וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראות את האור: ניצני המהפכה המנטלית והמקצועית של בית"ר ירושלים

25.9.2019 / 6:33

אחרי שחגגה בגדול את הזכייה בגביע הטוטו, בית"ר בטוחה שזו התחלה של עתיד טוב יותר. רוני לוי קיבל בחזרה את וארן, ורדאסקה נכנס לעניינים, ומה השחקנים רצו לשיר לחוגג בחדר ההלבשה?

צילום ועריכה: קובי אליהו

בווידאו: התגובות אחרי ה-0:2 של בית"ר ירושלים על מכבי תל אביב בגמר

עיקרי הדברים

- אחרי הזכייה בגביע הטוטו, בבית"ר מתחילים להרגיש שינוי

- רוני לוי מקבל בחזרה את אנתוני וארן: "הוא סקורר אמיתי"

- דיוגו ורדאסקה נכנס לעניינים למרות הפתיחה הלא מרשימה

- דן איינבינדר יודע: לתואר יש ערך מוסף בזכות הדרך והיריבות

seperator

1. התחלה של שינוי

לפני שמונה ימים, בזמן שבית"ר ירושלים פיגרה בטדי נגד הפועל חיפה, אוהדי הקבוצה כבר הרגישו את העונה מתחילה להיעלם והעבירו את התחושה גם לשחקנים. בימים שאחרי התחילו כותרות על זעזוע שבדרך, חוגג היה צריך להרגיע את העניינים ולהבהיר לבניון ורוני לוי שמעמדם לא על הפרק ושהוא סומך עליהם ועל הדרך שהולכים בה. בשבת בית"ר חזרה לחיים בקרית שמונה ואתמול (שלישי) הושלם מהפך מנטלי בארבעה ימים, עם ניצחון 0:2 על מכבי תל אביב וזכייה בגביע הטוטו שהרגישה כמו זכייה בתואר הרבה יותר חשוב.

זה הרבה מעבר לעובדה שבית"ר לא זכתה בתואר 10 שנים. בבית"ר רק מחפשים לשמוח קצת, ואפשר היה לראות את זה על איש המשק מאיר הרוש שהוזמן על ידי עידן ורד להנפת הגביע ונראה כמי שזכה בליגת האלופות. אחרי שנים לא פשוטות שכללו החלפת בעלים, בעיות מול הקהל ומלחמה על המותג, במועדון מרגישים התחלה של איזון בין ההשקעה ברמת המועדון לבין מה שמתרחש על הדשא.

עכשיו גם העתיד נראה ורוד. כמובן שזה ייקח זמן, בית"ר בגרסה הנוכחית מוכשרת אך תצטרך גם הרבה סבלנות מסביב. הסבלנות הזאת צריכה להתחיל כבר מהמשחק הקרוב בשבת מול מכבי תל אביב, אליו תצטרך להופיע ללא המאניה-דיפרסיה הידועה של בית"ר. אם היא תנצח זאת תהיה דחיפה משמעותית קדימה, ומצד שני אפילו אם תפסיד לא צריך להיות אסון, כי העונה עוד ארוכה ורק סבלנות ושקט תעשייתי יוכלו להביא הישגים משמעותיים.

עוד בוואלה!

רוני לוי: "יכול להיות שזה משחק שישנה מומנטום". בניון: "יש לנו קבוצה מצוינת לטווח הארוך"

לכתבה המלאה
בית"ר ירושלים חוגגת זכיה בגביע הטוטו. קובי אליהו
ההשקעה במועדון סוף סוף מתחילה להניב פירות? שחקני בית"ר חוגגים אמש/קובי אליהו

2. השחקנים כבר דורשים בונוסים

בזמן שהשחקנים חגגו בחדר ההלבשה, דן איינבינדר יצא לאיזור החניה וחיפש את משה חוגג לפני שהוא נוסע הביתה. "הוא נסע? השחקנים הכינו שיר בשבילו", אמר כשהתבשר שהבעלים מיהר לצאת מהאצטדיון. בהמשך, כשהקשר הגיע לעמדת הראיונות הוא אמר: "שלושה שחקנים - שלום אדרי, אנטואן קונטה ופרדי פלומן - כבר אמרו שרוצים בונוס. אז נדאג שיהיה לנו בונוס". כנראה שחוגג ידע למה הוא בורח מהר.

איינבינדר הוסיף: "זה לא תואר ראשון שלי בבוגרים, היו לי תארים בבית"ר גם כשעליתי מהנוער לבוגרים. אמנם הייתי פחות משמעותי, אבל עדיין הייתי חלק. נשתדל שאולי יהיה לנו עוד תואר העונה, לזה אנחנו מייחלים. אם נמשיך לשחק ככה, אני מאמין שזה אפשרי".

איינבינדר מסביר מה הערך המוסף של הגביע. "התואר היום הוא משמעותי כי עברנו דרך בגביע הטוטו. עשינו שישה נצחונות, בדרך ניצחנו את באר שבע שהיא אחת הקבוצות הטובות בארץ והיום ניצחנו את האלופה. שיחקתי בשני המועדונים האלה ואני יודע כמה התואר הזה חשוב להם".

דן איינבינדר שחקן בית"ר ירושלים. סוכנות ג'יני
"יודע כמה התואר הזה היה חשוב למכבי תל אביב". איינבינדר/סוכנות ג'יני

3. איתות מהחלוצים

גם רוני לוי הרשה לעצמו לחגוג קצת, רגע לפני שהוא מתחיל לדאוג מהמפגש מול אותה מכבי תל אביב בשבת. "אמרתי לשחקנים לפני המשחק שאם במשחקונים באימון אנחנו עושים תחרות או התערבות ואחרי הניצחון שמחים כאילו זה הדבר הכי חשוב בעולם, אז בטח שיחגגו בגמר גביע הטוטו שבית"ר לא זכתה בו המון שנים. עשינו דרך טובה, ניצחנו את כל המשחקים ומגיע כל הכבוד לשחקנים".

זה לא סוד שאנתוני וארן, כובש השער הראשון, איבד לאחרונה קרדיט אצל הצוות המקצועי, שלא פעם העדיף להשתמש אפילו בפרדי פלומן כחלוץ מחליף לשלומי אזולאי. ועדיין, וארן בכושר שווה לבית"ר שערים ועבודה על המגרש והיא תהיה חייבת אותו כחלק פעיל ומשמעותי ברוטציה בהמשך. כך או כך, וארן ואזולאי הם שני החלוצים שרצו הכי הרבה בליגת העל בעונה שעברה, כך שמחויבות לא חסרה להם. "גם שלומי וגם וארן חלוצים טובים מאוד", אמר רוני לוי. "שלומי עבר פציעה שהחזירה אותו קצת אחורנית. הוא עושה דברים יפים מאוד, הוא אחד השחקנים האיכותיים שאימנתי ואם הוא בקצב טוב, אני מצפה ממנו להרבה מאוד. וארן סקורר אמיתי שעשה דברים יפים ואנחנו נמצא את הדרך לשלב את שניהם".

בינתיים החלוצים מספקים את הסחורה בעיקר בגביע הטוטו, אבל בליגת העל אף אחד מהם לא כבש או היה מעורב בשער. רוני לוי התייחס גם לכך בסיום: "בקבוצה הזאת אנחנו מקדישים זמן יותר מהרגיל לעבודה מול השער, זה גם עניין של ביטחון וקצב נכון. גם פרדי, גם גרסיה וגם שלומי הם מוכשרים ושווים שערים. לי חשובה העבודה והמשחק הקבוצתי, אני בטוח שברגע שנשפר את זה, עם הזמן המספרים של שחקני החלק הקדמי יסתדרו".

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים עם אנתוני וארן. קובי אליהו
"סקורר אמיתי". וארן חוגג/קובי אליהו

4. ורדאסקה נכנס לעניינים

תמיד ממהרים לשפוט שחקנים זרים בישראל, במיוחד במועדונים הגדולים. טעות אחת או שתיים בהופעת הבכורה, וכבר מגדירים אותך ככישלון. דווקא מהמקום הזה היה אולי היה בריא יותר לרוני לוי לתת לדיוגו ורדאסקה להתאקלם ולוותר על שיתופו נגד הפועל רעננה. אתמול, פרט לטעות אחת, ורדאסקה התחיל להיכנס לעניינים.

הוא סיפר אחרי המשחק שהוא עדיין לא בכושר מושלם וזקוק לעוד מספר משחקים נוספים כדי להיכנס לכושר מלא, אך גם חשוב לזכור - מדובר בשחקן בן 22 שחווה עולם חדש בישראל. שחקן עם הופעות בנבחרות הנערים, הנוער והצעירה של פורטוגל ו-60 הופעות בסראגוסה בשנתיים האחרונות לא יכול להיות לא טוב לישראל. בגילו הוא אולי עדיין לא בשל להיות המנהיג של ההגנה, אבל יכול להתפתח יחד עם בית"ר ולהפוך לאחד השחקנים המשמעותיים שלה בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully