וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפאל נדאל בכה לאחר הזכייה: "היה מטורף, אני מאושר"

הספרדי היה נרגש לאחר שזכה בתואר גרנד סלאם 19 בקריירה עם ניצחון ענק על מדבדב בגמר אליפות ארה"ב: "אחד הערבים המרגשים בקריירה". יריבו: "רפא אמר שאני שחקן מדהים". וגם: הרשת מגיבה וכל המספרים

עריכת וידאו: מתן חדד

בגיל 33, אחרי 17 שנים בסבב העולמי, אחד הטניסאים הגדולים בדורנו, רפאל נדאל הספרדי, סוף סוף התקרב עד כדי גרנד סלאם אחד מיריבו-חברו, רוג'ר פדרר השוויצרי, שמחזיק בלא פחות מ-20 תארי גרנד סלאם לאורך הקריירה. אמש (ראשון) קטף השור ממאיורקה את הגרנד סלאם ה-19 שלו, כשזכה באליפות ארצות הברית בפעם הרביעית בקריירה, אחרי ניצחון ענק בגמר על דניל מדבדב , 3:6, 7:5, 6:4, 4:6, באחד הגמרים הארוכים בהסיטוריה של האליפות (4:49 שעות).

בזמן שהמתין לראיון שלאחר המשחק, הספרדי התקשה להישאר אדיש להישג הגדול והזיל דמעה. "קשה לי לדבר, אני מתרגש ומתנצל על כך, מדובר אחרי הכול באחד הערבים המרגשים בקריירה שלי", אמר נדאל בסיום. "לא פשוט עבורי להסביר עד כמה הניצחון הזה חשוב עבורי. אני כל כך מאושר, במיוחד אחרי משחק כל כך קשה וקשוח. היה באמת מטורף, אך למזלי הצלחתי להישאר בפוקוס".

"מדבדב נלחם על כל כדור בצורה הירואית, הוא שינה את קצב המשחק כל הזמן וזה היה מדהים", החמיא רפא ליריבו. "כל הכבוד לך ולצוות המאמנים שהכין אותך להתמודדות. מאחל לך רק הצלחה בהמשך ואני משוכנע שיהיו לך הזדמנויות נוספות לזכות באליפות ארצות הברית".

לאחר הקרב הגדול, שוחחו השניים על יד הרשת. "אני לא ממש זוכר את כל השיחה", אמר מדבדב. "אני זוכר שבירכתי אותו על הניצחון והוא בירך אותי על שבוע מופלא. הוא אמר שאני שחקן מדהים ואני אמרתי לו את אותו דבר".

רפאל נדאל טניסאי ספרדי. AP
פדרר, מאחוריך: נדאל בתמונה המסורתית/AP

המספרים

* זהו התואר ה-84 בקריירה המפוארת של נדאל. רק לג'ימי קונורס (109), רוג'ר פדרר (102) ואיבן לנדל (94) יותר תארים ממנו.

* הספרדי זכה בפעם הרביעית באליפות ארצות הברית ובכך עקף את איבן לנדל ונובאק דג'וקוביץ'; הוא השתווה לג'ון מקנרו וכעת רק לג'ימי קונורס, פיט סמפראס ורוג'ר פדרר יותר זכיות ממנו באליפות.

* הניצחון על מדבדב בגמר היה הראשון של השור ממאיורקה על יריב מהטופ 20 העולמי באליפות הנוכחית. זו הפעם השלישית שנדאל מגיע לגמר מבלי לפגוש יריב המדורג בין 20 הראשונים בעולם.

* זהו הניצחון ה-20 ברציפות של רפא על יריבים מרוסיה.

* נדאל שמט שלוש מערכות בלבד לאורך הטורניר - אחת מול מרין צ'יליץ' בשמינית הגמר ושתיים במשחק הגמר.

* זו השנה החמישית שבה נדאל זוכה ביותר מגרנד סלאם אחד.

* מדובר בתואר החמישי של השור ממאיורקה מאז עבר את גיל 30 - יותר מפדרר, דג'וקוביץ', רוד לייבר, אנדרה אגאסי ועוד.

* המאזן של הספרדי בגמרים בטורנירי גרנד סלאם: 8:19.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully