא מכדור עונשין את השני.

זה מה שאיביץ' רוצה לקבל ממנו ואם כהן יהיה שם בשביל מכבי תל אביב, כמו שאיביץ' מצפה, הוא יהיה באנקר כי זה מה שמכבי תל אביב מחפשת. "יונתן הבין את המסר היטב", אמרו אמש שחקנים במכבי תל אביב. "הוא בחור סופר אינטליגנטי והוא הבין מה הוא צריך לעשות. הוא יודע שהמאמן אוהב אותו ושההדחה מהסגל היתה כדי לזעזע אותו. מכאן הוא צריך לשמור על יציבות".

יונתן כהן שחקן מכבי תל אביב חוגג עם הקהל. יוסי ציפקיס
בניגוד לעטר, הוא הבין את המסר של איביץ'. יונתן כהן חוגג/יוסי ציפקיס

3. המשחק של צ'יקו אופואדו

צ'יקו אופואדו לא היה נשאר במכבי תל אביב לולא מגבלות הפייר פליי. אחרי עונה פושרת מאוד, היו מוצאים דרך להיפרד ממנו אם אפשר היה לבזבז כספים. אבל המחשבה שהוא גם יקבל 400 אלף יורו לעונה כפיצוי וגם מכבי תל אביב תצטרך להביא שחקן נוסף במקומו, השאירה את הניגרי שרשם אמש את משחק חייו. "באנו רעבים וכועסים במטרה לנקום על ההפסד בגביע הטוטו", סיפר בתום המשחק החלוץ הניגרי שגם אמש נראה מאוד לא מדויק ואיבד הרבה כדורים, אבל גם כבש צמד, בישל, והטריד את בלמי ומגני בית"ר בלי הפסקה. אופואדו הוא לא הזר ההתקפי הכי טוב שנחת במכבי תל אביב ולבטח לא החלוץ שמכבי תל אביב קיוותה לקבל, אבל בעונה כזו כשהוא יודע שחוזהו מסתיים, הוא מבין שזה הזמן ללחוץ על דוושת הגז ולהתפרע כדי לבנות לעצמו את החוזה לעונה הבאה - לא חשוב היכן ישחק.

שחקן מכבי תל אביב, צ'יקו אופואדו. יוסי ציפקיס
נקמה. אופואדו/יוסי ציפקיס

4. למרות התבוסה: הלקחים של מכבי תל אביב

אז "מכבי תל אביב נמצאת ב-60 אחוז מהפוטנציאל שלה" על פי הקביעה של איביץ' ובכל זאת היא מובילה את הטבלה אחרי שניצחה שתיים מהטובות בליגה, מכבי חיפה ובית"ר ירושלים. "סיימנו את כל מה שאפשר היה לבנות ולהביא", אמרו אמש במכבי תל אביב. "עכשיו זה הזמן של איביץ' והשחקנים ואנחנו סומכים על המאמן שיוליך גם העונה את הקבוצה לאליפות".

שחקני מכבי תל אביב חוגגים. יוסי ציפקיס
"סיימנו עם כל מה שאפשר היה לבנות ולהביא". מכבי תל אביב חוגגת/יוסי ציפקיס

5. ניקוליץ' וגולסה חזרו: "ירימו את רמת האימונים"

לא פחות מהניצחון הגדול אמש, לוקחים איתם במכבי תל אביב את הדקות של אורוש ניקוליץ' ואייל גולסה. חודשים ארוכים חיכו במכבי תל אביב לשניים. גם אם לא נשמר להם מקום בטוח בהרכב, מדובר בשני שחקנים שאמורים להרים מעתה את רמת האימונים בקרית שלום ולפתוח את התחרות על הסגל וההרכב להיות עוד יותר מאתגרת. "החזרה של ניקוליץ' וגולסה תעשה טוב למכבי תל אביב", אמרו אמש בקבוצה. "הרבה זמן חיכו לשניהם וזה נפל לאיביץ' כמו בינגו להכניס אותם בתוצאה כזו גבוהה. לא היה תסריט יותר מושלם מזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully