וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקונדו קמפאצו: "לספרד יש רוצחים בנבחרת". מארק גאסול יעשה היסטוריה?

רכז נבחרת ארגנטינה כבר מחכה לגמר המונדובאסקט (א', 15:00, ספורט5), סנטר ספרד עשוי להפוך לשני אי פעם שזוכה באליפות ה-NBA ובאליפות העולם באותה שנה. מאמן האלביסלסטה: "לפני חודש זה היה חלום, עכשיו זו מציאות"

צילום ועריכת וידאו: מתוך הטוויטר

בווידאו: ארגנטינה חוגגת העפלה לגמר

זהו זה. אחרי טורניר מפתיע במיוחד, מונדובאסקט 2019 יגיע מחר (ראשון, 15:00) לסיומו עם הגמר הגדול בין ספרד לארגנטינה. המפגש האחרון בין שתי הנבחרות הללו באליפות העולם היה ב-2010, אז היו שחקני האלביסלסטה עם ידם על העליונה, אולם ארבע שנים קודם לכן, בחצי הגמר של 2006, גירדה ספרד 74:75, בדרכה לזכייה הראשונה בתולדותיה. עבור לה רוחה מדובר בגמר ראשון מאז מדליית הזהב ההיא, בעוד ארגנטינה שבה למעמד השיא בפעם הראשונה מאז 2002, אז הפסידה 84:77 ליוגוסלביה אחרי הארכה.

ספק גדול אם שתי הפיינליסטיות האמינו בתחילת הטורניר שיסיימו אותו מרחק 40 דקות מהתואר. לואיס סקולה הוא השורד היחיד מדור הזהב המפורסם של ארגנטינה, שהוכיחה במהלך האליפות הזו שיש לה דור זהב חדש, בהנהגתו של פקונדו קמפאצו המופלא, שדאג ביחד עם סקולה ויתר חבורת הלוחמים להמם את סרביה ברבע הגמר ואת צרפת בחצי הגמר. בספרד, על פניו, נדמה היה שרוב הכוכבים כבר מעבר לשיא, אולם כל אלה הוכיחו בשבועות האחרונים שאין תחליף לניסיון, שכל ואופי, בפרט בניצחון על סרביה בשלב הבתים השני ובחצי הגמר מורט העצבים מול אוסטרליה.

"אנחנו רוצים יותר, אנחנו רוצים את הזהב", אמר מאמן ארגנטינה סרג'יו הרננדס. "לפני חודש זה היה חלום, עכשיו זו מציאות. אנחנו מרוצים אבל רוצים עוד". שחקנו פטריק גרינו הוסיף: "אנחנו כל הזמן מנסים להצליח יותר מהמצופה. הגענו לכאן במטרה לזכות בזהב. לחלק מהאנשים זה נראה לא מציאותי, משוגע או בלתי אפשרי, אבל זו היתה המנטליות שלנו".

פקונדו קמפאצו, אולי ה-MVP של הטורניר עד כה, מכיר היטב חלק מהכוכבים הספרדים. "יש להם רוצחים בנבחרת, אסור לנו לטעות", אמר רכז ריאל מדריד. "ריקי רוביו ומארק גאסול מנהיגים ונראים מצוין, הם מאוד בטוחים בעצמם ומשחקים כדורסל טוב מאוד, אבל יש שם גם חבורת פושעים עם מנטליות של ווינרים כמו יול, רודי וקלאבר. יהיה מיוחד לפגוש את חברי, אבל גם מהנה".

מארק גאסול, הגיבור הגדול של חצי הגמר מול אוסטרליה, יוכל לעשות מחר היסטוריה, כשחקן השני אי פעם שזוכה באליפות ה-NBA ובאליפות העולם באותה שנה. הראשון שעשה זאת היה למאר אודום, שזכה עם הלייקרס ב-2010 ואז עם נבחרת ארצות הברית.

פקונדו קמפאסו, נבחרת ארגנטינה בכדורסל. רויטרס
יתמודד עם הרוצחים והפושעים? קמפאצו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully