וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת הכדורסל היחידה שניצחה את ספרד הקיץ: ישראל

מנערים ועד הבוגרים, ספרד השלימה קיץ כמעט מושלם, חוץ מההפסד לאבדיה והחברים בתל אביב. קובי בריאנט מחמיא לריקי רוביו: "גמר מדהים, מרשים לראות אותך גדל"

צילום ועריכת וידאו: מתוך הטוויטר

נבחרת ספרד הגיעה לאליפות העולם עם ציפיות גדולות ולא מעט לחץ, ושוב עמדה באתגר בכבוד. אתמול (ראשון) ספרד זכתה באליפות העולם אחרי שגברה 75:95 על ארגנטינה בגמר, והוכיחה שוב שמדובר באימפריית כדורסל.

במאה ה-21 זו הנבחרת האירופאית שזכתה בהכי הרבה מדליות בטורנירים גדולים (אליפות אירופה, אליפות העולם, הטורניר האולימפי). לספרד יש 13 מדליות (5 זהב, 4 כסף, 4 ארד), בעוד לסרביה שמאחוריה יש 6 (2 זהב, 4 כסף), לצרפת 6 (1 זהב, 1 כסף, 4 ארד), לליטא 5 (1 זהב, 2 כסף, 2 ארד).

למעשה, שימו לב לנתון הבא: נבחרות הכדורסל הלאומיות של ספרד עומדות בקיץ 2019 בטורנירי פיב"א על מאזן של 1:28! ספרד זכתה במדליית הזהב באליפות העולם, בזהב באליפות עד גיל 18, בזהב באליפות עד גיל 16, ובמדליית הכסף עד גיל 20. כלומר, הנבחרת היחידה שניצחה בכדורסל את ספרד הקיץ - זו נבחרת העתודה של ישראל בגמר אליפות אירופה.

נבחרת ספרד אלופת העולם בכדורסל, רודי פרננדס עם הגביע. רויטרס
קיץ מושלם. כמעט. ספרד/רויטרס
שחקני נבחרת העתודה של ישראל ים מדר, יאיר קרביץ. ברני ארדוב
עשו את מה שאף אחת אחרת לא הצליחה. נבחרת העתודה/ברני ארדוב

מי שהוכתר כ-MVP של הטורניר הוא ריקי רוביו, שסיים את הטורניר עם ממוצעים של 16.4 נקודות, 6 אסיסטים, 4.6 ריבאונדים ו-43.6 אחוז מהשדה. יותר מזה, נדמה היה שהוא משתבח ככל שהטורניר מתקדם, ולא חושש לרגע לקחת אחריות. וכך הכדורסלן שעשה את הבכורה שלו בליגה הספרדית בגיל 14 הפך למנהיג: "הגעתי לאליפות עם מחשבה אחת - לזכות במדליית הזהב, ולא משנה איך".

והוא עשה את זה. "מדהים איך כל הסיפור בטורניר הזה היה איך אנחנו משחקים כנבחרת", אמר, "לא היינו הנבחרת הכי מוכשרת, לא הכי גדולה, אבל היינו הנבחרת עם הלב הכי גדול". אגב, טונה ויווס, אמו המנוחה של ריקי רוביו, הייתה זו שמאז ומעולם תמכה בבנה ובהתפתחותו, ווכוכב נבחרת ספרד זכר להודות לה. "אני יודע שהיא מאחוריי", אמר, "דוחפת אותי כל יום להיות הטוב ביותר, אני יודע שאין אף אחד בעולם שיכול לאהוב אותי ככה... היא עדיין זו שמניעה אותי בכל יום, גם אם היא לא כאן אני מרגיש אותה".

אין פלא שרוביו קיבל מחמאות גם מקובי בריאנט. "איזה גמר מדהים", כתב קובי בחשבון האינסטגרם שלו, "הגיע לך ריקי!!! ברכות על השנה המיוחדת, לראות אותך גדל היה באמת מרשים. תמשיך לדחוף MVP".

קובי בריאנט מברך ריקי רוביו, שחקן נבחרת ספרד, אחרי שזכה בתואר ה-MVP של אליפות העולם 2019. GettyImages
קובי מחמיא ל-MVP. בריאנט ורוביו/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully