וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפאל נדאל יודע שהוא קרוב לעבור את פדרר: "אשמח להיות זה שיש לו יותר"

נדאל זכה בגרנד סלאם ה-19 ונצמד ל-20 של פדרר, בדרך לשבירת השיא, אבל נשאר ג'נטלמן: "העידן הזה עומד להסתיים". וגם: המספרים שמראים את העליונות של נדאל, ואת השליטה של "שלושת הגדולים"

עריכת וידאו: מתן חדד

רפאל נדאל זכה הלילה (בין ראשון לשני) בעוד תואר מרשים כשגבר בגמר אליפות ארה"ב על דניל מדבדב במשחק שנמשך ארבע שעות ו-51 דקות, והמשיך למצב את עצמו כאחד הספורטאים הגדולים של דורנו, אבל גולת הכותרת מבחינת חובבי הטניס ממשיך להיות הקרב הגדול שלו מול רוג'ר פדרר.

כמובן שיש מדדים רבים לבחון מיהו "הגדול מכולם", אבל מבחינת רבים מדובר בספירת הגרנד סלאמים. נדאל זכה הלילה בתואר המייג'ור ה-19 בקריירה, והוא רחוק זכייה אחת בלבד מהשיא שבו מחזיק פדרר - 20. נדאל, "רק" בן 33, נראה כרגע כפייבוריט ברור לעבור את השיא של פדרר בן ה-38, שהודח ברבע הגמר בארה"ב, ובטורניר האהוב עליו, ווימבלדון, הפסיד בגמר. פדרר אומנם רמז השבוע שהוא מתכנן לשחק עד גיל 40, ועל אף שהוא עדיין בצמרת ומשחק נהדר - הוא לא זכה בגרנד סלאם מאז אוסטרליה 2018.

טניסאי ספרדי רפאל נדאל, טניסאי שוויצרי רוג'ר פדרר. רויטרס
מאבק בין הגדולים אי פעם. פדרר ונדאל/רויטרס

מנגד, נדאל פייבוריט לזכייה ברולאן גארוס כמובן בכל פעם שהוא מופיע על המשטח בפריס, שבו זכה ב-12 פעמים בטורניר (מאזן 2:93), ולפי הכושר שלו הנוכחי - גם מבחינה פיזית וגם מבחינה חוסן מנטלי - ולאור העובדה שלאחרונה הוא פחות פגיע ופציע, אף אחד לא יופתע אם הוא יעבור את השווייצרי, ובקרוב מאוד.

המספרים לטובתו. הנתונים מראים שנדאל יעיל בהרבה בטורנרי גרנד סלאם. פדרר זכה ב-20 מ-78 ההופעות שלו (26 אחוזי הצלחה), בעוד נדאל זכה ב-19 מ-58 הופעות (33 אחוזי הצלחה). בטורנירי מאסטרס 1000 לפדרר יש 28 זכיות מ-137 הופעות (20 אחוזי הצלחה), בעוד לנדאל יש 35 זכיות ב-117 טורנירים (30 אחוז הצלחה). כמו כן, כשבוחנים את "הגדול בכל הזמנים", יש נתון שעליו אין עוררין: במפגשים האישיים ראש בראש בין נדאל לפדרר, הספרדי ניצח ב-60 אחוז מהמשחקים - 16:24 לטובת נדאל.

עוד בוואלה!

בפעם הרביעית בקריירה ובתום גמר הרואי: רפאל נדאל זכה באליפות ארה"ב

לכתבה המלאה
נובאק דג'וקוביץ', רפאל נדאל, רוג'ר פדרר. GettyImages
שליטה מוחלטת, ואין יורשים. השלישייה/GettyImages

נדאל כמובן נשאל על הסוגיה במסיבת העיתונאים, וכמו תמיד, הגיב בג'נטלמניות. "אני משחק טניס כי אני אוהב לשחק טניס", אמר הספרדי, אחרי גמר היו-אס אופן והתייחס למאבק הגרנד סלאמים שלו מול פדרר: "התחרות הזאת, זה טוב לספורט, לא? זה כבוד עבורי להיות חלק מהתחרות הזאת. אבל אני חוזר ואומר: אתה לא יכול כל היום להסתכל הצדה ולחשוב אם יש מישהו שיש לו תואר אחד יותר ולאחר יש אחד פחות, כי זה יהפוך אותך למתוסכל. כל מה שהשגתי לאורך הקריירה שלי זה הרבה יותר משחשבתי והרבה יותר משאי פעם חלמתי.

"אשמח להית זה שיש לו יותר. אבל אני באמת מאמין שלא אהיה מאושר יותר או פחות אם זה יקרה או לא יקרה. מה שמעניק לך אושר זה הסיפוק האישי בידיעה שעשית את המיטב שלך. במובן הזה אני מאוד רגוע ושלם, ומאוד מסופק מעצמי".

אגב, כמובן שאי אפשר להספיד את סיכוייו של נובאק דג'וקוביץ' להשיג את השניים, כשלסרבי יש 16 זכיות. השליטה של שלושת הגדולים בענף היא מוחלטת, כשב-16 השנים האחרונות לנדאל-פדרר-דג'וקוביץ' יש 54 זכיות, ולכל שאר העולם ביחד 10. שלושת הגדולים זכו ב-12 הגרנד סלאמים האחרונים.

רפאל נדאל טניסאי ספרדי. רויטרס
עדיין נרגש, עדיין נלחם, עדיין בשיאו. רפא/רויטרס

מי מסוגלים להדיח את השלושה מהפסגה ולהפוך ליורשים? כבר שנים מדברים על ניק קיריוס כיורש אפשרי, אחרים העלו את סטפנוס ציציפאס ועכשיו את דניל מדבדב, אבל זה לא קל. מדבדב אמר הלילה: "מה שאני יכול להגיד זה שאני בטוח שכולנו נאבקים ונלחמים בניסיון לעשות את המעבר הזה. אבל זה קשה מאוד, כי החבר'ה האלה משחקים טניס מצוין. לא יודע מה עוד אפשר להגיד. הם פשוט משחקים טניס מדהים. אנחנו מנסים לעשות את הכי טוב שלנו כדי לבצע את המהפך הזה, כדי שיקרה מתישהו".

נדאל טוען שקץ השלטון קרוב. "אנחנו לא צריכים לשלוט בדור הנוכחי יותר", אמר נדאל, "אנחנו עושים את זה כבר 15 שנה. בשלב הזה, זה יקרה יותר מוקדם מאשר מאוחר, העידן הזה עומד להסתיים. אני קרוב לסוף. אני בן 33. נובאק בן 32. רוג'ר בן 38. השעון לא עוצר. זה חוק מעגל החיים".

אגב, אחרי שארה"ב היה הגרנד סלאם האחרון שבו הצליח לזכות מבין הארבעה, ואחרי כל התלונות שלו לאורך הקריירה על המשטחים הקשים, נדאל הפך רשמית לשחקן המצטיין של העשור בארה"ב - כשזכה ארבע פעםמים בפלאשינג מדו בין 2010 ל-2019. לדג'וקוביץ' ולסרינה וויליאמס יש שלוש זכיות בעשור הזה, לפדרר אין בכלל. בנוסף, בעידן המודרני, נדאל הפך לטניסאי עם הכי הרבה זכיות גרנד סלאם מעל גיל 30. נדאל זכה בפעם החמישית אחרי יום הולדתו ה-30, בעוד לפדרר, קן רוזוול, רוד לייבר ודג'וקוביץ' יש ארבע.

טוני נדאל, דוד של רפאל, אמר כבר אחרי הרולאן גארוס שרפא יכול לעבור את פדרר, ואתמול הוא הזכיר: "רפא פספס 14 טורנירי גרנד סלאם בגלל פציעות במהלך הקריירה. סביר להניח שאם הוא היה משחק בחלק מהטורנירים האלה, הוא היה עכשיו מעל פדרר. צריך לזכור שפדרר סבל ממעט מאוד פציעות לאורך הקריירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully