וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערב בו זכה דניל מדבדב באהבת הקהל: "האווירה הטובה ביותר שחוויתי"

הטניסאי הרוסי זכה לעידוד מהקהל בניו יורק אחרי טורניר בו ספג בעיקר בוז. וגם: האם הוא יהיה הדבר הבא אחרי שלושת הגדולים?

עריכת וידאו: מתן חדד

כבר שנים שאף טניסאי פרט לרוג'ר פדרר ונובאק דג'וקוביץ' לא נתן לרפאל נדאל פייט כל כך גדול כמו שדניל מדבדב נתן הלילה (בין ראשון לשני). הרוסי בן ה-23, שעלה היום למקום הרביעי בעולם בעקבות ההישג הנהדר שלו באליפות ארצות הברית, פיגר כבר 7:5, 6:3, 3:2 עם שבירה והיה נראה שהוא מאבד סיכוי. אלא שאז הוא השיג בשבירה מיידית, חזר ל-3:3 והצליח לזכות בשתי המערכות הבאות בדרך למערכה חמישית מכרעת. גם שם מדבדב לא ויתר עד השנייה האחרונה והצליח לחזור מפיגור 5:2 ל-5:4 ו-30:15 על ההגשה של נדאל, שהתעשת והצליח לזכות בשלוש הנקודות הבאות בדרך לזכייה בטורניר עם 5:7, 3:6, 7:5, 6:4, 4:6 בתום ארבע שעות ועוד 49 דקות.

מדבדב, שבמהלך הטורניר התעמת עם הקהל ואף סימן לעברם אצבע משולשת במהלך המשחק שלו מול פליסיאנו לופס, קיבל פתאום תמיכה אדירה במהלך הגמר. הקהל בניו יורק עודד אותו לחזרה במשחק ותמך בו באופן מפתיע, למרות שרבים מהם גם עודדו את נדאל ושאגו "רפא, רפא" כשמנגד היו צעקות "מד-ב-דב, מד-ב-דב", שהלכו והתגברו בעיקר אחרי שהרוסי שמר על ההגשות שלו כדי לעלות ל-5:6 במערכה השלישית.

מדבדב אמר לאחר המשחק: "ידעתי שאני צריך להשאיר את הלב שלי על המגרש בשביל הקהל. הייתי צריך לעשות את זה קודם כל בשבילי, אבל גם בשבילם. אני חושב שהם ראו את זה והעריכו את זה, אני אסיר תודה כלפיהם". הרוסי הוסיף: "אני יודע שבתחילת הטורניר אמרתי משהו בצורה רעה ועכשיו אני רוצה להגיד אותו בצורה חיובית, רק בזכות האנרגיה שנתתם לי היום שיחקתי כך".

דניל מדבדב טניסאי רוסי. AP
הרוויח את אהבת הקהל ביושר רב ועם הרבה זיעה. מדבדב/AP

לאחר מכן התייחס לנאומים שנשא אחרי חלק מהמשחקים בהם תקף את הקהל ואמר שקריאות הבוז הובילו אותו לנצח: "אני לא גאה בהם, אבל הייתי עצמי. נלחמתי על כל נקודה ואני חושב שהם מעריכים את זה. נקלעתי לפיגור שבירה במערכה השלישית, הצלחתי לשבור בחזרה והרגשתי שהקהל רצה עוד קצת טניס. הם עודדו אותי בטירוף".

טניסאי העבר האוסטרלי ופרשן BBC פאט קאש אמר על המשחק של מדבדב: "הופעה פשוט פנומנלית שלו. הוא הראה כמה שהוא קשוח מבחינה מנטאלית. הנחישות שלו היא מדהימה והוא הראה שהוא סופרסטאר".

מדבדב ניסה להסביר את השינוי המנטאלי שעבר במהלך הקיץ המוצלח שלו, בו הגיע גם לגמר בוושינגטון ובגביע רוג'רס וזכה במאסטרס בסינסינטי, ואמר: "הרבה פעמים בעבר כשהיה קשה אז ויתרתי. אף פעם לא עשיתי טנקינג, אבל ויתרתי. אמרתי לעצמי שזה קשה מדי והרמתי ידיים. שיניתי את עצמי, אתה משתנה בכל יום. בגמר אליפות ארצות הברית ידעתי שאלחם על כל כדור גם אם אהיה ב-6:0, 6:0, 5:0 ו-40:0, פשוט אנסה לזכות בנקודה אחת כדי להגיד שעשיתי את כל מה שאני יכול".

הרוסי המשיך להתייחס לתמיכה המפתיעה מהקהל ואמר: "לא חשבתי יותר מדי. בסדר, אני מרוסיה ואני בארצות הברית והם מעודדים אותי וקוראים בשמי, מה אני צריך לעשות? לא. היה תענוג לשחק שם הלילה. האווירה הייתה הכי טובה שחוויתי בחיים שלי, אני חייב להודות".

עוד בוואלה!

בפעם הרביעית בקריירה ובתום גמר הרואי: רפאל נדאל זכה באליפות ארה"ב

לכתבה המלאה
מראט סאפין טניסאי עבר רוסי. AP
סיפק פנינים מעמדת הפרשנות. סאפין/AP

מדבדב נשאל האם הוא זה שיכול להוביל את הדור הבא אחרי שלושת הגדולים - נדאל, רוג'ר פדרר ונובאק דג'וקוביץ' - ואמר: "קשה להגיד כי אני לא רוצה לדבר על עצמי ככה. זה טוב בשבילכם העיתונאים, המומחים, לדבר על דברים כאלה. אני יכול לומר שאני משוכנע שכולנו נילחם וננסה להצליח במעבר הזה. קשה מאוד לעשות את זה כי החבר'ה הוותיקים עדיין משחקים טוב מאוד. קשה מאוד לנצח אותם, אפילו לקחת מערכה נגדם, אפילו כל משחקון נגדם הוא קשה מאוד".

הרוסי דיבר גם על מבנה הגוף הרזה שלו (1.98 מטר על 83 קילוגרם) ואמר: "זה מבנה הגוף שלי. אני עובד המון על כושר גופני ועוצמה. המאמנים שלי הורגים אותי מבחינה פיזית כדי להיות מוכן לטורניר מהסוג הזה. אני גאה מאוד ביכולות הפיזיות שלי".

באופן חריג גמר הטורניר שודר בערוץ מיינסטרים ברוסיה, בנוסף ליורוספורט. מי ששימש כפרשן הוא לא אחר מאשר מראט סאפין, שהיה הרוסי האחרון שזכה בטורניר גרנד סלאם באוסטרליה 2005. הנה חלק מהפנינים שסיפק במהלך השידור: "נדאל משחק כדורגל טוב מאוד, הוא היה יכול לשחק בקלות בספרטק מוסקבה או זניט סנט פטרסבורג". כשהמצלמה הראתה את השחקנית קרי ראסל ביציע סאפין אמר: "הו וזו השחקנית מהסדרה 'האמריקאים'. תכנית מצוינת על מרגלים רוסים. אני ממליץ לכם לראות את זה בנטפליקס. מותר להגיד את זה בשידור?".

סאפין הסביר שמדבדב חייב להמשיך להילחם כי אי אפשר לדעת מה יהיה עם נדאל ואמר: "אי אפשר לדעת, אולי נדאל יחלה פתאום? אולי הוא יתפוס הצטננות ויפרוש באמצע המשחק?". בנוסף, הוא אמר: "אם נדאל מפסיד, נדע בוודאות שהוא הזדקן. הוא עצבני מאוד. תראה, אפילו השיער שלו מתחיל ליפול". בהמשך המצלמה הראתה את שחקן הקולנוע האגדי מייקל דגלאס ואת קתרין זיטה ג'ונס, אמר סאפין: "שחקנים טובים מאוד. אה הם מעודדים את נדאל? אנשים רעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully