וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד הביסה את ארגנטינה 75:95 וזכתה באליפות העולם בפעם השנייה בתולדותיה

מסע הקסם הארגנטינאי נעצר מול הנבחרת של סקאריולו, שסיימה טורניר נקי מהפסדים וזכתה בתואר הנכסף לראשונה מאז 2006. ריקי רוביו סיים טורניר חלומי עם 20 נקודות, משחק טוב גם ליוי וגאסול. גבריאל דק צלף 24 מנגד. משחק חלש לסקולה וקמפאצו

ריקי רוביו נבחרת ספרד. רויטרס
מגיע להם. רוביו והחברים חוגגים/רויטרס

אליפות העולם בכדורסל ננעלה היום (ראשון) עם זכייתה של ספרד בתואר הנכסף בפעם השנייה בתולדותיה. הלה רוחה סיימו טורניר מושלם עם ניצחון מוחץ על הסינדרלה מארגנטינה, 75:95 תוך כדי הצגת עליונות מוחלטת במשחק שבו הם נטלו את ההובלה למן הפתיחה ולא הביטו לאחור. אחרי שהמטיר 28 נקודות על הראש של צרפת בחצי הגמר, לואיס סקולה נעצר על 8 נקודות בלבד ו-1 מ-10 מהשדה. הגנת הברזל של סקאריולו הקלה עבורה מאוד את המלאכה, כשבצד ההתקפי לא פחות משישה שחקנים קלעו בדאבל פיגרס.

מעל כולם ראוי לציון ריקי רוביו, הרכז הנפלא שסיים את המשחק עם 20 נקודות וגם קיבל מקובי בראינט את תואר מצטיין הטורניר. אבל רוביו ממש לא היה לבד. רודי פרננדס צלף ברבע השני, מארק גאסול היה יעיל כרגיל וסרחיו יוי קלע בכל פעם שהיה צריך אותו. מנגד, פקונדו קמפאצו הנפלא נתקע על 2 מ-11 מהשדה וסיים רק עם 11 נקודות. גבריאל דק בלט מעל כולם עם 24 ולאפרוביטולה חברו לריאל מדריד צלף 17 נקודות, אבל כשקמפאצו וסקולה המנהיגים של הנבחרת הזו קולעים ביחד 3 סלי שדה מתוך 21 ניסיונות, אי אפשר לנצח, בטח שלא את ספרד.

מארק גאסול שחקן נבחרת ספרד. רויטרס
השני אי פעם שחוגג אליפות ב-NBA וזהב באליפות העולם באותר שנה. מארק גאסול/רויטרס

קלעו לספרד: ריקי רוביו 20, 7 ריבאונדים ו-6 איבודים. סרחיו יוי 15, מארק גאסול 14, 7 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, רודי פרננדס, חואנצ'ו הרננגומס ו-ווילי הרננגומס 11 כ"א, פייר אוריולה 6, פאו ריבאס 5, ויקטור קלאבר 2.

קלעו לארגנטינה: גבריאל דק 24, ניקולה לאפרוביטולה 17, פקונדו קמפאצו 11 ו-8 אסיסטים, ניקולאס בורדיסו ולואיס סקולה 8, לוסיו רדיבו 3, לוקה וילדוזה 2.

עוד בוואלה!

מרתון בשש בבוקר ואמבטיות קרח: "לואיס סקולה התכונן למונדובאסקט כמו רוקי בלבואה"

לכתבה המלאה
סרחיו יוי נבחרת ספרד. רויטרס
סרחיו יוי בפעולה/רויטרס

מהלך המשחק

ספרד פתחה את המשחק הזה בסערה. רוביו קלע נקודות מהירות, גאסול צלף שלשה והרננגומס העניק לנבחרת שלו יתרון של 2:14 אחרי ארבע דקות בלבד. אלא שברוסינו העיר את הארגנטינאים עם שתי שלשות רצופות. גבריאל דק השלים מהלך של שלוש וריצת 0:11 נגדית. אלא שמשחק הריצות נמשך. ריבאס צלף שלשה, סרחיו יול חדר והרבע הסתיים עם יתרון משכנע של הספרדים, 14:23.

אוהדי נבחרת ארגנטינה. רויטרס
אוהדי נבחרת ארגנטינה מספקים אווירה ססגונית/רויטרס

הרבע השני נפתח כמו שנפתח המשחק. רודי פרננדס צלף שתי שלשות והימם את הארגנטינאים שנקלעו לפיגור דו ספרתי של 31:16. אם לא די בכך, רודי גם סחט עבירה שלישית מברוסינו שירד לנוח וארגנטינה נראתה די אבודה בשלב הזה. אלא שלא נבחרת כמו ארגנטינה תוותר. קמפאצו חטף וסחט בלתי ספורטיבית. גבריאל דק ניצל עוד איבוד של הספרדים כדי לצמק את הפיגור לחד ספרתי (35:27). אבל ארגנטינה לא הצליחה להשלים את הקאמבק. הרננגומס ורוביו הריצו שוב את האדומים ליתרון דו ספרתי ממש לפני סוף הרבע. קמפאצו איבד כדור מנגד, אבל סחט עבירה שלישית מריקי רוביו שלוש שניות לפני המחצית שהסתיימה ביתרון 31:43 לספרד.

רודי פרננדס שחקן נבחרת ספרד. רויטרס
צלף שתי שלשות בפתיחת הרבע השני. רודי פרננדס/רויטרס

גם הרבע השלישי לא הביא בשורות לארגנטינה. לואיס סקולה המשיך להחטיא ונותר על 0 עגול, גאסול והרננגומס ניצלו את זה כדי להעניק יתרון שיא של 33:52 לנבחרת ספרד שנראתה בדרך הבטוחה לזכייה. רק 3:29 דקות לסיום הרבע השלישי לואיס סקולה עלה לראשונה על הלוח וגם זה היה בזכות זריקות עונשין. אלא שסקולה ודק נחסמו זה אחרי זה וספרד נהנתה מיתרון שנע סביב 20 נקודות לכל אורך הרבע הזה. וילדוזה איבד עוד כדור, רודי פרננדס קלע מהקו והרבע השלישי הסתיים ביתרון 66:47 בלתי מחיק לספרדים.

חואנצ'ו הרננגומס נבחרת ספרד. רויטרס
לא כוחות. חואנצ'ו הרננגומס/רויטרס

אחרי פתיחה מנומנמת של הרבע הרביעי, ארגנטינה עשתה ניסיון אחרון עם מיני ריצה של 0:7 בזכות שלשה של לאפרוביטולה וסלים של דק וקמפאצו כדי לצמק את הפיגור ל-12 נקודות. אלא שרוביו ויוי עם מהלך של שלוש נקודות העניקו שוב לספרדים מרווח ביטחון מספק. האיש היחיד שתפקד היום אצל ארגנטינה היה גבריאל דק שניסה לעשות הכל. הוא חטף, קלע והעלה את מאזנו ל-20 נקודות. אבל זה לא עזר. ספרד היתה טובה מדי עבור ארגנטינה. גאסול קלע מהקו, יוי חדר באין מפריע והחזיר שוב את הספרדים ליתרון של 20 נקודות, 70:90 כשאנחנו רק שתי דקות לסיום המשחק. ריקי רוביו, מועמד בולט לשחקן הטורניר הזה, צלף שלשה שנתנה את האות לחגיגה ולחילופי התשואות של סקאריולו. ווילי הרננגומס התכבד בסל האחרון ובסיום: 75:95 לספרד שזוכה באליפות העולם!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully