וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב מתחילה להפנים: הבעיות עמוקות, ובינתיים אין פתרון

25.9.2019 / 6:51

החלוצים לא כובשים, הקשרים לא מייצרים מצבים, המחליפים לא מנצלים את הצ'אנסים, ו"כמה שלא מנסים להילחם בירידה ברמה, זה לא הולך". מכבי תל אביב מתחילה להכיר בגודל הבעיה שלה העונה: "צריך לשים את הדברים על השולחן - אנחנו פחות טובים"

צילום ועריכה: קובי אליהו

בווידאו: התגובות אחרי גמר גביע הטוטו

עיקרי הדברים

- אחרי ההפסד בגמר גביע הטוטו, במכבי תל אביב מבינים: הבעיות עמוקות

- השחקנים מודים: "כמה שלא מנסים להילחם בירידה ברמה, זה לא הולך"

- בנוסף שחקנים חוששים מהפסד בטדי בשבת: "משחק שישפיע על כל העונה"

- בקבוצה מצפים מאיביץ' לפתור את הבעיות ההתקפיות: "זה המבחן שלו"

- איביץ' לא עלה לקבל את מדליית הכסף: "לא קראו לי"

seperator

1. הפסד שלימד כי הבעיות עמוקות ורחוקות מלהיפתר

מבוכה ודאגה במכבי תל אביב בעקבות היכולת שהציגה הקבוצה אמש (שלישי) בגמר גביע הטוטו בו הפסידו הצהובים 2:0 לבית"ר ירושלים. אם היה נדמה שאחרי המשחק מול מכבי חיפה בשבת האחרונה, משהו ישתחרר ומכבי תל אביב תתחיל לשחק כדורגל איכותי, הגיע אמש המשחק ולימד עד כמה הבעיות של מכבי תל אביב עמוקות העונה. את עיקרן ניתן היה לראות באירופה בקיץ. החלטה שגויה לא לרענן מספיק את הסגל, היעדר סקורר ברמה גבוהה, עייפות מנטלית של שחקני מפתח, בעיית יציבות אצל שחקנים רבים - את כל זה מכבי תל אביב הבטיחה לתקן תוך כדי תנועה, ובינתיים זה לא קורה.

אתמול שלח ולאדן איביץ' למערכה שחקנים שהיו צריכים להיות רעבים במיוחד. כאלה שהיו צריכים "לאכול את הדשא", כמאמר הקלישאה, אבל רוסלן ברסקי ויונתן כהן לא היו בכיוון וכשגם מרכז ההגנה שהיה החלק היחיד שתיפקד כמו שצריך, קורס בדקות האחרונות, אין למכבי תל אביב מה למכור. שחקנים במכבי תל אביב נראו בסיום המשחק מאוד מצוברחים וחלקם דיברו על כך שהם שמחים שיוכלו לתקן כבר בשבת. יחד עם זה, יודעים במועדון שבטדי מחכה להם משוכה אפילו יותר גבוהה. "זה המגרש הביתי של בית"ר ירושלים ובטוח שיהיה יותר קשה", התבטא אמש שחקן בקבוצה. "אסור לנו להשלים עם הפסד שני ברציפות. בכל מחיר לא להפסיד בטדי. זה יהיה משחק שעלול להשפיע על כל העונה".

עוד בוואלה!

איביץ': "ברור שעשיתי טעויות". יונתן כהן: "מקבל כל החלטה של המאמן"

לכתבה המלאה
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים. קובי אליהו
הבעיות לא ייפתרו ברגע. מכבי תל אביב בטקס חלוקת המדליות/קובי אליהו

2. "יותר מדי שחקנים רחוקים מהיכולת שלהם"

איביץ' שלח אתמול את איתי שכטר לשפיץ וגיבה אותו עם יונתן כהן בצד. ניק בלקמן נותר מחוץ לסגל. היום יותר מתמיד יכולים להודות במכבי תל אביב כי הם היו חייבים לעשות אפילו יותר כדי לצרף חלוץ טוב יותר ממה שיש לקבוצה להציע. צ'יקו אופואדו שנכנס כמחליף אמש זוכה לאהדה גדולה ביציעים, אבל מי שעוקב אחריו מקרוב רואה עד כמה הוא מפוזר ועד כמה הוא לוקה בטכניקה בסיסית מול השער.

מי ששימש כקפטן אמש היה דור פרץ. הראש של פרץ באמת במכבי תל אביב וכבר מזמן לא במקומות אליהם שאף להגיע בקיץ, אבל הוא לא מצליח עדיין לחזור לעצמו. השער הראשון של אנתוני וראן החל מטעות שלו. מסירה רשלנית לשחר פיבן שסיבכה אותו והולידה איבוד כדור ממנו הגיע שער היתרון של בית"ר ירושלים ממנו כבר לא חזרה מכבי תל אביב. "יותר מדי שחקנים רחוקים מהיכולת שלהם", הודה אמש שחקן בקבוצה. "כמה שאנחנו מנסים להילחם בזה ולחזור להיות טובים יותר, זה לא הולך".

שחקן מכבי תל אביב אלירן עטר. קובי אליהו
גם הוא רחוק מהיכולת המוכרת שלו. אלירן עטר/קובי אליהו

3. שכטר מסמן את המפתחות לפתרון

איתי שכטר לא עיגל פינות בסיום. "מאכזב מאוד להפסיד תואר. כל תואר הוא סופר חשוב למועדון הזה", אמר. "נפלנו בחוסר ריכוז. בית"ר ירושלים נראתה יותר טוב. יותר רעבה, יותר אנרגטית. איבדנו הרבה כדורים והכנסנו את בית"ר למשחק. היו הרבה מאוד דברים לא טובים ונסיק את המסקנות".

לשאלה מדוע מכבי תל אביב לא באה באנרגיות טובות למשחק, ענה שכטר: "באנו עם אנרגיות אבל נתנו יותר מדי מתנות לבית"ר ירושלים ובית"ר זו קבוצה שחיה על אנרגיות. ואז אנחנו הפכנו לחסרי ביטחון".

שכטר המשיך לנסות ולהתמודד עם מה שקורה העונה למכבי תל אביב. "צריך לשים את הדברים על השולחן - מכבי תל אביב פחות טובה העונה. ידענו שקבוצות יכירו אותנו יותר. אנחנו נמדדים עכשיו ברגעים הפחות נעימים. עדיין בליגה אנחנו בצבירת נקודות מצויינת, אבל אנחנו חייבים לשחק יותר טוב. אנחנו צריכים להתמודד עם הקשיים שאנחנו עוברים. זה לא יכול להיות מה שהיה בעונה שעברה כשכל קבוצה פתחה מולנו את המערכים ולנו היה מאוד קל לנצח. החוכמה היא להתמודד עכשיו עם האכזבות ועם הבעיות. אנחנו חייבים להיות ביחד חזקים ואני מאמין בקבוצה ובמערכת".

באשר לבעיית הכיבושים לה הוא שותף, אמר החלוץ: "אנחנו פחות איכותיים בקבלת ההחלטות. אי אפשר להסתיר את זה. הגולים יבואו בסוף ונהיה יותר טובים בחלק הקדמי. היום היתה לי הזדמנות להוכיח את עצמי ולא לקחתי אותה. גם אני חייב להיות יותר טוב".

איתי שכטר שחקן מכבי תל אביב מול אור זהבי שחקן בית"ר ירושלים. קובי אליהו
קיבל עוד הזדמנות, ושוב לא לקח אותה. איתי שכטר/קובי אליהו

4. הקבוצה לא מגיעה למצבים: "איביץ' יצטרך למצוא פתרונות"

מכבי תל אביב לא מייצרת מספיק מצבים להבקעה בתוך תיבת ה-16. מדובר כבר בסטטיסטיקה שחוזרת על עצמה וממקמת את מכבי תל אביב רק במקום העשירי בליגה, נתון מדאיג מאוד מבחינתה. מי שאמור לטפל בכך הוא המאמן ולאדן איביץ' שנתקל כאן בבעיה קשוחה שעד עכשיו הוא לא מצליח לפתור. "ולאדן יצטרך למצוא את הפתרונות", אמרו אמש בסביבת מכבי תל אביב. "הוא בטח יכול למצוא את הדרך להפוך את השחקנים ליותר טובים. זה המבחן שלו עכשיו".

ולאדן איביץ' מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
זה הזמן שלו. איביץ'/קובי אליהו

5. איביץ' התנצל שלא עלה לקבל את המדליה

בטקס חלוקת המדליות איביץ' והצוות שלו לא עלו לקבל את המדליה. המאמן הסביר בסיום לתקשורת שלא קראו לו לבמה, ולכן הוא לא אסף את המדליה. "אם עשיתי טעות, אני מתנצל", אמר. "לא היתה לי כוונה לא לכבד את המעמד, פשוט אף אחד לא קרא לי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully