וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כן, בגלל רוג'ר פדרר: "זה היה משחק חשוב לנדאל יותר מגרנד סלאם אחר"

דויד פרר מודה שהקרב מול פדרר העניק לרפא אקסטרה מוטיבציה, נדאל הודה: "ראיתי את המשחק חומק לי מבין האצבעות". האם דג'וקוביץ' גמר את העונה?

עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: רפאל נדאל באליפות ארצות הברית

רפאל נדאל נחת בספרד אחרי שזכה באליפות ארצות הברית בפעם הרביעית בקריירה ביום שני. יריבו לדו-קרב דניל מדבדב הביא את השור ממיורקה לקצה גבול היכולת במשחק שנמשך ארבע שעות ו- 50 דקות, מותחן בן חמש מערכות, שבסופו זכה נדאל בתואר הגראנד סלאם ה-19 שלו.

"אני עייף", אמר נדאל. "אני מנסה להניע את הגוף שלי אבל זה מאוד קשה. שלוש השעות האחרונות של המשחק היו לי מאוד קשות כי הייתי בעמדת ניצחון וראיתי את זה חומק לי מבין האצבעות, עד לנקודה קריטית בה היה סיכוי שאפסיד את המשחק. שלוש שעות זה זמן רב, בו סבלתי והתנגדתי לכאב שלי, גם פיזית, אבל גם בתוך הראש. זה רגע של חולשה".

רפאל נדאל טניסאי ספרדי עם דניל מדבדב טניסאי רוסי. רויטרס
הביאו אחד את השני לקצה. דניל מדבדב ורפאל נדאל/רויטרס

כאשר נשאל האם זה היה משחקו הטוב ביותר בקריירה ענה: "אם לומר את האמת, עדיין לא צפיתי במשחק. רק שיחקתי אותו וזה קשה לחוות דעה מבלי לצפות בו, מפני שאתה באמצע בתחרות ועם כל ההתרגשות והעצבים, קשה להעריך את זה כמו שצריך. ההתרגשות היתה גדולה מאוד, אני לא אשכח את זה".

הטניסאי הספרדי סיפר כיצד הוא מתאושש אחרי משחקים מהסוג הזה: "אני מתאושש מנטלית בכך שאני נח, לא רק מהמשחק האחרון. הייתי במתח כל השבוע שלפניו, זו אחת התחרויות הכי חשובות שיש ומנקודת ההתחלה ועד לסיום רמת הלחץ גבוהה מאד, במיוחד אחרי גמר שכזה. ההתאוששות הפיזית והמנטלית חשובה מאד, צריך לקחת את זה לאט לאט ולעשות את מה שצריך כדי לעזור לגוף להתאושש, לעשות את הדברים יותר בנוחות".

רפאל נדאל טניסאי ספרדי. רויטרס
כל עוד הגוף יאפשר לו, הוא ימשיך לשחק. רפאל נדאל/רויטרס

נדאל התייחס גם לגילו, וכיצד זה משפיע עליו: "אני לא מרגיש מבוגר יותר, אני מרגיש שאני בן 33 וזהו. אני בתקופה טובה. אני פשוט מודע לכך שהשנים חולפות ומנסה להיות כמה שיותר מציאותי, כי ככל שאני מתבגר אני צריך לטפל בעצמי יותר ולעשות בחירות חכמות. כשאתה צעיר אתה פשוט משחק ומשחק, ואיכשהו הדברים הולכים טוב. עכשיו אני צריך להיות יותר סלקטיבי בבחירת הדברים שעובדים עבורי הכי טוב".

"אף פעם לא שיחקתי טניס כדי לסתום לאנשים את הפה", אמר השור ממיורקה. "המוטיבציה שלי אף פעם לא היתה מה שאנשים חושבים עלי, או כדי להוכיח להם שאני כן מסוגל לעשות הכל כשהם חשבו שאני לא מסוגל. המוטיבציה שלי חייבת להיות פנימית. אני לא עושה דברים מתוך תחושת נקמה, אני בורח מזה".

נדאל הוסיף: "המוטיבציה שלי היא תמיד חיובית. אנשים הטילו ספק ביכולת שלי לשחק כל כך הרבה שנים, אבל אני עדיין כאן. אני שמח עם מה שאני עושה וכל עוד הגוף שלי מאפשר לי להתאמן על בסיס יום יומי אני אשחק טניס, ואתחרה כדי להשיג את המטרות שלי".

רפאל נדאל טניסאי ספרדי. רויטרס
רפאל נדאל אחרי הנקודה האחרונה במשחק/רויטרס

דויד פרר, חברו הספרדי של נדאל, טוען שהמאבק של רפא מול רוג'ר פדרר העניק לו דחיפה. "ראיתי את שתי המערכות הראשונות, ואז נרדמתי, ואז התעוררתי בחמישית", סיפר פרר, "זה היה אדיר, במיוחד איך שרפא המציא את עצמו מחדש אחרי שהפסיד את שתי המערכות. אני חושב שזה משחק שהוא ידע שהוא חשוב יותר עבורו מאשר גרנד סלאם אחר, כי הוא התקרב עוד צעד לרוג'ר פדרר, ואתה לא רוצה שיהיה עליך לחץ". פרר טוען ש"נדאל כל כך השתפר מאז תחילת הקריירה שלו, שאתה כבר לא יודע מה לעשות מולו".

וגם:

* האם נובאק דג'וקוביץ' סיים את העונה? הטניסאי הסרבי, שפרש באליפות ארה"ב בשמינית הגמר בגלל פציעה בכתף, נמצא כעת בטיפולים בשוויץ, במקום שבו טופל בעקבות הפציעה במרפק בשנה שעברה. על דיווחים, "הפציעה הזו מטילה בספק את השתתפותו בחודשים האחרונים של העונה", כשהוא עשוי לאבד את המקום הראשון בעולם אם לא ישתתף בטורנירים בשנחאי ובפריס ובטורניר גמר הסבב שבלונדון.

* אליפות ארה"ב שברה שיא קהל - 737,872 צופים צפו בגרנד סלאם הרביעי של העונה בניו יורק, שיפור של 5,000 לשיא שנקבע בשנה שעברה. בסך הכל, כולל הימים של המוקדמות ו"שבוע האוהדים" במתחם, בסך הכל 853,227 אנשים הגיעו לטורניר.

  • עוד באותו נושא:
  • רפאל נדאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully