וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דניל מדבדב: "אני איש רגוע, לא מבין למה כל השדים יוצאים ממני בטניס"

הטניסאי הרוסי מוכן לגמר אליפות ארה"ב מול נדאל (א', 23:00, יורוספורט), שאמר: "אצטרך לשחק את הטניס הכי טוב שלי"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: מתן חדד

רפאל נדאל בפעם הרביעית באליפות ארצות הברית וה-19 בסך הכול או דניל מדבדב בפעם הראשונה ובפעם הראשונה? מי יזכה באליפות ארצות הברית 2019? את התשובה לשאלה הזו נקבל מחר (ראשון, 23:00, שידור ישיר ביורוספורט) כששני הטניסאים הללו ייפגשו באצטדיון ארתור אש בניו יורק כדי להיאבק על תואר הגרנד סלאם האחרון לשנת 2019. הגמר הזה יהיה המפגש השני בין השניים אחרי שנדאל הביס 3:6, 0:6 את מדבדב לא מזמן בגמר גביע רוג'רס. המנצח ייקח איתו 3,850,000 דולר בעוד המפסיד "יסתפק" ב-1.9 מיליון דולר.

הרוסי הנהדר הוא ללא ספק הטניסאי החם ביותר של עונת המשטחים הקשים בארצות הברית. הוא הגיע לגמר בוושינגטון, שם הפסיד לניק קיריוס, הגיע לגמר המאסטרס במונטריאול והפסיד לנדאל וזכה בטורניר סינסינטי. עכשיו, אחרי טורניר לא פשוט בכלל בניו יורק (שכלל התכווצויות שרירים ופציעות ועימותים עם הקהל) הוא בגמר גרנד סלאם לראשונה בקריירה בגיל 23. נדאל, מנגד, הפסיד מערכה אחת בלבד בדרך לגמר וזה קרה בשמינית הגמר מול מארין צ'יליץ'. בנוסף, הוא בילה הרבה פחות זמן על המגרש כי גם לא שיחק בסיבוב השני בשל פציעה של תנאסי קוקינאקיס, שפרש עוד טרם ההתמודדות מולו.

בעוד עבור מדבדב זה גמר גרנד סלאם ראשון, עבור נדאל זו תהיה הפעם ב-27 בגמר כזה כשהוא עומד על מאזן של 18 ניצחונות לעומת 8 הפסדים. זה גם גמר אליפות ארצות הברית החמישי של נדאל (1:3). ניצחון מול מדבדב יקרב אותו תואר אחד מהשיא של רוג'ר פדרר - 20 תארי גרנד סלאם. מדבדב, מנגד, הוא הרוסי הראשון שהגיע לגמר אליפות ארצות הברית מאז מראט סאפין ניצח את פיט סמפראס 4:6, 3:6, 3:6 בשנת 2000. כמו כן, מדבדב הוא הרוסי הראשון שמגיע לגמר גרנד סלאם מאז סאפין באליפות אוסטרליה 2005. בנוסף, מדבדב הגיע ל-50 ניצחונות בסבב השנה ולגמר השביעי שלו ב-2019. הרוסי הוא גם הטניסאי השלישי בעידן הפתוח שמגיע לגמר בוושינגטון, בגביע רוג'רס, בסינסינטי ובאליפות ארצות הברית באותה השנה. קדמו לו אנדרה אגאסי ב-1995 ואיבן לנדל ב-1982.

דניל מדבדב. GettyImages
השדים ייצאו ממנו הפעם? מדבדב/GettyImages

אחרי העלייה לחצי הגמר נשאל מדבדב איזה מן בנאדם הוא וענה: "אני יכול להגיד שאני איש רגוע מאוד בחיים. אין לי שום מושג למה כל השדים יוצאים ממני כשאני משחק טניס. במיוחד כשהייתי בנוער, היו לי הרבה בעיות בגישה. לא הייתי נפסל במשחקים, אבל הייתי כל הזמן מקבל עונשים. עבדתי קשה כי בכל פעם שאני עושה משהו פסול על המגרש, אני יושב עם עצמי, אני לא ככה בחיים האמיתיים, ואני חושב: 'למה זה קורה? אני לא רוצה שזה יקרה כך'. עבדתי על זה הרבה וגם השתפרתי בזה מאוד. לצערי, זה עדיין קורה לי לפעמים. כדי לעצבן אותי בחיים האמיתיים אתה צריך לעשות משהו משוגע במשך שבוע ברציפות. אתה צריך לבוא למלון שלי, לדבוק לי על הדלת ב-6:00 בבוקר ולברוח במשך שבעה ימים ברציפות. אז אולי אני קצת אתעצבן. אם לא, אשאר רגוע. אני עובדת עם מאמנת מנטאלית שעוזרת לי מאוד, אני עובד עם אשתי שעוזרת לי מאוד".

הרוסי דיבר גם על המשחק היחיד שהיה לו נגד נדאל ואמר: "היה קשה. היו לו הרבה יותר אנרגיות מאשר לי. הוא אכל אותי על המגרש. זה טוב שחוויתי את המשחק הזה נגדו בטורניר מאסטרס, אני יודע למה לצפות. אני יודע למה אני צריך להתכונן".

נדאל התייחס ליריבו ואמר: "הקיץ שלו מדהים, אבל בעצם כל השנה שלו מדהימה. הוא התחיל לשחק טוב באוסטרליה וזכה בבריסביין ואז הפסיד משחק קשה מול נובאק באליפות אוסטרליה, הוא הפסיד לאלוף. גם כאן הוא נאבק קשה והצליח. הקיץ שלו כמעט מושלם. כמובן שהעובדה שניצחתי אותו הקיץ עוזרת לי קצת, אבל בכנות אני חושב שהוא מתקדם מאוד בכל יום. יהיה גמר קשה במיוחד ואצטרך לשחק את הטניס הכי טוב שלי. אני חייב לשמור על הרמה הכי גבוהה שלי כדי שיהיה לי סיכוי לנצח בראשון. אם לא, יהיה לי קשה מאוד לנצח. הוא כל כך יציב".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
רפאל נדאל, טניסאי ספרדי חוגג. GettyImages
רוצה להשיג תואר גרנד סלאם 19 ורביעי בניו יורק. נדאל/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully